avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 558 soluții astăzi
Acasă Subiect: datorii la angajator
Subiect: datorii la angajator
ACCES PREMIUM

Ce documente trebuie eliberate fostului salariat, indiferent de cum a încetat relația de muncă

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
26 Martie 2022 | 2 | 49467 | Timp de citire: 3 min.

La terminarea contractului individual de muncă (CIM), indiferent de articolul pe baza căruia s-a făcut încetarea CIM, angajatorul are obligația de a elibera o serie de documente legate de activitatea prestată de fostul salariat în cadrul companiei, însă poate oferi și alte adeverințe, din propria inițiativă, sau diverse copii solicitate de fostul angajat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Nota de lichidare: Utilitatea documentului pentru salariați și angajatori

Dragos Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
28 Ianuarie 2021 | 5 | 59815 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când încheie raportul de muncă cu un salariat, angajatorul îi poate elibera acestuia o notă de lichidare. Concret, acest document arată faptul că salariatul nu are datorii fața de firmă, dar nici invers. În prezent, documentul este opțional, așa încât angajatorul nu este obligat să-l emită. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nota de lichidare 2018: De ce este util documentul pentru salariați și angajatori

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Aprilie 2018 | 0 | 37064 | Timp de citire: 2 min.

Nota de lichidare este un document pe care angajatorul poate să-l elibereze atunci când încetează colaborarea cu un salariat. În esență, aceasta dovedește faptul că salariatul n-are datorii față de firmă și invers. Dacă documentul este opțional în momentul de față, acesta ar putea deveni obligatoriu în curând. Citește articolul