avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 452 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale Adunărilor Generale anuale, convocate conform Legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 !

Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată că acesta GESTIONEAZĂ ȘI IA DECIZII DOAR DACĂ ARE LA BAZĂ HOTĂRÂRI ALE ADUNĂRILOR GENERALE ANUALE, în caz contrar și listele de plată lunare ale Asociației vor fi considerate ca ilegale, deoarece nu au avut consimțământul proprietarilor dat prin vot în Adunări Generale care să fi fost convocate an de an, respectând strict Legea nr. 196/2018, articolele 47, 48, 49 și mai ales articolul 53 !
Dacă nu există la bază hotărâri ale Adunărilor Generale legal convocate, NICI FONDUL DE SALARII NU ESTE LEGAL IMPUS PE LISTELE DE PLATĂ LUNARE, CONFORM ARTICOLULUI 53, LITERA G, ȘI INSTANȚELE VOR FI OBLIGATE SĂ LE RETURNEZE SUMELE PROPRIETARILOR PĂGUBIȚI.
În concluzie, nicio sumă, decizie sau hotărâre nu poate exista decât cu acordul proprietarilor din cadrul Asociației, dat în Adunările Generale anuale, în caz contrar Instanțele vor da sentințe de Nulitate Absolută a acestor sume impuse ilegal pe listele de plată, dar și sentințe de anulare hotărârilor Adunărilor Generale care nu s-au convocat conform Legii nr. 196/2018, articolele 47-49 și 53.
Obligatoriu trebuie convocați absolut TOȚI proprietarii din cadrul Asociației de Proprietari, pentru ca Adunarea Generală să fie considerată legală, conform art. 47 și 48.
CITEZ DIN ARTICOLUL 65: „Ca urmare a hotărârii Adunării Generale a Asociației de Proprietari, administratorul, conform contractului de administrare și în baza împuternicirii acordate de Adunarea Generală a Asociației, poate negocia contractele de furnizare/prestare a serviciilor între furnizori/prestatori și Asociația de Proprietari.”
Acest articol 65 arată că administratorul are interdicție în a negocia contractele din cadrul Asociației de Proprietari, DACĂ NU ARE LA BAZĂ NICIO HOTĂRÂRE A ADUNĂRII GENERALE ÎN ACEST SCOP.
Astfel, conform acestui articol 65, Instanța de Judecată va anula retroactiv contractele încheiate în numele Asociației de Proprietari de către administrator, cu furnizorii sau cu prestatorii de servicii, fără a avea acordul proprietarilor din Asociație, votat în Adunări Generale anuale convocate legal conform art. 47 și 48 din Legea nr. 196/2018.
Instanțele civile sau penale vor judeca doar pe baza legislației din domeniu, adică strict conform Legii nr. 196/2018, art. 63-66 și art. 74, care arată că doar Adunările Generale anuale hotărăsc ce cheltuieli comune se impun, dar și cine are dreptul legal să conducă Asociația (dacă Adunările Generale nu au fost convocate pentru TOȚI PROPRIETARII, VOR FI DECLARATE NULE DE CĂTRE INSTANȚE și contractele șefilor șți administratorului Asociației):
Art. 63. - (3) Desemnarea administratorului și încheierea Contractului de Administrare se fac de către Comitetul Executiv reprezentat de președintele Asociației de Proprietari, în baza mandatului acordat de Adunarea Generală, și DECIZIA SE COMUNICĂ TUTUROR PROPRIETARILOR.
Art. 64. - (3) Orice alte activități de administrare care nu sunt reglementate prin lege sau prin Statutul Asociației sunt condiționate de hotărârea Adunării Generale a Asociației de Proprietari.
(4) Administratorii sunt angajați pe bază de Contract Individual de Muncă sau Contract de Prestări Servicii, CU RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE.
(8) Atestatul se afișează, prin grija administratorului, la Avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.
Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuții:
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE, Regulamentul Condominiului și conform Contractului de Administrare;
f) ORGANIZEAZĂ ȘI CONDUCE CONTABILITATEA ÎN PARTIDĂ SIMPLĂ ȘI ACTIVITATEA DE CASIERIE;
g) gestionează bunurile materiale şi fondurile băneşti ale Asociaţiei, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv;
h) propune, cel târziu până la sfârşitul perioadei de recalculare a cheltuielilor, Bugete Anuale şi prognoze pe termen mediu în care trebuie să includă sumele achitate, lucrările de întreţinere şi lucrările de reabilitare şi îmbunătăţire, sumele necesare din fondurile Asociaţiei, alte cheltuieli previzibile şi o estimare generală a cheltuielilor Asociaţiei;
j) asigură gestionarea Condominiului CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
k) are OBLIGAȚIA prezentării tuturor datelor, documentelor şi informaţiilor privind conţinutul şi respectarea contractului de administrare, precum şi a acordurilor de plată în rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestaţiilor convenite, la solicitarea oricărui proprietar;
l) gestionează, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE sau Comitetului Executiv, Fondul de Rulment şi Fondul de Reparaţii constituite la dispoziţia Asociaţiei de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmeşte, supune verificării cenzorilor, supune aprobării Comitetului Executiv şi afişează la Avizier LISTA LUNARĂ a cheltuielilor de Întreţinere, întocmită conform reglementărilor în vigoare, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) întocmeşte lunar şi depune semestrial la compartimentul specializat în sprijinirea şi îndrumarea Asociaţiilor de Proprietari pe a cărei rază teritorială se află Condominiul, situaţia soldurilor elementelor de Activ şi Pasiv;
o) afişează lunar, la Avizier, lista de venituri şi cheltuieli ale Asociaţiei, care cuprinde inclusiv veniturile obţinute din exploatarea proprietăţii comune;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu legea.
