Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru firmele care dețin aplicații de ridesharing, pentru a obține venituri, vor putea să transporte persoane cu mașina numai în anumite condiții stricte, conform ordonanței transportului alternativ. Una dintre acestea va fi că șoferii vor fi obligați să folosească aparate de marcat și să dea clienților bonuri fiscale, însă numai dacă plățile se fac fizic la finele curselor (cu numerar sau card bancar). Dacă plățile se vor face automat, prin intermediul aplicațiilor de ridesharing, casa de marcat nu va fi obligatorie. Citește articolul
Ordonanța de urgență care reglementează, în premieră, ridesharing-ul în România a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Aceasta prevede că șoferii care lucrează acum pentru aplicații precum Uber sau Bolt vor avea exact patru luni la dispoziție pentru a intra în legalitate, altfel vor risca sancționarea. Citește articolul
Șoferii care lucrează acum pentru aplicații de ridesharing precum Uber sau Bolt vor putea continua să facă asta numai în anumite condiții ce vor fi reglementate curând prin ordonanță de urgență. În acest sens, un proiect de OUG privind ridesharing-ul, care este foarte asemănător cu un proiect de lege aflat deja în dezbaterile parlamentarilor, a fost adoptat marți de Executiv și urmează să apară în Monitorul Oficial. Citește articolul
Legea a sancționat și până acum taximetria ilegală, numai că amenda de până la 5.000 de lei a fost mai greu de aplicat pentru că trebuia dovedit caracterul repetat al faptei. În aprilie a apărut în Monitorul Oficial și modificarea cerută în mod repetat de reprezentanții transportatorilor autorizați din România, adică scoaterea din lege a condiției caracterului repetat al faptei. Modificarea se aplică de azi și permite ca amendarea să se facă mai ușor, însă e incorect să spunem că acest proiect interzice ridesharingul. În acest timp, la Parlament sunt două proiecte de legi privind reglementarea ridesharingului la noi în țară. Citește articolul
Conducătorii autoturismelor cu care se efectuează servicii de transport alternativ, precum cele oferite prin Uber, vor fi obligați să obțină certificate de atestare profesională, cerute de Legea taximetriei și celor care vor să presteze servicii de transport în regim de taxi sau de închiriere. Cerința e cuprinsă într-o propunere legislativă care a primit deja undă verde de la Senat și va presupune susținerea unui test-grilă și parcurgerea unui curs special de pregătire. Amenda pentru lipsa acestui certificat vor fi de până la 5.000 de lei/cursă. Citește articolul
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să recupereze taxele şi impozitele datorate pentru câştigurile obţinute în 2015 de către şoferii Uber, potrivit unui comunicat de azi al Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Mai mult, Fiscul ar putea încasa integral veniturile obţinute de către cei ce oferă, contra cost, servicii de transport, în contextul în care câştigurile nu au fost declarate autorităţilor române. Citește articolul