Magazinele online, clinicile private, farmaciile și asigurătorii se numără printre companiile ce vor fi obligate să-și desemneze, începând cu data de 25 mai 2018, un responsabil cu protecția datelor personale („data protection officer” sau DPO, pe scurt). Obligația este inclusă în Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR), care se va aplica, în mod direct, tuturor statelor membre ale Uniunii Europene, deci și României. Citește articolul
Companiile care se ocupă în principal de prelucrarea datelor personale ale persoanelor fizice, cum ar fi unitățile medicale, farmaciile, băncile sau magazinele online, vor trebui să angajeze un responsabil cu protecția datelor (sau DPO, pe scurt, de la „data protection officer”). Obligația se va aplica începând cu data de 25 mai 2018, astfel că societățile ar trebui să țină cont de principalele aspecte legate de încadrarea în muncă a unui asemenea specialist. Citește articolul
Dincolo de o conștientizare a importanței respectării și asigurării drepturilor persoanelor vizate, interesul mărit față de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului (GDPR) a fost creat de sancțiunile usturătoare pe care noua lege le prevede. Concret, în funcție de obligațiile încălcate și de gravitatea situației, companiile riscă amenzi administrative de până la 20 de milioane euro sau de până la 4% din cifra de afaceri mondială totală, anuală, corespunzătoare exercițiului financiar anterior, luându-se în calcul cea mai mare valoare dintre acestea. Citește articolul
În contextul în care ne apropiem cu pași repezi de intrarea în vigoare a unui regulament european de protecție a datelor personale, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a pus în vedere avocaților că și în profesia lor vor exista numeroase responsabilități în legătură cu acest act normativ. În poziția sa, UNBR susține însă că avocații trebuie să ia în vedere și că entitățile care nu vor ști cum să aplice acest regulament se vor îndrepta, printre altele, tot înspre avocați pentru consultanță. Citește articolul
Peste 20 de noi ocupații au apărut marți în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR), potrivit unui act normativ recent publicat în Monitorul Oficial. Printre acestea, notabile sunt cele de responsabil cu protecția datelor cu caracter personal („data protection officer” sau DPO, pe scurt) și bonă. Citește articolul
În mod obișnuit, magazinele online își profilează clienții care au conturi cu scopul de a-și adapta ofertele comerciale în funcție de aceștia. Într-o asemenea situație, dintr-un regulament european aplicabil din mai 2018 inclusiv în România reiese că magazinele online vor avea obligația să-și desemneze un responsabil cu protecția datelor („data protection officer” sau DPO, pe scurt). DPO-ul va putea să fie ori un salariat nou sau actual, ori un colaborator extern (avocat sau altă firmă, de exemplu). Citește articolul