Comerțul online de produse a început să crească simțitor odată cu pandemia de coronavirus, tot mai mulți comercianți online persoane fizice și juridice devenind activi în România. În acest context, autoritățile de la noi au început să facă demersuri pentru a-i depista pe cei care nu-și declară integral sau parțial veniturile. Cum? Prin introducerea de declarații obligatorii pentru anumiți intermediari din domeniul comerțului online, astfel încât evazioniștii să poată fi identificați mai ușor. Citește articolul
Mâine intră în vigoare o nouă obligație de informare ce vizează unitățile de alimentație publică, indiferent că vorbim de cele ce servesc mâncare fizic sau de cele care onorează (și) comenzi online. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) obligă acești operatori economici să le arate consumatorilor ce intră în preparatul sau produsul servit, adică ingrediente, aditivi, dar și care sunt valorile nutriționale ale produselor/preparatelor. Ca să faciliteze cât de cât aplicarea acestei noi măsuri, ANPC a venit anul trecut și cu explicații și exemple. Totodată, am căutat să vedem care e sancțiunea pe care o pot primi cei care nu vor respecta obligația de informare. Citește articolul
În cursul anului 2023, autoritățile urmează să introducă o nouă raportare fiscală ce va viza indirect activitatea comercianților online, conform unei directive europene care trebuie transpusă și la noi. De această dată, obligația de raportare va reveni prestatorilor de servicii de plăți online, scopul fiind combaterea fraudelor de TVA. Potrivit planului Guvernului, un proiect de lege cu acest scop va fi aprobat în cursul lunii mai. Citește articolul
Activitatea vânzătorilor persoane fizice și juridice intermediată de platformele digitale, precum marketplace-urile, va fi monitorizată din 2023 de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim despre raportarea DAC7, pe care o vor face anual companiile care dețin platformele digitale prin care se intermediază vânzările de bunuri și prestările de servicii, aceasta urmând să cuprindă informații complexe despre cei vizați. Citește articolul
Deși vorbim de o declarație care se depune abia de câteva luni, formularul 395 deja a început să aducă rezultatele așteptate de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unor declarații recente. În acest sens, în aprilie vor fi demarate controale ale inspectorilor antifraudă la comercianții online bănuiți de evaziune fiscală. Este vorba de raportarea pe care sunt obligați să o facă furnizorii de servicii poștale și care vizează indirect comercianții online care trimit colete cu plata ramburs către clienți. Citește articolul
Noua obligație de raportare la Fisc a activității derulate de persoanele fizice și juridice prin platformele online vizează atât marketplace-urile, cât și alte tipuri de platforme, avertizează specialiștii. Citește articolul
Activitatea comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor trebuie raportată anual la Fisc, începând cu 2023, de cei care gestionează aceste platforme digitale, prevede o ordonanță nouă, prin care s-a transpus în România Directiva europeană DAC7. În acest proces, marketplace-urile trebuie să colecteze anumite informații despre comercianții activi, iar cei necooperanți vor risca fie să piardă accesul la platforme, fie să li se rețină banii din vânzările făcute prin platforme. Citește articolul
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
La finalul lunii ianuarie 2023, furnizorii de servicii poștale depun, pentru prima oară, declarația 395, a cărei versiune electronică e disponibilă de câteva săptămâni pentru transmiterea online. Prin acest formular, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) obține lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Iată ce este de știut despre noua raportare. Citește articolul
O directivă europeană din 2021, supranumită Directiva DAC7, ar trebui transpusă de România până la finalul anului 2022 și apoi pusă în aplicare din ianuarie 2023. Cu toate acestea, autoritățile de la noi n-au implementat până acum măsura ce prevede, în esență, că veniturile comercianților care-și vând produsele prin intermediul marketplace-urilor trebuie raportate anual la Fisc. Citește articolul