avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1809 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o pastrez in momentul in care vreau sa ma angajez?

Buna ziua.Sunt studenta, beneficiez de pensie de urmas si as dori sa stiu cum pot sa ma angajez fara carte de munca astfel incat sa nu pierd pensia.Poate firma angajatoare sa te angajeze fara carte de munca doar printr-un contract fara sa te innregistreze la ITM?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:48, 2 Septembrie 2010
Aceasta prevedere este valabila si pentru pensia de urmas in situatia in care persoana este orfana de ambii parinti?
Art. 72 din legea 19 pe anul 2000
Cuantumul pensiei de urmas, în cazul orfanilor de ambii parinti, reprezinta însumarea drepturilor de urmas, calculate dupa fiecare parinte.
Parerea mea - si in acest caz, venitul lunat brut nu va depasi 423 lei/luna.
Beneficiarii pensiei de urmas pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala, daca veniturile brute lunare realizate nu depasesc o patrime din salariul mediu brut lunar pe economie.
boerica a scris:

Art. 72 din legea 19 pe anul 2000
Cuantumul pensiei de urmas, în cazul orfanilor de ambii parinti, reprezinta însumarea drepturilor de urmas, calculate dupa fiecare parinte.
Parerea mea - si in acest caz, venitul lunat brut nu va depasi 423 lei/luna.

Verisoara mea, orfana de ambii parinti din '99, primeste din cele 2 pensii pe cea mai mare. Cand s-a schimbat legea (datorita dvs am aflat si eu asta! Multumesc!) nu i-a recalculat nimeni pensia. Ce se poate face? Se pot primi sumele cuvenite din 2000 pana acum?
Calculat pe aproape 10 ani este vorba de o suma importanta!