avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 615 soluții astăzi
Acasă Subiect: controale firme 2021
Subiect: controale firme 2021
ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul a făcut peste 7.000 de verificări documentare în primul semestru din 2022. Ce e de știut despre acest tip controversat de control

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 August 2022 | 0 | 3497 | Timp de citire: 2 min.

În prima jumătate a anului 2022, Fiscul a derulat peste 7.000 de verificări documentare la contribuabili, acest tip de control fiscal făcându-se de la distanță. Statistica vine să confirme dorința autorităților de a-și schimba practica anterioară, din moment ce verificările documentare au ajuns să reprezinte, în 2022, peste o treime din totalul controalelor derulate. Cu toate acestea, specialiștii avertizează că verificările documentare sunt problematice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Rapoarte ANAF: Ce probleme au găsit inspectorii la controalele terminate în anul 2021

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Aprilie 2022 | 1 | 6613 | Timp de citire: 4 min.

Într-o încercare de transparentizare a activității de control fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat două rapoarte în care a inclus principalele probleme pe care le-a găsit în cadrul verificărilor la companii și persoanele fizice. Deficiențele au fost identificate în controalele terminate în cursul anului 2021, iar publicarea lor se face pentru ca toți contribuabilii să știe ce să evite în propria activitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale la firme: Ce schimbări importante a adus anul 2021 în privința verificărilor inspectorilor de stat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Decembrie 2021 | 0 | 1773 | Timp de citire: 3 min.

Majoritatea noutăților din anul 2021 din domeniul controalelor la companii vin din sfera fiscală. Pe de o parte, avem câteva ajustări la inspecția fiscală, iar, pe de altă parte, avem și schimbări importante ce țin de relația instituțională în contextul verificărilor fiscale. Însă mai sunt și noutăți legate de plata amenzilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Începând de azi, activitatea firmelor care ignoră regulile stării de alertă poate fi suspendată

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Decembrie 2021 | 4 | 12121 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care ignoră regulile stabilite de autorități în timpul stării de alertă, în contextul pandemiei de coronavirus, pot fi sancționate, începând de azi, cu suspendarea activității, potrivit unei legi oficializate la jumătate lunii. Concret, autoritățile pot decide de-acum suspendarea activității firmelor care nu respectă regulile pentru 15 sau 30 de zile (în plus față de amenda actuală), iar cei care vor ignora măsura suspendării riscă inclusiv pedepse penale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Stare de alertă

UPDATE În ce condiții poate fi suspendată activitatea firmelor, din 24 decembrie, dacă ignoră restricțiile pandemice

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Decembrie 2021 | 0 | 3601 | Timp de citire: 4 min.

Operatorii economici care nu respectă măsurile privind condițiile de funcționare sau interdicția de funcționare pe o perioadă de timp, așa cum a decis Guvernul, vor putea să se trezească nu doar cu amenzi de la autorități, ci și cu activitatea suspendată. Legea care le permite autorităților să pună sigiliul pe ușile operatorilor care nu au ținut cont de amenzile date inițial și au continuat să funcționeze în ciuda acestora, încălcând dispozițiile de stare de alertă, a apărut deja în Monitorul Oficial și se va aplica din 24 decembrie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul începe să verifice și firmele care nu și-au conectat casele de marcat la sistemul ANAF până la 30 noiembrie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
3 Decembrie 2021 | 2 | 13817 | Timp de citire: 2 min.

Fiscul începe să facă verificări în cazul firmelor mici și mijlocii care nu și-au îndeplinit obligația de a conecta casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la termenul-limită, 30 noiembrie 2021, potrivit unui comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Firmele vizate ar fi trebuit să facă acest demers, fără a risca amenzi de până la 10.000 de lei, până la data amintită, care a fost totodată și termenul-limită de raportare a aparatelor care continuă să funcționeze offline la acești contribuabili. În acest sens, peste 466.000 de aparate au fost legate la sistemul ANAF până la sfârșitul lunii noiembrie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al Patronatului Caselor de Marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale fiscale: 12 chestiuni la care să fii atent în prezent în caz că vei fi verificat de ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2021 | 2 | 15721 | Timp de citire: 2 min.

În ultimele luni, redacția noastră a scris în mai multe rânduri despre chestiunile urmărite în prezent la controale de către inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, venim azi cu o sintetizare a acestor teme de interes pentru autoritățile fiscale, pentru a le avea în vedere în eventualitatea unor verificări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Problema sediilor fixe, încă prezentă în controalele ANAF, poate aduce companiilor sume uriașe de plată către stat

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
23 Noiembrie 2021 | 0 | 2674 | Timp de citire: 3 min.

Printre tendințele pe care specialiștii PwC România estimează că le vor vedea și în perioada următoare în controalele fiscale se numără problema sediilor fixe. Deși nu vorbim de o tendință generalizată, aceasta este de interes din cauza sumelor suplimentare considerabile ce pot fi stabilite în urma unui control al inspectorilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care își deduc TVA mai vechi de 3 ani trebuie să notifice Fiscul, să înscrie suma în decont și să fie pregătite de o eventuală inspecție fiscală, spun specialiștii

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2021 | 0 | 7608 | Timp de citire: 5 min.

În cazul firmelor care aleg să deducă TVA-ul aferent unor facturi emise în urmă cu peste 3 ani, acestea au obligația de a notifica, în acest sens, Fiscul și de a înscrie suma respectivă în decontul de TVA, potrivit specialiștilor. De asemenea, firmele aflate într-o astfel de situație trebuie să fie pregătite și pentru o eventuală inspecție fiscală. În plus, situația specială a furnizorilor cu codul de TVA anulat, care aleg să se reînregistreze în scopuri de TVA, ar putea fi supusă, în egală măsură, obligației de notificare a Fiscului privind dreptul de deducere după mai bine de 3 ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Practică abuzivă

O impunere făcută de ANAF, care se baza pe aspecte de formă și ignora probele firmei, a fost anulată recent în instanță. Decizia, validată de ICCJ

PwC România în Contabil și fiscal
22 Noiembrie 2021 | 0 | 3756 | Timp de citire: 4 min.

Unul dintre cele mai mari grupuri multinaționale din industria auto a obținut recent o soluție favorabilă, pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), care a respins recursul formulat de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, ICCJ a validat soluția instanței de fond care, într-o cauză complexă care a implicat 15 spețe și în urma administrării unui amplu probatoriu cuprinzând înscrisuri și un raport de expertiză în specialitatea fiscalitate întocmit de o comisie de trei experți, a cenzurat impunerea realizată de organele fiscale. Citește articolul