(2) Administratorul nu poate utiliza în niciun fel fondurile Asociaţiei de Proprietari, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE sau a deciziei Comitetului Executiv.
(3) Administratorul are OBLIGAȚIA de a ţine evidenţe contabile SEPARATE pentru fiecare Condominiu în parte pe care îl are în administrare.
DETALII: [ link extern ]
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 21:15, 8 August 2020
Credeți că judecătorii judecă procesele după alte articole de legi, în afară de cele 110 articole din Legea nr. 196/2018, dând sentințe în afara acestor articole legale ?
Dumneavoastră nu ați citit deloc acest Topic deschis de mine pe 16 August 2019 ? Dacă nu ați citit până acum, vă rog să citiți mai ales referirile privitoare la ATRIBUȚIILE ADUNĂRII GENERALE AFLATE LA ARTICOLUL 53 DIN LEGEA NR. 196/2018.
Dacă nu există la bază hotărâri ale Adunărilor Generale legal convocate (sau dacă nu s-au convocat deloc Adunări Generale în primul trimestru al fiecărui an), NICI FONDUL DE SALARII ȘI DE INDEMNIZAȚII ANUAL NU ESTE LEGAL IMPUS PE LISTELE DE PLATĂ LUNARE (nu sunt legale nici alte fonduri comune ale Asociației), CONFORM ARTICOLULUI 53, LITERELE D, G ȘI H, ȘI INSTANȚELE VOR FI OBLIGATE SĂ LE RETURNEZE PROPRIETARILOR PĂGUBIȚI SUMELE ILEGALE IMPUSE PENTRU CHELTUIELILE COMUNE (mai ales dacă știm că nu a existat nicio Adunare generală în primul trimestru al fiecărui an).
În concluzie, nicio cheltuială comună, decizie sau hotărâre (inclusiv contractele și angajările sau demiterile din cadrul Asociației de Proprietari) nu poate exista decât cu acordul proprietarilor din cadrul Asociației, dat în Adunările Generale anuale, în caz contrar Instanțele de judecată vor da sentințe de Nulitate Absolută a acestor sume pentru cheltuielile comune, impuse ilegal pe listele de plată, dar și sentințe de anulare hotărârilor Adunărilor Generale care nu s-au convocat conform Legii nr. 196/2018, articolele 47, 48 și 49, astfel încălcându-se articolele 53, 65, 66, 75 alineatul 3 și mai ales articolul 76, care este crucial pentru a se anula cheltuielile (fondurile) comune ne-votate de către orice Adunare Generală, MAI ALES DACĂ NU A FOST CONVOCATĂ NICIO ADUNARE GENERALĂ ÎN DECURSUL FIECĂRUI AN.
Obligatoriu trebuie să fie convocați absolut TOȚI PROPRIETARII din cadrul respectivei Asociații de Proprietari, pentru ca Adunarea Generală să fie considerată legală, conform articolelor 47, 48 și 53.

Instanțele civile sau penale vor judeca doar pe baza legislației din domeniu, adică strict conform Legii nr. 196/2018, articolele 47, 48, 49, 53, 63-66, 75 alineatul 3 și articolul 76, care arată că doar Adunările Generale anuale hotărăsc ce cheltuieli comune se impun, dar și cine are dreptul legal să conducă Asociația (dacă Adunările Generale nu au fost convocate pentru TOȚI PROPRIETARII, VOR FI DECLARATE NULE DE CĂTRE INSTANȚE și contractele șefilor, administratorului și a cenzorului din cadrul respectivei Asociații de Proprietari).
