Datele personale prelucrate de o firmă nu pot fi păstrate pe termen nelimitat, conform Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Mai exact, informațiile pot fi păstrate doar atât timp cât ele sunt necesare pentru scopurile urmărite de companie. Însă cum se poate aplica această regulă în activitatea efectivă a unei afaceri? Din 25 mai 2018, GDPR trebuie respectat de către orice firmă care prelucrează date personale pentru a-și desfășura afacerile. Citește articolul
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) le oferă operatorilor de date personale și împuterniciților lor posibilitatea să aibă un responsabil cu protecția datelor (DPO) fie în rândul propriilor angajați, fie un terț de companie, dar contractat special pentru responsabilitatea cu protecția datelor. Fiecare firmă are însă de făcut o analiză înainte, în raport cu ce și cât prelucrează, cu necesitățile concrete de responsabilitate pe GDPR, precum și în raport cu costurile implicate: ce ar fi mai potrivit pentru activitatea sa -- un DPO extern sau unul intern? Citește articolul
De obligativitatea numirii unui responsabil cu protecția datelor (DPO) este legat atât operatorul de date personale, cât și împuternicitul operatorului. Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) îl vizează și pe unul, și pe celălalt la cazurile obligatorii, dar necesitatea de a avea un DPO a unuia nu influențează necesitatea celuilalt. De asemenea, dacă amândoi ar trebui să aibă un responsabil, atunci numirea de către operator a unui DPO nu-l salvează pe împuternicitul său de obligația de a avea unul. Citește articolul
Companiile pot fi considerate operatori de date personale și dacă folosesc alte rețele de socializare în afară de Facebook, sunt de părere specialiștii (de exemplu, Instagram sau LinkedIn). Mai mult, acestea pot intra în „clubul” operatorilor chiar și în situația în care folosesc servicii care generează statistici de trafic pentru site-urile lor, cum ar fi Google Analytics. Recent, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că firmele care administrează pagini de Facebook sunt operatori de date. Citește articolul
Firmele care prelucrează informații cu caracter personal sunt obligate, începând din 25 mai 2018, să respecte prevederile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), iar adaptarea la aceste cerințe determină investiții serioase pe care companiile trebuie să le facă. Pornind de la stabilirea procedurilor de lucru și până la desemnarea unui specialist, societățile au de parcurs un proces greoi și costisitor. Citește articolul
A avea sau a nu avea un responsabil cu protecția datelor (DPO) -- aceasta e problema pe care și-au pus-o, în ultimele luni de zile, mai multe firme din România. Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede obligativitatea numirii unui DPO numai în anumite situații, iar în jurul acestora s-au conturat și câteva ipoteze greșite: de pildă, cum că un DPO e necesar doar la firmele cu peste 250 de angajați sau că toate oalele se sparg în capul lui, dacă autoritățile vor veni să tragă firma la răspundere. Citește articolul
După ce Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis recent că firmele care administrează pagini de fani pe Facebook sunt considerate operatori de date personale, am întrebat câțiva specialiști ce efecte poate avea această interpretare obligatorie pentru mediul de afaceri. În esență, companiile trebuie să ia măsuri pentru a proteja datele vizitatorilor. Citește articolul
Din moment ce responsabilul cu protecția datelor (DPO) trebuie să aibă o anumită autonomie în cadrul entității pentru care lucrează, iar Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede că DPO-ul trebuie să fie independent și să poată să-și ducă la îndeplinire sarcinile fără piedici, atunci concedierea sau sancționarea lui pentru că-și face treaba așa cum trebuie nu este permisă. Citește articolul
Pentru cei obligați să aibă un responsabil cu protecția datelor chestiunea numirii acestuia nu trebuie trecută doar prin filtrul conformării de urgență cu noile reglementări în materia protecției datelor personale. Un astfel de angajat sau terț contractat nu poate fi străin de anumite cunoștințe, trebuie să înțeleagă activitatea firmei, fluxurile de date, iar înțelegerea legislației relevante este obligatorie. De asemenea, mai punctează experții, etica sa profesională e foarte importantă. Citește articolul
Putem adresa o întrebare Biroului de Credit, fie direct, fie prin bancă, de pildă, pentru a afla dacă ne prelucrează datele personale și cam ce date ne prelucrează. Responsabilul cu protecția datelor de la Biroul de Credit ne-a prezentat, de curând, ce trebuie să știm despre accesul la aceste date și cum putem să aflăm ce date ne sunt prelucrate, în contextul Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul