Contract colectiv de munca 2021-2023.
Lucrez intr-o institutie privata cu un numar de angajati suficient de mare asa incat avem un CCM.In contextul in care in curand valabilitatea CCM existent expira au inceput negocierile pentru un nou CCM chiar si in contextul in care exista o lege recenta care stipuleaza ca valabilitatea CCM actual se prelungeste pana la sfarsitul starii de alerta vedeti legea 55 din 2020 articolul 20,mai jos paragraful respectiv.
Articolul 20
(1) Valabilitatea contractelor colective de muncă și a acordurilor colective de muncă se prelungește pe durata stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acesteia.
(2) În cazul contractelor și acordurilor colective de muncă prevăzute la alin. (1), părțile au obligația inițierii negocierii colective în termen de 45 de zile de la încetarea stării de alertă, în condițiile legii.
Sunt interese ca anumite reglementari ale noului CCM sa fie rapid aprobate si noul CCM sa fie inregistrat la ITM astfel inca sa existe cadrul legal al unor modificari salariale.
Pentru o parte dintre angajati sa zicem ca exista un beneficiu insa angajatii cu vechime au de pierdut financiar datorita noilor reglementari.Drepturile financiare la care fac referire sunt tot drepturi dobandite printr-un CCM insa in noua versiune a CCM aceste drepturi sunt reduse.
Reprezentantii salariatilor au semnat respectiva intelegere fara a informa angajatii cu privire la varianta finala motivatia fiind ca sunt sanse sa ramanem fara CCM daca nu acceptam termenii propusi de administratie.
Intrebarea este: noi cei nemultiti de noile reglementari avem cadrul legal pentru a stopa aceasta initiativa in contextul in care exista o lege 55/2020 art 20 care mentioneaza cele de mai sus?
In plus asa cum am mentionat semnarea documentelor s-a facut intr-o totala lipsa de transparenta fara a informa angajatii cu privire la varianta finala si fara a informa macar ca actele sunt semnate, acest lucru s-a aflat ulterior chiar din partea adiminstratiei.
In acest moment documentele sunt trimise la ITM pentur validare juridica.
Exista vreo chestie gen viciu de procedura?Scuzati-ma va rog daca folosesc termenii nepotriviti!Un exemplu ar fi faptul ca respectivul reprezentant ar fi trebuit sa fie cumva mandatat de noi angajatii sa negocieze in relatia cu managementul. Daca nu ma insel ar fi trebuit sa semnam cu totii un anumit document in acest sens, document pe care eu nu mi-l amintesc sa il fi semnat.Inca odata multumesc!