Cind o sa cititi acest mesaj va rog sa priviti in partea dreapta a mesajului meu si veti vedea o rubrica numita "Documente utile". In parte de jos a acestei rubrici sunt doua link-uri: Vezi toate si Adauga Document.
Accesati " Vezi toate" si cautati stat de salarii. Dupa ce il gasiti puteti sa-l descarcati si sa-l aveti ca model de lucru.
1. In el puteti sa va introduceti suma negociata si veti obtine total net.
In caz ca doriti o suma foarte exacta ar trebuie, totusi sa va pricepeti putin pentru ca ar trebui verificate si eventual modificate procentele de CAS, CASS, Somaj si Fondul de risc (Fondul de risc actual se ia din programul de declaratii CAS).
Metoda cu statul este valabila daca va veti inregistra la ITM cu contr. indiv. de munca.
2. Daca nu va inregistrati cu CIM si mergeti pe varianta contractului direct cu casa de sanatate si cu casa de pensii, atunci aceste contributii le platiti in suma fixa in functie de venitul declarat in contractul cu aceste institutii. Din ce cunosc eu cu AJOFM nu sunteti obligat sa incheiati contract pt. plata contributiei de somaj, dar , in caz de ... nici nu veti primi ajutor de somaj.
Din suma initiala de 4000 lei scadeti valoare contributiilor sociale (sanatate si pensie ale caror valori le puteti afla mergind si intrebind la sediile lor) si la suma ramasa (care se numeste venit impozabil) se aplica 16% (impozit pe salariu) care la rindul lui se scade din venitul impozabil si rezulta salariul net.
In orice varianta ati merge trebuie sa luati in calcul pe linga salariu si eventualele cheltuieli pe care o sa le aveti pentru realizarea obligatiilor contractuale [chirie, utilitati (apa, canal, curent el. gunoi, etc), imprimate, tehnica de calcul, amortismente, etc], precum si o cota rezonabila de profit. Acestea trebuiesc adaugate la salariul brut si va rezulta suma pe care trebuie sa o obtineti de la beneficiar. Si uite asa v-am indrumat sa va faceti o calculatie de cost.
Totusi eu va sugerez sa consultati un contabil sau un consultant fiscal din orasul dvs. O consultatie nu poate costa mult (cred ca aprox. 50 lei) si-l rugati sa va faca o calculatie de pret pe baza cheltuielilor pe care dvs. le previzionati.
Succes!
Buna ziua,
Sunt in aceeasi situatie cu Iulian, care a postat intrebarea initiala.
Problema mea este ca am ramas socat cand am vazut ce taxe enorme trebuie sa platesc...#-o
Pe scurt, doresc sa inchei un contract de asistenta juridica (fiind proaspat avocat) cu o societate, insa as dori ca, dupa plata tuturor taxelor, sa raman cu un net de 4000 Lei.
La valoarea totala bruta mentionata mai sus, 7535 Lei, am calculat astfel:
a) CAS 31,1%: 2343 Lei
b) CASS 11%: 806 Lei
c) Fond somaj 1,5%: 113 Lei
d) Fond accidente de munca 0,4%: 30 Lei
e) Comision ITM 0,1%: 7,53 Lei
f) Impozit 16% (pe venitul estimat, declaratie 220 - nu am facut inca...): 1.205 Lei
Imi da in total o suma de 4505 Lei (rotunjit).
Scad suma de 4505 Lei din 7535 Lei si am o suma neta de 3030 Lei...adica, din momentul in care voi trece pe profesie liberala (avocat), voi pierde aproximativ 1000 lei lunar, ceea ce nu poate decat sa ma deprime...
Am rugamintea sa imi confirmati daca am calculat corect si sa imi precizati ce formalitati trebuie sa indeplinesc legat de incheierea contractului cu Casa de Pensii, Sanatate, Somaj, ITM.
Precizez ca deocamdata am obtinut (astazi) cod fiscal, luni pe 14.06 voi depune declaratia 220 cu veniturile estimate pentru restul anului (ceea ce este o problema - nu stiu ce venit sa trec, daca trec mai putin, voi fi obligat in 2011 sa platesc mai mult impozit; daca trec o norma de 4000 Lei lunar, ce fac daca nu ontin acesti bani? Oricum, impozitul trebuie platit la valoarea estimata, nu?)
Va multumesc anticipat.
Cu stima,
Alin Apostol