Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
În continuarea unor măsuri fiscale adoptate la nivel european și aplicabile din 2019, jumătatea acestui an aduce alte noutăți pentru cei care vând online bunuri și furnizează servicii către persoanele fizice din Uniunea Europeană (UE). În mare, vorbim de măsuri menite să simplifice situația furnizorilor în materia colectării și declarării TVA, prin extinderea aplicării ghișeului unic (despre care ANAF ne-a anunțat recent că e în stadiu avansat de implementare) și aplicarea unor regimuri fiscale speciale. Citește articolul
Agenția Națională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) ar urma să se reorganizeze, conform unei noi reglementări specifice, cuprinse într-o propunere legislativă ce se află acum aproape de votul decisiv la Senat. Printre altele, viitoarea lege ANPC va cuprinde un regim mai detaliat al sancționării celor care încalcă legislația de protecția consumatorilor, inclusiv un sistem de aplicare a unor amenzi mult mai mari. Citește articolul
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pregătesc o strategie multianuală pe care o vor urma pentru a asigura o protecție sporită a consumatorilor. Aceasta conține și o secțiune dedicată exclusiv controalelor la comercianți, în care sunt detaliate succint principalele planuri pentru perioada 2021 - 2024. Citește articolul
Controalele fiscale la comercianții online se vor intensifica în anul 2021, conform unui document publicat recent de autorități, astfel încât avem o confirmare a faptului că operațiunea „Mercur” (începută în 2020) continuă în noul an. Mai exact, în cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală a Fiscului funcționează o direcție specializată în verificări la comercianții online, care se ocupă de acest domeniu. Citește articolul
Printre tendințele în controalele ce vor fi desfășurate, în 2021, de inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) la persoanele fizice și juridice se numără chestiuni precum taxele salariale, tranzacțiile online, casele de marcat și prețurile de transfer. Aceste tendințe au fost prezentate, în principal, de specialiștii EY România la conferința lor anuală de fiscalitate de zilele trecute, dar ele pot fi identificate și din activitatea autorităților fiscale în anul recent încheiat. Citește articolul
Comercianții care fac vânzări de soldare pentru produsele de toamnă-iarnă și cele de primăvară-vară au scăpat de azi de mai multe obligații pe care le aveau până acum. Măsura este inclusă în Ordonanța de urgență a Guvernului 210/2020, ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
După ce au desfășurat numeroase controale la comercianții de măști faciale simple, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au pus joi în dezbatere un set de reguli ce vor deveni obligatorii pentru vânzarea acestor produse. În esență, ideea este de a diferenția măștile simple de măștile medicale și de măștile de protecție individuală. Citește articolul
Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul
În luna noiembrie a fiecărui an are loc Black Friday, eveniment ce aduce reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De-a lungul timpului, evenimentul a suscitat mult interes atât pentru cumpărători, cât și pentru comercianți, în legătură cu achizițiile făcute în această perioadă apărând și o serie de mituri, pe care le demontăm în acest articol. Citește articolul
Mai ales în perioadele în care volumul de mărfuri vândute crește, așa cum sunt perioadele cu reduceri de preț, inclusiv de Black Friday, clienții pot avea diverse neînțelegeri cu comercianții. În aceste situații, dacă vânzătorul nu rezolvă situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), putând depune la această autoritate o reclamație online. Citește articolul