Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 692 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: deseuri din ambalaje
Subiect: deseuri din ambalaje
ACCES PREMIUM

Sistemul de garanție-returnare pentru sticle: Cum vor aplica mecanismul comercianții

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2020 | 5 | 2351

Din 2022, la cumpărarea băuturilor ambalate, consumatorii vor lăsa la magazine o garanție în bani, urmând să o recupereze de la comercianți atunci când vor returna ambalajele, potrivit unui proiect aflat în dezbatere publică la Ministerul Mediului. Astfel, peste mai puțin de doi ani, comercianții vor trebui să se înregistreze în sistemul de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor nereutilizabile, ceea ce va aduce obligații noi pentru aceștia. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din 2022, consumatorii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată

Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unui proiect pus joi în dezbatere publică la Ministerul Mediului. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

Atingerea țintei de reciclare impuse de lege prin dosarul de trasabilitate. Ce înseamnă, de fapt, trasabilitatea deșeurilor din ambalaje?

Pentru a atinge țintele de reciclare impuse prin Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor și a deșeurilor de ambalaje, firmele au la dispoziție trei variante de lucru, iar una dintre ele este dosarul de trasabilitate. Dacă este sau nu varianta potrivită pentru operatorii economici, depinde de la caz la caz. În anumite situații, ne-a explicat un specialist, nici nu putem merge pe această variantă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Cum să te pregătești pentru control din partea autorităților de mediu

O societate poate fi controlată de inspectorii Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) în cazul în care aceasta a achiziționat de pe piață externă (intra și extracomunitară) produse ambalate cu scopul de a le distribui pe piață românească. De asemenea, societatea mai poate fi verificată și dacă achiziționează ambalaje (atât de pe piață internă, cât și de pe cea externă), cum sunt, de exemplu: cutiile de carton, folie de plastic, pungi personalizate ș.a.m.d, pe care le va folosi ulterior pentru distribuirea produselor proprii pe piața din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligații de mediu noi pentru firme în privința ambalajelor folosite și deșeurilor de ambalaje rezultate din activitatea lor

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Iulie 2019 | 0 | 2672

Legislația de mediu s-a îmbogățit recent printr-o serie de prevederi noi, aduse de o ordonanță de urgență care a apărut deja în Monitorul Oficial și a intrat astfel în vigoare. Noile obligații stipulate pentru firme sunt în legătură cu ambalajele folosite și deșeurile de ambalaje rezultate în urma activității lor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder De duminică, românii vor plăti o garanție pentru fiecare ambalaj reutilizabil

Pentru fiecare ambalaj reutilizabil al produselor pe care le cumpărăm va trebui să achităm, de duminică, 50 de bani drept garanție ce va fi recuperată ulterior, potrivit unui act normativ de anul trecut. Garanția de 0,5 lei se va plăti, din 2022, inclusiv pentru ambalaje din materiale care nu pot fi reutilizate. Ca să obținem garanția înapoi de la companie va trebui să păstrăm bonul fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Garanția pentru ambalaje reutilizabile: Ce obligații le revin marilor magazine, de la finele lunii

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Martie 2019 | 0 | 2885

Comercianții cu spații de vânzare mai mari de 400 de metri pătrați trebuie să asigure, începând de la finele lui martie, aplicarea sistemului garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, potrivit modificărilor aduse anul trecut Legii privind gestionarea ambalajelor. Pe lângă informarea consumatorilor despre cum se aplică acest mecanism, marile magazine vor trebui să pună la dispoziție puncte de preluare și rambursare a garanției bănești pentru aceste ambalaje și să asigure cumpărătorilor posibilitatea de a scăpa de ele la cumpărarea unor produse și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Garanția pentru ambalaje reutilizabile: Ce obligații vor avea, de la finele lunii, micii comercianți

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Martie 2019 | 0 | 4786

Comercianții vor trebui să asigure, începând de la finele acestei luni, informarea cumpărătorilor cu privire la sistemul de garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, dacă vând produse în astfel de ambalaje, potrivit unor modificări făcute în domeniu încă de anul trecut. Și micii comercianți care vând astfel de produse vor trebui să primească la schimb ambalajele reutilizabile și să le dea cumpărătorilor înapoi garanția de 0,5 lei prevăzută de lege, în baza bonului fiscal. Nerespectarea obligațiilor le va putea aduce amenzi de până la 30.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Din ianuarie, vom plăti tarife diferite pentru gunoiul pe care-l facem, după cât și cum îl aruncăm

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2018 | 5 | 13238

Autoritățile locale ne vor taxa diferit, de la anul, pentru gunoiul colectat separat (plastic, metal ș.a.m.d.), respectiv pentru gunoiul menajer, iar cei care nu vor respecta colectarea separată vor fi sancționați, potrivit unui act normativ care a fost recent publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

EY: Înăsprirea controalelor forțează companiile să fie mai riguroase cu valorificarea deșeurilor

În mod excepțional, în România ultimilor trei ani, problematica valorificării deșeurilor din ambalaje a câștigat semnificativ în vizibilitate. Una dintre principalele cauze este înăsprirea controlului, care, pe de-o parte, a constatat raportări eronate, de ordinul a zeci de milioane de euro, și, pe de altă parte, a pus companiile în fața obligației subite de a achita sume semnificative către Fondul pentru Mediu, aferente unor obligații care fuseseră inițial considerate ca îndeplinite. Citește articolul