Autoritățile introduc, de luna viitoare, în domeniul achizițiilor și lucrărilor publice, standardul european de facturare electronică, potrivit unei legi apărute miercuri în Monitorul Oficial. Astfel, firmele care au contracte cu statul vor avea mai puțin de lucru și costuri mai mici când se implică în comerțul transfrontalier. Citește articolul
Unei firme trebuie să i se permită corectarea facturilor și a declarațiilor fiscale, dacă a făcut operațiuni care s-au dovedit ulterior a fi acoperite de taxarea inversă, pentru a obține rambursarea TVA-ului plătit fără a fi datorat, a decis recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Într-o asemenea situație, Fiscul nu poate refuza rambursarea TVA-ului pentru că perioada pentru care s-au făcut corecturile a fost inspectată fiscal și s-a emis o decizie de impunere rămasă definitivă. Citește articolul
De luni, o factură fiscală pentru serviciul de alimentare cu apă și de canalizare, ce este emisă de furnizor pe numele unei asociații de proprietari, este considerată titlu executoriu. Cu alte cuvinte, chiar și o factură fiscală colectivă este considerată titlu executoriu, nu doar factura fiscală individuală. Acest lucru apare într-o decizie oficializată luni a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ). Citește articolul
Legislația autohtonă trebuie modificată pentru a clarifica faptul că deducerea TVA-ului este permisă în baza prezentării unei simple facturi fiscale, sunt de părere specialiștii Deloitte România. Practic, inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) n-ar trebui să ceară alte documente justificative decât dacă au dovezi concrete că este vorba de operațiuni fictive. Acest lucru este necesar în urma unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Deducerea TVA-ului trebuie permisă în baza unei simple facturi, dacă Fiscul n-are dovezi concrete că este vorba de operațiuni fictive, conform unei decizii date azi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Practic, în acest fel s-a stabilit că este excesiv din partea Fiscului să ceară și alte documente justificative în afară de factură, pentru a beneficia de deducere. Citește articolul
În factură există două date foarte importante: data emiterii (care este data la care se emite factura și data la care se înregistrează/declară în contabilitate - în situațiile contabile și data scadentă (data până la care clientul poate achita acea factură - după această dată, în funcție de fiecare contract, se pot percepe sau nu penalizări de întârziere). Citește articolul
Trecem printr-o perioadă așa cum nu am mai trecut până acum, ca societate. Crize am mai avut, dar niciuna care să ne îndepărteze atât de mult, fizic, unii de ceilalți. Ceea ce ne ține aproape, însă, este chiar această îndepărtare socială: se vede din ce în ce mai clar cum oamenii vor să se ajute unii pe alții să se dezvolte și cum firmele își doresc să își dea, unele altora, câte o mână de ajutor. Citește articolul
Factura fiscală este documentul emis de către o companie (furnizor) către altă companie sau persoană fizică pentru care au fost prestate servicii și conține atât lista cu produsele vândute sau cu serviciile prestate, cât și datele de identificare fiscală ale furnizorului și ale clientului, TVA-ul, prețul, cantitatea și valoarea fiecărui produs sau serviciu vândut, respectiv prestat. Citește articolul
O caracteristică distinctivă a facturării electronice este posibilitatea automatizării, mai ales în cazul în care factura este trimisă într-un format structurat. Astfel, facturile electronice pot fi generate și transferate automat și direct din sistemele de logistică financiară ale emitentului / furnizorului de servicii în cele ale beneficiarului. Citește articolul
De aproximativ sase ani firmele nu mai sunt obligate sa utilizeze facturi tipizate, emise de Imprimeria Nationala sau de tipografii autorizate. Societatile comerciale isi pot emite singure facturile, intr-un format propriu, insa Codul Fiscal stabileste peste 15 elemente care nu pot lipsi niciodata din acest document. Totusi, legislatia permite contribuabililor ca, in anumite situatii, sa emita facturi care contin mai putine elemente decat sunt necesare in mod obisnuit in asemenea documente. Citește articolul