Buna!
Ne confruntam cu o problema f neplacuta, gandaci de bucatarie. Motivul pt care postez aici este faptul ca toata scara este infestata (80% din apartamente, restul nelocuite, deci probabil si acolo=100%), dar asociatia de locatari nu dorește sa se implice cu nimic. Este nevoie într-adevăr de dezinsectie atat in apartamente cat si pe casa scarii + garaje. Proprietarii nu doresc sa contribuie financiar, motivand ca se plateste lunar contributie pt întreținerea scarii (fond de rulment & fond de reparații). Președintele de asociatie respinge orice implicare financiara din partea asociatiei de locatari (ce vor sa acopere ei e casa scarii, dar dezinsectia in apartamente sa fie suportata de catre locatari). Sw poate face totusi ceva prin intermediul primăriei, DSP? Sau într-adevăr, trebuie sa "dam mana cu mana".
Mulțumesc frumos!
Puteți adresa o sesizare scrisă către Primărie (Compartimentul Salubritate / Sănătate Publică) și Direcția de Sănătate Publică (DSP), solicitând intervenția autorităților și dispunerea unei măsuri obligatorii pentru asociație fiindca asociatia prin lege are obligația de a asigura igiena și salubrizarea părților comune, inclusiv efectuarea dezinsecției și deratizării periodice.
Această cheltuială se suportă din fondurile asociației (fond de întreținere, reparații sau alte surse), nu individual, pentru că infestarea este colectivă și afectează întreaga clădire.
Mulțumesc. Problema legata de spatiile comune ( casa scarii de ex). E rezolvata. Se va face.
Doar ca se dorește dezinsectie si in fiecare apartament. Proprietarii refuza plata individuala, motivand ca se plateste lunar pt întreținere, iar aceasta asociate într-adevăr nu face nimic pe aceasta scara de bloc. Majorarea se așteptau ca plata dezinsectiei apartamente + comun sa fie suportatata de catre asociație, pe baza contributiei de fonduri. Exista modalitati de a obliga asociatia?
Dezinsectia se face prin asociatie conform legii asociatiilor de proprietari, numai in spatiile comune: casa scarilor, subsol, parcare cu garaje (nu si in garaje individuale), pod, gunoi, etc.
Daca nu se face si prin apartamente, dezinsectia nu este eficienta 100 %. Proprietarii care doresc, sa scape de gandaci, fac dezinsectia pe banii lor. Daca nu toti proprietarii fac dezinsectie, aceasta nu este eficienta 100 %.
herminast
Utilizator 3din 4 utilizatori consideră acest răspuns util
Cum poate un proprietar să ceară dezinsecție în apartament pe cheltuiala Asociației? Asociația suntem noi, proprietarii de apartamente din blocurile cuprinse in Condominiu. Este ca și cum am cere asociației să ne măture și să ne șteargă praful în casă. Este foarte bine dacă se ocupă de spațiile comune, pentru asta contribuim la fondurile de rulment, de reparații, de ce or mai fi, alții nici asta nu fac. Plus că apariția gândacilor de bucătărie se datorează igienei precare din apartamentele noastre, ale fiecărui proprietar, nu prafului de pe pantofii care calcă pe scară, în lift, pe acoperiș.
Nu sunt de vină cei care păstrează casa curată și care își plătesc contribuțiile la asociație/administare, dar dacă asociația și administratorul vor să curețe spațiile comune, să notifice cumva proprietarii, prin Primărie sau prin DSP, să mențină apartamentele curate și să facă dezinsecția în aceeași zi și în apartamente, pe cheltuiala fiecărui proprietar, fiind risc pentru sănătatea tuturor. Primăria poate aplica sancțiuni. DSP poate aplica sancțiuni. Dacă toți proprietarii iau măsuri împreună, se rezolvă.
Primaria nu are atributii sa notifice proprietarii si nici nu poate aplica sanctiuni proprietarilor. Poate verifica doar documente la asociatia de proprieprietari.
Invazie de gandaci
Mar_Ko
Buna ziua,
Locuiesc intr-un imobil unde functioneaza o asociatie de proprietari.
De cateva zile ne confruntam cu o invazie de gandaci de bucatarie proveniti ... (vezi toată discuția)