avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1809 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o pastrez in momentul in care vreau sa ma angajez?

Buna ziua.Sunt studenta, beneficiez de pensie de urmas si as dori sa stiu cum pot sa ma angajez fara carte de munca astfel incat sa nu pierd pensia.Poate firma angajatoare sa te angajeze fara carte de munca doar printr-un contract fara sa te innregistreze la ITM?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:48, 2 Septembrie 2010
Kitte a scris:

Unde pot gasi textul actualizat al legii?

Termenul de prescriptie este de 5 sau 3 ani?
Nu a primit nici o decizie de recalculare a pensiei, din cate isi aminteste. O sa cautam exact in dosarul cu acte sa nu ii fi scapat ceva.
Conform pensiei minime sociale de 350RON, pensia ei actuala recalculata nu ar fi trebuit sa fie de minim 700Ron? Pentru ca pensia ei este doar putin peste 400Ron.

Legea nr.19/2000 actualizata o puteti gasi aici :
[ link extern ]

Intr-adevar, termenul de prescriptie este de 3 ani si nu de 5 ani cum am mentionat anterior in mesajele postate (imi cer scuze pentru eroare :)).
Cat este salariu mediu brut pe 2010?
Daca nu ma insel, in legea bugetului era prevazut 1836leipentru 2010.
Legiuitorul a scris:

Cat este salariu mediu brut pe 2010?

art.16 alin.2 - Salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2010 este de 1.836 lei (Legea 12/2010 a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2010).