Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 5334 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Împreună cu 10 specialiști de la EY România, KMPG România, Viboal FindEx și Dobrinescu Dobrev discutăm despre: TVA în comerțul electronic, SAF-T, analiza de risc fiscal etc. Rezervă loc și participă!

Acasă Subiect: angajatori
Subiect: angajatori
ACCES PREMIUM

Paşii prin care implementezi semnătura electronică într-o firmă: Documente în care trebuie menţionată folosirea acesteia

Codul muncii prevede, de curând, că semnătura electronică (avansată sau calificată, însoţită de marca temporală) este echivalentă cu cea olografă în toate actele ce ţin de relaţiile de muncă dintre angajator şi salariat, însă cei care vor să înceapă să o folosească trebuie, mai întâi, să treacă în documentele interne posibilitatea utilizării ei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, documentele pentru care Codul muncii cere forma scrisă sunt valide și dacă sunt întocmite direct în format electronic. Exemple concrete

Teancul de foi care trebuie semnate de angajatori şi salariaţi ar putea deveni istorie, de când semnătura electronică se poate utiliza în documentele şi înscrisurile din domeniul relaţiilor de muncă, conform modificărilor aduse recent Codului muncii, prin OUG 36/2021. Actul normativ stabileşte şi că toate documentele, pe care Codul muncii le prevede că trebuie să existe în format scris, sunt recunoscute şi valabile dacă sunt create electronic şi au o semnătură electronică avansată sau calificată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știe angajatorii despre instruirea de SSM, care poate fi semnată și electronic

Legislația în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) a fost modificată recent printr-o ordonanță de urgență care a introdus posibilitatea ca instruirea de SSM să poată fi semnată folosind semnătura electronică. În acest context, vă prezentăm principalele chestiuni legate de instruirea de SSM a salariaților. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Telemunca în 2021: Cele mai importante aspecte pentru angajatori, în urma modificării recente a legislației

Legislația privind reglementarea activității de telemuncă a fost modificată recent printr-o ordonanță de urgență care a eliminat, printre altele, câteva aspecte care nu mai erau în concordanță cu ideea de muncă din afara biroului, dar a și introdus noi obligații exprese pentru telesalariați. În acest context, vă prezentăm principalele chestiuni legate de mecanismul telemuncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opt lucruri esențiale pentru care angajatorul are nevoie de regulamentul intern, mai ales dacă nu i se aplică niciun CCM

Legislația muncii prevede că anumite chestiuni legate de relațiile de muncă pot fi stabilite de angajatori fie prin regulamentul intern, fie printr-un contract colectiv de muncă (CCM). Astfel, chiar dacă microîntreprinderile cu maximum nouă salariați au acum posibilitatea de a renunța la întocmirea regulamentului intern, anumiți angajatori ar trebui să-l păstreze, deoarece, în lipsa lui sau a unui CCM, nu vor putea, printre altele, constata abaterile disciplinare și nu vor putea stabili durata concediului fără plată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiect: Reguli pentru întocmirea planului privind egalitatea de tratament la firmele cu mulţi angajați

Lucia Tozaru în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
10 Mai 2021 | 0 | 591

Responsabilii cu egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi din cadrul firmelor cu peste 50 de salariaţi vor avea la dispoziţie, în curând, un plan de acţiune standardizat pentru a împiedica apariţia discriminărilor între salariaţi şi salariate şi un ghid metodologic pentru a-l implementa, după ce Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a pus în dezbatere publică un proiect de ordin în acest sens. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Angajatul nu poate fi obligat să semneze un act adițional de formare profesională, dacă cursurile nu sunt recunoscute la nivel național

Pentru cursurile de formare profesională nerecunoscute la nivel național, angajatorul poate încheia, potrivit Codului muncii, un act adițional cu salariatul doar cu acordul acestuia din urmă, întrucât, într-un astfel de caz, acele cursuri sunt recunoscute doar în cadrul firmei care le-a organizat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nouă lucruri pe care angajatorul NU te poate obliga să le faci

În domeniul raporturilor de muncă, există, potrivit reglementărilor în vigoare, anumite lucruri pe care angajatorul nu i le poate impune salariatului. Printre acestea, se numără faptul că, odată cu implementarea semnăturii electronice, angajații nu pot fi obligați să își cumpere o astfel de semnătură, dar și faptul că nu pot fi forțați să încaseze salariul într-un cont bancar ori, în caz de demisie, nu pot fi obligați să renunțe la această cerere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificări

De-acum, fiecare act de muncă trebuie semnat cu același tip de semnătură. Nu se pot folosi simultan, pe același document, și semnătură electronică, și olografă

Contractele de muncă, actele adiţionale ale acestuia sau orice alte documente folosite în domeniul relaţiilor de muncă, pot fi semnate şi electronic, avansat sau calificat, după ce joi a fost oficializată o OUG care introduce această prevedere în Codul muncii. Înscrisurile în relaţiile de muncă vor putea să fie semnate, în continuare, şi de mână, dacă angajatorul sau salariatul preferă acest lucru, însă ambele părţi trebuie să aibă acelaşi tip de semnătură pe documente. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Fără regulament intern, firmele mici nu vor putea folosi semnătura electronică. Măsurile de debirocratizare vs. digitalizarea

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Mai 2021 | 1 | 1182

Joi au apărut în Monitorul Oficial două ordonanțe cu modificări în domeniul relațiilor de muncă. Pe de o parte, noile reglementări propun debirocratizare pentru micii angajatori. Pe de altă parte, aduc digitalizarea în raporturile de muncă, dar cu condiții care nu sunt 100% clare. Privindu-le în ansamblu, cele două ordonanțe nu par să fie „din aceeași poveste” - cel puțin nu pentru microîntreprinderi. Citește articolul