Art. 53. - Adunarea Generală a PROPRIETARILOR MEMBRI ai Asociației de Proprietari are următoarele ATRIBUȚII:
a) ALEGE ȘI REVOCĂ DIN FUNCȚIE președintele, membrii Comitetului Executiv și cenzorul;
b) ADOPTĂ ȘI MODIFICĂ STATUTUL și Regulamentul Condominiului;
d) ADOPTĂ ȘI MODIFICĂ BUGETUL DE VENITURI ȘI CHELTUIELI;
e) adoptă hotărâri privind executarea lucrărilor de întreținere, REPARAȚII, modernizare, consolidare și reabilitare termică și eficiență energetică a Condominiului;
g) ADOPTĂ HOTĂRÂRI ASUPRA FONDULUI ANUAL DE SALARII ȘI INDEMNIZAȚII;
h) ADOPTĂ HOTĂRÂRI ASUPRA CUANTUMULUI INDEMNIZAȚIILOR, precum și asupra NUMĂRULUI ȘI FUNCȚIILOR PERSONALULUI ÎNCADRAT CU CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCĂ SAU CU CONTRACT DE PRESTĂRI SERVICII ÎN CADRUL ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI (...), dar și asupra VALORII și a modalităților de contractare, ÎN LIMITA BUGETULUI DE VENITURI ȘI CHELTUIELI;
i) STABILEȘTE MODALITĂȚILE ȘI TRANȘELE DE PLATĂ A CONTRIBUȚIILOR FIECĂRUI PROPRIETAR, PENTRU FIECARE DINTRE CATEGORIILE DE CHELTUIELI, conform reglementărilor în vigoare;
j) STABILEȘTE SISTEMUL DE PENALIZĂRI pentru restanțele afișate pe lista de plată ce privesc cheltuielile Asociației de Proprietari, conform prevederilor legale în vigoare;
k) MANDATEAZĂ președintele și Comitetul Executiv pentru ANGAJAREA ȘI ELIBERAREA DIN FUNCȚIE A ADMINISTRATORULUI, CENZORULUI sau a altor angajați ori prestatori, în scopul administrării și bunei funcționări a CONDOMINIULUI;
l) poate stabili PLAFOANELE MINIME de la care achiziționarea bunurilor sau contractarea serviciilor se face pe baza ofertelor operatorilor economici care satisfac cerințele Asociației de Proprietari, conform legislației în vigoare (...);
m) exercită alte atribuții care i-au fost conferite prin Statut, prin Acordul de Asociere sau PRIN VOTUL PROPRIETARILOR MEMBRI AI ASOCIAȚIEI.
Art. 54. - (1) Membrii Comitetului Executiv SUNT DESEMNAȚI DE CĂTRE ADUNAREA GENERALĂ a Asociației de Proprietari, DINTRE MEMBRII ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI.
Art. 63. - (3) Desemnarea administratorului și încheierea Contractului de Administrare se fac de către Comitetul Executiv reprezentat de președintele Asociației de Proprietari, ÎN BAZA MANDATULUI ACORDAT DE ADUNAREA GENERALĂ, și DECIZIA SE COMUNICĂ TUTUROR PROPRIETARILOR.
Art. 64. - (3) Orice alte activități de administrare care nu sunt reglementate prin lege sau prin Statutul Asociației SUNT CONDIȚIONATE DE HOTĂRÂREA ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI.
(4) Administratorii sunt angajați pe bază de Contract Individual de Muncă sau Contract de Prestări Servicii, CU RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE.
(8) Atestatul se afișează, prin grija administratorului, la Avizier, la data intrării în vigoare a contractului de administrare.
Art. 66. - (1) Administratorul are, în principal, următoarele atribuții:
e) EXECUTĂ DISPOZIȚIILE PREVĂZUTE ÎN HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE A ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ÎN CONFORMITATE CU PREZENTA LEGE, Regulamentul Condominiului și conform Contractului de Administrare;
g) gestionează bunurile materiale şi fondurile băneşti ale Asociaţiei, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv;
j) asigură gestionarea Condominiului CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE şi deciziilor Comitetului Executiv, CU RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE ÎN VIGOARE;
k) LA SOLICITAREA ORICĂRUI PROPRIETAR ADMINISTRATORUL ARE OBLIGAȚIA PREZENTĂRII TUTUROR DATELOR, DOCUMENTELOR ȘI INFORMAȚIILOR PRIVIND CONȚINUTUL ȘI RESPECTAREA CONTRACTULUI DE ADMINISTRARE, precum și a acordurilor de plată în rate a cheltuielilor anuale, a cuantumului prestațiilor convenite;
l) gestionează, CONFORM HOTĂRÂRILOR ADUNĂRII GENERALE sau Comitetului Executiv, Fondul de Rulment şi Fondul de Reparaţii constituite la dispoziţia Asociaţiei de Proprietari, precum şi alte Fonduri constituite de către aceasta;
m) calculează, întocmeşte, SUPUNE VERIFICĂRII CENZORILOR, SUPUNE APROBĂRII COMITETULUI EXECUTIV şi afişează la Avizier LISTA LUNARĂ A CHELTUIELILOR DE ÎNTREȚINERE, ÎNTOCMITĂ CONFORM REGLEMENTĂRILOR ÎN VIGOARE, în termen de maxim 5 zile de la primirea ultimei facturi de la furnizorii de servicii;
n) întocmeşte lunar şi depune semestrial la Compartimentul specializat în sprijinirea, îndrumarea și CONTROLUL Asociaţiilor de Proprietari pe a cărei rază teritorială se află Condominiul, SITUAȚIA SOLDURILOR elementelor de Activ şi Pasiv;
o) afişează lunar, la Avizier, LISTA DE VENITURI ȘI CHELTUIELI ALE ASOCIAȚIEI, care cuprinde inclusiv veniturile obţinute din exploatarea proprietăţii comune;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii STABILITE ÎN CADRUL ADUNĂRII GENERALE a Asociaţiei de Proprietari, în conformitate cu legea.
