avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1809 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o pastrez in momentul in care vreau sa ma angajez?

Buna ziua.Sunt studenta, beneficiez de pensie de urmas si as dori sa stiu cum pot sa ma angajez fara carte de munca astfel incat sa nu pierd pensia.Poate firma angajatoare sa te angajeze fara carte de munca doar printr-un contract fara sa te innregistreze la ITM?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:48, 2 Septembrie 2010
Care este procedura pentru a solicita sumele pe ultimii 5 ani?
Sa depuneti o actiune in pretentii impotriva Casei de pensii ... prin cererea de chemare in judecata solicitati sa va recalculeze pensia de urmas si sa va plateasca diferenta dintre pensia in plata si pensia pe care ar fi trebuit s-o aveti pentru ultimii 5 ani ...:)
Ce fel de avocat (specializat in ce) ar trebui gasit pentru un astfel de proces?
Pensiile intra in domeniul asigurarilor sociale ... un avocat specializat pe dreptul muncii sau pe drept civil ... parerea mea :)
boerica a scris:

Va poate angaja cu contract de munca.
Art. 91 din legea 19 pe anul 2000
(1) Plata pensiei înceteaza începând cu luna urmatoare celei în care:
d) beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri
brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie.
Salariul dvs. brut nu va depasi suma de 423 lei.

rt. 91. - (1) Plata pensiei încetează începând cu luna următoare celei în care:
a) beneficiarul a decedat;
b) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile legale în temeiul cărora i-a fost acordată pensia;
c) urmaşul a fost condamnat printr-o hotărâre rămasă definitivă pentru infracţiunea de omor sau tentativă de omor comisă asupra susţinătorului.