Titularii mărcilor înregistrate ar trebui să se folosească de servicii de monitorizare constantă pentru a putea afla la timp și formula opoziție contra oricărei încercări de înregistrare a unei mărci similare sau identice. Deși, în teorie, ar fi normal ca autoritatea la care se face înregistrarea să respingă solicitările de înregistrare acolo unde mărcile sunt identice sau similare, acest lucru nu se întâmplă neapărat. Dacă monitorizarea nu se face, titularul unei mărci se poate trezi că coexistă pe piață cu o alta aproape la fel, chestiune care poate fi foarte dezavantajoasă pentru afacere. Citește articolul
Mulți antreprenori la început de drum ignoră importanța înregistrării mărcii, lăsând-o, sub impresia că e un demers mult prea costisitor, pentru o etapă ulterioară a dezvoltării afacerii, când aceștia ar considera-o necesară. Sunt mai multe motive însă pentru care înregistrarea mărcii n-ar trebui ignorată de antreprenori. Citește articolul
Dobândirea drepturilor la nivel naţional asupra unei denumiri, unui slogan sau desen presupune înregistrarea acestora la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), situaţie în care solicitantul trebuie să urmeze anumiţi paşi şi să achite taxele aferente stabilite de legislaţia în vigoare. În ceea ce priveşte procedura înregistrării unei mărci la nivel european, aceasta este asemănătoare celei de la nivel naţional, doar că înregistrarea nu se face pe teritoriul ţării noastre şi necesită costuri ceva mai mari. Citește articolul