Filtrează articole după
Explicăm Legislația
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

SSM accident de munca intre masina de firma in timpul programului ...

SSM Evenimentul accident de circulatie intre masina de firma in timpul programului de munca si masina de politie in misiune se comunica ca eveniment la ITM?
In comunicare se trec la victime cu liniuta pentru ca nu au fost de la angajatorul care il comunica?
Dintre angajatii firmei care se aflau in masina (2) nu au fost victime, in schimb un politist a fost dus cu ambulanta la spital pentru investigatii si a fost deschis dosar penal pentru vatamare din culpa.
Cum se trateaza evenimentul de catre firma?
Ultima modificare: Miercuri, 24 Septembrie 2025
cyan, moderator
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:12, 20 Octombrie 2025
Evenimentul produs se comunica la ITM si se cereceteaza de catre firma, ca eveniment cu respectarea art.26-29 din Legea ssm nr. 319/ 2006. Politia va cerceta evenimentul produs si ca AM daca sunt indeplinite conditiile legale. Dupa caz, in functie de responsabilitatea producerii evenimentului (masina firmei a acordat sau nu prioritate masinii de politie aflata in misiune ?!), ITM poate dispune si cercetarea de catre firma a evenimentului produs, ca AM.
Descrieti situatia asa cum propuneti, in anuntul cate ITM.
UPDATE. Evenimentele in care sunt victime lucratori MAI se cerceteaza intern de IPJ si nu se comunica la ITM de niciuna dintre parti. Se comunica intern MAI printr-un sistem de intranet.
Noi am comunicat la ITM evenimentul in termenul legal, fara a mentiona numele victimelor, au fost cei 2 agenti din autospeciala, am solicitat IPJ numele si starea de sanatate dar fara rezultat, am fost constituita comisie de cercetare conf. Legii 319/2006, HG 1425/2006 si, surpriza, am primit adresa de la ITM ca nu intra in atributiile ITM cercetarea accidentelor de circulatie in care victime sunt lucratori MAI
Temeiul legal art 50 din Legea 319/2006
Articolul 50
(1) Ministerul Apărării Naționale, structurile militare și structurile în care își desfășoară activitatea funcționari publici cu statut special din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, Direcția Generală a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, Serviciul Roman de Informații, Serviciul de Informații Externe, Serviciul de Protecție și Paza, Serviciul de Telecomunicații Speciale, precum și Comisia Naționala pentru Controlul Activităților Nucleare organizează, coordonează și controlează activitatea de securitate și sănătate în munca din unitățile lor, prin serviciile de prevenire și protecție create sau desemnate de către aceste instituții, în scopul aplicării prevederilor prezentei legi.
(2) Cercetarea, înregistrarea și evidenta accidentelor de muncă și a bolilor profesionale produse în unitățile din subordinea instituțiilor prevăzute la alin. (1) se efectuează de organele proprii ale acestora.
(3) Instituțiile prevăzute la alin. (1) pot elabora reglementări proprii pentru aplicarea prezentei legi, în completarea celor existente la nivel național.

Am gasit pe internet Ordinul MAI nr 32/2014 care este o "copie" a L319/2006, difera numai notiunile, in loc de decizie a angajatorului se face referire la Ordin pe unitate, normele de aplicare sunt tot HG 1425/2006.
Inspectorul adj. ssm de la ITM nu avea cunostinta de acest ordin :))) i l-am transmis eu drept multumire pentru ajutorul dat cu art 50 si raspunsul ca nu intra nici in atributia angajatorul sa cerceteze, am scapat de un dosar!
Din cauza faptului ca s-a intocmit dosar penal pentru vatamare corporala din culpa, cazul se va cerceta de un procuror si de comisia lor de cercetare.
Am facut mai multe diligente la spital, IPJ, CNAIR si am primit raspuns cu exceptia IPJ care nu a vrut sa dea niciun document, incepand cu pv CLF, etc. cu toate ca am indicat art 117 din HG 1425/2006. Am facut noi CFL cu masuratori, poze, etc., a fost o culpa comuna, IPJ vrea sa il scoata pe agentul care conducea autospeciala Scufita rosie. Au dat comunicat de prsa cum ca erau in misiune, cu semnale de avertizare luminoase si sonore in functiune, "vom informa publicul cu transparenta...", vrajeli. Plus, dupa accident, toti conducatorii auto, au fost 3, autospeciala a fost proiectata din impact intr-un camion, doar daune materiale, au fost testati cu etilotestul, toti negativ, au fost dusi la spital ptr prelevare de mostre de sange ptr determinarea concentratiei de alcoo, alta surpriza, agentul de politie nu i-au fost prelevate mostre biologice! Si nici nu au fost verificati cu drugtestul! poate politistul nu consumase alcool, dar posibil sa fi tras cateva fumuri cu ierburi aromatice, are 22 ani si totul e posibil, stres, etc. Vom vedea rezultatul dosarului penal, victimele nu au avut rani care sa le fi pus viata in pericol, autospeciala cam e dauna totala, era Logan, bine ca nu era BMW...
Interesant va fi PV de cercetare eveniment rutier de catre politia rutiera. Cui revine responsabilitatea producerii evenimentului rutier. Acesta va trebui sa-l anexati la PV de cercetare eveniment al firmei.
Nu ati scapat de cercetarea evenimentului produs ca atare. Nu faceti dosar de cercetare AM.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Autoaccidentare cu victimă în timpul programului de lucru (taximetrist). vă rog să mă ajutați cu sfaturi, ce pot să pățesc în această situație? lucian981 lucian981 Buna seara! Ma numesc Lucian, lucirez la o firma de Taxi ca Teximetrist. In data de 04.07.2018 in jurul orelor 11.00 circuland pe o strada am observat in ... (vezi toată discuția)
Accident in timpul programului de munca vasiledela4 vasiledela4 am avut un accident de masina in timpul programului de lucru firma trebuia sa anuntie ca accident de munca itm? daca eu nu trebuia sa fiu la lucru pentru ca am ... (vezi toată discuția)
Accident de traseu anymaryh anymaryh Buna ziua! Va rog sa-mi spuneti care sunt pasii care trebuie respectati in cazul unui accident de traseu : un angajat se afla in drum spre serviciu, iar ... (vezi toată discuția)