Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a invalidat interpretarea dată de autoritățile fiscale române într-o serie de decizii de impunere emise în privința contribuabililor de pe piața asigurărilor, stabilind că art. 56 alin. 1 lit. c din Directiva 112/2006 trebuie interpretat în sensul că serviciile de soluționare a daunelor prestate de societăți corespondente în numele și pe seama unei societăți de asigurări nu fac parte din serviciile prestate de consultanți, ingineri, birouri de consultanță, avocați, contabili și alte servicii similare și nici din prelucrările de date sau din furnizarea de informații, iar TVA nu este datorată în România. Citește articolul
Guvernul vrea să intervină pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) și să plafoneze tarifele polițelor. Însă important de subliniat este că măsura va viza exclusiv contractele anuale nou-încheiate în perioada de plafonare. Citește articolul
Limitele minime de despăgubire pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (asigurarea RCA) urmează a fi majorate, reiese dintr-o directivă europeană oficializată recent. Însă actul normativ vine și cu alte noutăți legate de asigurările RCA, toate urmând să fie transpuse în legislația României până în decembrie 2023. Citește articolul
De principiu, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) intră în vigoare de a doua zi de la încheierea acesteia, potrivit legislației din domeniu. Excepție de la această regulă fac asigurările RCA încheiate pentru mașini ce urmează să fie înmatriculate, care sunt valabile din momentul încheierii. Așadar, ținând cont de faptul că începe perioada concediilor, precizarea e utilă șoferilor, care trebuie să facă asigurarea RCA cu cel puțin o zi înainte de călătoria planificată, pentru ca aceasta să intre în vigoare, nu în aceeași zi, ca în cazul rovinietei, de exemplu. Citește articolul
Persoanele fizice își vor putea face asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) doar pe șase luni sau pe un an, potrivit unui proiect de OUG lansat recent în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. De asemenea, potrivit aceluiași document, RCA-ul cu decontare directă ar putea deveni obligatoriu. Citește articolul
În cazul în care vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. Citește articolul
Existența asigurării obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) va putea fi demonstrată cu mai multe documente și în mai multe feluri, conform unui act normativ al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care se va aplica de joi. Această schimbare vine în contextul în care, până acum, dovada asigurării se putea face numai prin prezentarea în format tipărit a poliței RCA. Citește articolul
O serie de schimbări aduse legii privind asigurările de răspundere civilă auto (RCA) au fost propuse recent de către Ministerul Finanțelor Publice, printr-un proiect de act normativ pus în dezbatere publică. Printre altele, se dorește eliminarea suspendării voluntare a poliței RCA și a obligației de a informa asigurătorul despre existența mai multor polițe de asigurare obligatorie pe aceeași mașină. Citește articolul
Anul 2017 a fost unul destul de animat în ceea ce privește asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Astfel, printre altele, noi societăți au fost autorizate să activeze în România, iar cadrul legal al asigurărilor RCA a fost schimbat total pentru a doua oară în mai puțin de un an. Totodată, sistemul bonus-malus a fost regândit și au apărut tarifele de referință. Despre toate acestea, dar și despre alte prevederi aplicabile în 2018, cum ar fi calcularea tarifelor asigurărilor, în sinteza de față. Citește articolul
Pentru clienții cu risc ridicat cărora le stabilește, la cerere, o primă de asigurare specială, Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR) va încerca să găsească asigurători de răspundere civilă auto (RCA) care să încheie contracte cu aceștia. Potrivit procedurii stabilite de BAAR, asigurătorii vor avea la dispoziție un termen foarte scurt pentru a se oferi ei înșiși să-i asigure pe clienții respectivi. Dacă nimeni nu se va oferi "voluntar", atunci vor fi desemnați printr-un mecanism special și nu vor putea refuza semnarea contractelor decât dacă nu vor să primească amenzi de până la 500.000 de lei. Citește articolul