(2) ADMINISTRATORUL NU POATE UTILIZA ÎN NICIUN FEL FONDURILE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, FĂRĂ HOTĂRÂREA SCRISĂ A ADUNĂRII GENERALE (...).
(3) ADMINISTRATORUL ARE OBLIGAȚIA DE A ȚINE EVIDENȚE CONTABILE SEPARATE PENTRU FIECARE CONDOMINIU ÎN PARTE, pe care îl are în administrare.
Detalii despre obligațiile pe care trebuie să le aibă un administrator de Condominii (de imobile): [ link extern ]
Ultima modificare: Marți, 5 Mai 2020
flory_mr, utilizator
Domnule Flory ( ? ), am câteva întrebări pentru dumneavoastră, și as aprecia răspunsuri scurte și la obiect:
1. Daca se sparge o țeavă și trebuie reparată, așteptăm AG pentru a face reparația?
2. Daca un proprietar nu mai locuiește în țară, dar plătește online ce are de plătit, și nu exista o adresă cunoscuta pentru el, și nu am cum sa îl anunț când este adunarea generală, nu mai ținem niciodată AG?
3. Listele de plata, in mod normal sunt plati către furnizori. Nu înțeleg de ce tot repetați că sunt "pagube". Ce înțelegeți prin pagube?
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
AlainCostea a scris:

Domnule Flory ( ? ), am câteva întrebări pentru dumneavoastră, și as aprecia răspunsuri scurte și la obiect:
1. Daca se sparge o țeavă și trebuie reparată, așteptăm AG pentru a face reparația?
2. Daca un proprietar nu mai locuiește în țară, dar plătește online ce are de plătit, și nu exista o adresă cunoscuta pentru el, și nu am cum sa îl anunț când este adunarea generală, nu mai ținem niciodată AG?
3. Listele de plata, in mod normal sunt plati către furnizori. Nu înțeleg de ce tot repetați că sunt "pagube". Ce înțelegeți prin pagube?

1. În cazuri urgente de avarii, există posibilitatea să se facă un Tabel Nominal, să fie aprobată lucrarea de minim 2/3 din cei de pe scara sau blocul respectiv - mai e și articolul 50 din Legea nr. 196/2018,
2. Asta-i soarta, dacă un președinte și un administrator nu știu adresele tuturor celor din Asociație, SUNT NIȘTE INCOMPETENȚI. Dacă apare o avarie majoră și nu se știu adresele acelor proprietari, ce face președintele, le sparge ușa, ca pe urmă să plătească daune ?
Dacă vor remunerații lunare, să-și respecte atribuțiile - noi nu plătim ne-munca.
3. Listele lunare de plată nu conțin doar facturile pentru Utilități Publice, dar se vede că nu cunoașteți faptul că acolo mai avem și Fonduri Comune (Fond de Salarii, Fond de Reparații, Fond de Penalizări, Fond de Rulment, etc.), care trebuiesc obligatoriu votate doar de către Adunarea Generală anuală !
Cum în Asociația noastră de vreo 3 ani n-au fost convocate Adunări Generale, ne-am decis să ne cerem cheltuielile (fondurile) COMUNE, deoarece nu au fost aprobate prin vot de nicio Adunare Generală, de 3 ani !
Asta se numește faptă penală de Delapidare sau de Înșelăciune !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

flory_mr flory_mr Citind articolul 53 litera g din Legea 196/2018, constatăm că fără acordul dat de proprietari doar în cadrul unei Adunări Generale anuale, Fondul ANUAL ... (vezi toată discuția)
Cum pot proceda proprietarii și membrii din cadrul unei asociații de proprietari, știind că președintele acesteia a refuzat să convoace vreo adunare generală în ultimii 7 ani ? doris2001 doris2001 Cum pot proceda proprietarii și membrii din cadrul unei Asociații de Proprietari, știind că președintele acesteia a refuzat să convoace vreo Adunare ... (vezi toată discuția)