În cursul zilei de ieri, soția mea a primit o amenda în STB, pe care intenționează să o conteste.
Din capul locului, pentru a evita comentarii răutăcioase, aș vrea să precizez că nu merge fără a achita călătoria, amenda de față fiind luată într-un contex aparte, pe care îl explic mai jos:
- în jurul orei 11:20 a plecat de acasă, utilizând STB și achitând cu cardul electronic prețul călătoriei;
- în jurul orei 12:45 s-a urcat din nou într-un autobuz STB, pentru a se întoarce acasă;
- la urcare, a bifat din nou cardul în dreptul aparatului de validat călătoria din autobuz, care a emis un zgomot și o luminiță (piuit pe care soția l-a perceput ca o confirmare a taxării);
- în jurul orei 13:00 au urcat în autobuz controlorii care i-au solicitat cardul și au constatat ca nu a fost validat;
- explicația controlorilor a fost ca aparatul nu a validat călătoria întrucât încă erau valabile cele 90 de minute, care au început sa curgă de la prima validare (11:20);
- soția a încercat să le explice ca nu cunoștea despre noua regula a STB (se pare ca a fost implementată la nivelul lunii august) si că a vrut să valideze cardul așa cum făcea de obicei (validare la urcarea în fiecare mijloc de transport), subliniind ca nu e de rea credință și, cu atât mai mult, nu a încercat sa călătorească fără bilet;
- controlorii i-au explicat ca înțeleg situația, însă nu pot trece cu vederea, întrucât sunt monitorizați și vor fi trași la răspundere pentru neamendarea ei;
- soția a refuzat sa plătească suprataxa de 80 de lei și a optat pentru amenda de 500 de lei, pentru a o putea ataca în instanță.
Întrebarea mea este: are vreo șansă să atace procesul verbal în instanță (nu i-a fost eliberat pe loc, înțeleg ca va fi expediat acasă la o data ulterioara)?
Are vreo șansă ca judecătorul să înțeleagă situația?
Poate solicita STB să emită un log al utilizării cardului, pentru a putea dovedi orele la care a validat și re-validat cardul?
De menționat că aparatul ar fi trebuit să afișeze un mesaj de eroare (cel mai probabil l-a afișat), însă acesta este foarte rapid (dispare foarte repede) și dacă nu ești extrem, dar extrem de atent, nu îți dai seama ce scrie.
Bună ziua, sunt interesată de modelul plângerii pe care ați întocmit-o. Dacă aveți posibilitatea, deși a trecut mult timp de la eveniment, m-ar ajuta mult să îmi arătați modelul. Mulțumesc!
Buna ziua! Se poate, va rog, daca mai aveti modelul de plangere catre STB sa-l trimiteti aici, as avea mare nevoie pentru o situatie similara! Va rog frumos si va multumesc mult!