Contextul pandemic a reprezentat pentru foarte multe business-uri transferarea acestora din mediul offline în mediul online. Prin urmare, numărul depunerilor de mărci a crescut considerabil deoarece managerii au conștientizat importanța protejării acestora datorită expunerii. Totuși, recomandarea specialiștilor de proprietate intelectuală este să se folosească un serviciu de monitorizare a mărcii. Citește articolul
O lege intrată recent în vigoare a modificat cadrul legislativ aplicabil mărcilor și indicațiilor geografice, aducând, printre altele, o serie de drepturi noi pentru titularii de mărci. Însă o modificare majoră este reprezentată de faptul că, de acum, nu mai este necesar ca o marcă să fie reprezentantă grafic. Cu alte cuvinte, de acum, este posibilă și înregistrarea altor tipuri de mărci, cum sunt cele sonore, de exemplu. Citește articolul
Numărul depunerilor de mărci a crescut foarte mult în ultimii ani ca urmare a expunerii în mediul online de unde brandurile pot ajunge foarte ușor la consumatorii finali. Conform Organizației Mondiale de Proprietate Intelectuală (World Intellectual Property Office - WIPO) înregistrările de mărci noi au crescut, în lume, între 6% și 8% în ultimii 2 ani. Citește articolul
La începutul lunii mai, CJUE a emis o decizie privind promovarea serviciilor prestate de practicanții profesiilor liberale. De asemenea, CJUE a emis decizia finală în speța privind înregistrarea mărcii comerciale europene a unui important jucător din piața de fintech (tehnologie financiară). Detalii despre acestea, în sumarul de mai jos. Citește articolul
Dobândirea drepturilor la nivel naţional asupra unei denumiri, unui slogan sau desen presupune înregistrarea acestora la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), situaţie în care solicitantul trebuie să urmeze anumiţi paşi şi să achite taxele aferente stabilite de legislaţia în vigoare. În ceea ce priveşte procedura înregistrării unei mărci la nivel european, aceasta este asemănătoare celei de la nivel naţional, doar că înregistrarea nu se face pe teritoriul ţării noastre şi necesită costuri ceva mai mari. Citește articolul
Legislatiile nationale consacra sisteme diferite de dobandire a dreptului la marca. In dreptul roman este aplicabil sistemul atributiv, care presupune ca dreptul la marca se dobandeste prin prioritate de inregistrare. Cu alte cuvinte, dreptul marca apartine persoanei care a inregistrat prima semnul distinctiv. Citește articolul
Taxele pentru inregistrarea marcilor sau pentru obtinerea brevetelor de inventii au crescut, Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) anuntand recent unele modificari in acest sens. Noile tarife se aplica deja. Citește articolul
Numarul total al cererilor de inregistrare marca si de reinnoire de marca s-a ridicat, in 2011, la 19.735. Dintre acestea, 11.251 au fost cereri depuse pe cale nationala, inclusiv cererile de reinnoire de marca. Potrivit statisticilor Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM), se remarca o scadere a numarului cererilor de inregistrare de marca, de la 12.033 in 2010, la 11.600 in 2011, se arata intr-un comunicat de presa transmis de cabinetul Andra Musatescu Law & Industrial Property Offices. Citește articolul