In principiu, un spatiu este fie public, fie privat. Nu exista conceptul de spatiu public privat.
Parcarea unui magazin este spatiu privat, cel mult cu destinatie public, in sensul ca este in proprietatea unei persoane juridice, dar permite accesul clientilor.
Pe de alta parte, codul rutier stabileste ca parcarea se realizeaza doar in spatiile destinate parcarii. Prin urmare, o masina este parcata regulamentar doar daca se incadreaza in dreptunghiul desenat pe sol, destinat parcarii. In caz contrar, se numeste contraventie si se sanctioneaza cu amenda si, dupa caz, ridicarea masinii.
Asadar:
- Nu este abuz: regulamentul parcarii este in parcare. Daca aleg sa parchez acolo, inseamna ca sunt de acord. Daca nu imi convine, nu parchez. Scuza ca "nu am citit regulamentul" nu tine!
- Nu este sechestrare de bunuri: conceptul este valabil doar in cazul executarilor judecatoresti
- GDPR-ul nu are absolut nicio treaba: orice entitate are dreptul de a colecta date personale atat timp cat are calitatea de operator de date cu caracter personal si se supune regelementarilor in vigoare. Rolul GDPR-ului consta in protectia datelor ulterior colectarii (acceptul persoanei care furnizeaza datele asupra transferarii datelor sau stergerea acestora din baza de date).
Regulile exista pentru a fi respectate, fie ca ne convine, fie ca nu.
Singura solutie in acest moment consta intr-o reclamatie bine fundamentata catre conducerea magazinului. Si, de asemenea, mai multa atentie la parcare.
green2015 a scris:
Spatiul parcarii e public privat si respecta Legea circulatiei.Regulamentul e ptr angajati.Activitatea e ilegala:abuz,sechestrare de bunuri,incalcare norme GDPR,firma de paza nu poate folosi datele dvs.,firmele de paza nu sunt acreditate pentru asemenea activitati