avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1047 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuieli neaprobate
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuieli neaprobate


Buna ziua,

Avem situatua in care de ani de zile, președintele si administratorul pun la plata in liste de cheltuieli comune, cheltuieli neaprobate de adunarea generală a membrilor asociatiei de proprietari. Mai mult, administratorul face cheltuieli neaprobate de adunarea generală. Comitetul executiv dispune cheltuieli care depășesc cu mult cuantumul celor care sunt specificate prin statut ca au voie a le face. Sunt ani de zile de cand le tot cer socoteala ca membră de asociatie însă fără efect. Continuă. Am reclamat si la primărie insa mereu refuză să ia vreo măsură si ăștia se simt încurajați si continua..Ce se poate face?
Cel mai recent răspuns: vali m , utilizator 09:07, 7 Decembrie 2022
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Va rog luati legatura cu mine sa ne sfatuim, am incercat sa va trimit mesaj si nu se poate.

Carol_deubel a scris:

Si eu sunt in aceeasi situatie = Cheltuieli realizate dar neaprobate (de fapt multe nici macar discutate) anterior in Ad gen a proprietarilor, decise exclusiv de Presedinte si Administrator.
Eu ma gandesc sa nu le platesc si in 3 ani datoriile se prescriu.
[ link extern ]
Daca in intervalul respectiv Asociatia ma da in judecata, voi invoca lipsa hotararii AGA pentru respectivele cheltuieli.

2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Fondul de rulment nu este pt cheltuieli de orice fel. Din el se platesc utilitatile.
Reparatiile din alt fond.
Va spun ce cheltuilei accept eu, ca administrator. Daca sunt becuri de schimbat la lift, la intrare in bloc, daca trebuie schimbat un lacat, o yala...pentru asta nu este nevoie de aprobarea AG .Deratizare...la fel.
Dar, am acum o lucrare...de pus senzori de miscare la plafonierele existente. Costa 1000 lei/scara cu 54 ap. Nu se face AG, dar eu vreau scris de la comitet. In rest, e treaba lor. Toate facturile se pot vedea de toata lumea, sunt scanate si trecut in dreptul lor modul de impartire si din ce fond se face plata. Totul este transparent.
Daca dvs vreti sa fiti de acord, puteti sa intrati in comitetul executiv. Nu cred ca ati face AG ori de cate ori este o cheltuiala ...


Carol_deubel a scris:

[ link extern ]
Eu nu gasesc in legea 196 nimic despre cheltuieli "mari" sau fond de reparatii care se foloseste pentru cheltuieli mici.
Sunt banii mei chiar si daca sunt cheltuieli mici. EU trebuie sa fiu de acord cu cheltuirea lor.
Fondul de rulment este pentru cheltuieli de orice fel, dar numai aprobate de AG.



1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
De aceea exista BUGET DE VENITURI SI CHELTUIELI, domnule. NU mai faceti misto, ca de aia merg lucrurile cum merg in Romania, din lipsa de respect fata de legi. Fiecare face ce ii trece prin cap. Astept raspuns de la dl. Carol.

vali m a scris:

Fondul de rulment nu este pt cheltuieli de orice fel. Din el se platesc utilitatile.
Reparatiile din alt fond.
Va spun ce cheltuilei accept eu, ca administrator. Daca sunt becuri de schimbat la lift, la intrare in bloc, daca trebuie schimbat un lacat, o yala...pentru asta nu este nevoie de aprobarea AG .Deratizare...la fel.
Dar, am acum o lucrare...de pus senzori de miscare la plafonierele existente. Costa 1000 lei/scara cu 54 ap. Nu se face AG, dar eu vreau scris de la comitet. In rest, e treaba lor. Toate facturile se pot vedea de toata lumea, sunt scanate si trecut in dreptul lor modul de impartire si din ce fond se face plata. Totul este transparent.
Daca dvs vreti sa fiti de acord, puteti sa intrati in comitetul executiv. Nu cred ca ati face AG ori de cate ori este o cheltuiala ...


Carol_deubel a scris:

[ link extern ]
Eu nu gasesc in legea 196 nimic despre cheltuieli "mari" sau fond de reparatii care se foloseste pentru cheltuieli mici.
Sunt banii mei chiar si daca sunt cheltuieli mici. EU trebuie sa fiu de acord cu cheltuirea lor.
Fondul de rulment este pentru cheltuieli de orice fel, dar numai aprobate de AG.





'' De aceea exista BUGET DE VENITURI SI CHELTUIELI, domnule. NU mai faceti misto,''....chiar nu-mi arde de asa ceva.
Doar despicam firul in patru.
Si...presupun ca se incadreaza in bugetul de venituri si cheltuieli, nu? De regula, bugetul se stabileste mult mai mare, tocmai pentru situatii de genul asta.
Cu toate ca un presedinte nu are studiile necesare pentru asa ceva (in general).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pe ce sume poate semna comitetul executiv? Costica33 Costica33 Exista un plafon de cheltuieli pe care comitetul executiv il poate aproba, in situatia in care nu exista nici un buget de venituri si cheltuieli aprobat de ... (vezi toată discuția)
Adunarea generala anuala Adriantot Adriantot Pentru ca suntem la inceput de an, dupa cum stiti, conform legii, trebuie ca pana la 31 martie sa organizam adunarea generala. Sa incercam sa prezentam aici ... (vezi toată discuția)
Comitetul executiv constituit dintr-o singura persoana? gabriela constantinescu gabriela constantinescu Aceasta este situația la blocul nostru: comitetul executiv a rămas cu o singura persoana. Erau doi, dar unul s-a demis. Întrebarea mea este: sint legale ... (vezi toată discuția)