Subiect: e-Factura
ACCES PREMIUM
Roxana Neagu, Director Editorial, avocatnet.ro
30 Octombrie 2023 | 6 | 29630 | Timp de citire: 3 min.
Legea privind reforma fiscală, oficializată
UPDATE e-Factura, obligatoriu de la 1 ianuarie pentru toate tranzacțiile B2B. Din iulie, sistemul devine unicul canal de transmitere a facturilor
30 Octombrie 2023 | 6 | 29630 | Timp de citire: 3 min.
Raportarea obligatorie a facturilor prin sistemul e-Factura se va aplica, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacțiile derulate de contribuabili în relația B2B, potrivit unei legi recent oficializate. Documentul introduce un termen de raportare de cinci zile pentru facturile electronice și sancțiuni pentru nerespectarea sa, dar care se vor aplica abia din aprilie 2024. Ulterior, de la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni singurul canal prin care se vor mai putea transmite facturile către destinatari, orice altă formă a acestor documente urmând să fie lipsită de efecte fiscale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Octombrie 2023 | 1 | 10946 | Timp de citire: 2 min.
e-Factura: Majoritatea firmelor trebuie să-și adapteze sistemele și să automatizeze emiterea și preluarea facturilor electronice în relația B2B
16 Octombrie 2023 | 1 | 10946 | Timp de citire: 2 min.
În condițiile în care trecerea la facturarea electronică obligatorie generalizată în relația B2B este programată pentru anul 2024, contribuabilii trebuie să se gândească serios la automatizarea întregului proces de emitere și preluare a facturilor electronice, spun specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Practic, numai cei care au de a face cu un număr foarte redus de facturi pot face față manual la emiterea și preluarea facturilor electronice. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2023 | 2 | 5274 | Timp de citire: 5 min.
Analiză e-Factura: Ce avantaje și dezavantaje aduce companiilor trecerea la folosirea generalizată a facturii electronice în relația B2B
28 Septembrie 2023 | 2 | 5274 | Timp de citire: 5 min.
1 ianuarie 2024 este următorul termen major din calendarul implementării facturării electronice în România, din moment ce obligația de raportare a facturilor în sistemul e-Factura va fi extinsă pentru toate tranzacțiile din relația B2B. În aceste condiții, am adunat laolaltă principalele avantaje și dezavantaje ale măsurii, așa cum reies ele din declarațiile fiscaliștilor și ale autorităților fiscale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
e-Factura: Companiile trebuie să investească în automatizări și în instruirea salariaților
În pregătirea pentru trecerea la facturarea electronică generalizată în relația business to business, ce este programată pentru anul 2024, companiile ar trebui să-și concentreze eforturile în special pe automatizări și pe instruirea salariaților, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Evident, investițiile pentru adaptarea la sistemul e-Factura vor fi direct proporționale cu complexitatea activității companiilor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Septembrie 2023 | 2 | 13110 | Timp de citire: 3 min.
e-Factura: Ce se va întâmpla cu facturile simplificate sau cele emise pe numele salariaților
26 Septembrie 2023 | 2 | 13110 | Timp de citire: 3 min.
Calendarul pentru implementarea generalizată a sistemului e-Factura în relația business to business, ce va fi stabilit curând de Guvern, vine la pachet cu mai multe neclarități. Din păcate, momentan există răspunsuri concrete doar pentru câteva dintre ele, restul urmând să fie rezolvate de autorități, într-un fel sau altul, în viitorul apropiat. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2023 | 1 | 9299 | Timp de citire: 3 min.
e-Factura: La ce dificultăți ar trebui să se aștepte contribuabilii în lunile ce vin (și nu numai), în contextul implementării facturării electronice
18 Septembrie 2023 | 1 | 9299 | Timp de citire: 3 min.
Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Firmele vor scăpa, măcar parțial, de arhivarea în format tipărit a facturilor, după ce e-Factura va trebui folosit pentru toate tranzacțiile B2B
Trecerea la o obligație generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre firme (B2B) va aduce cu sine și dispariția, măcar parțială, a necesității de a arhiva facturile în format tipărit, sunt de părere fiscaliștii. Deși obligativitatea generalizată de folosire a e-Factura în relația B2B se poate introduce de la 1 ianuarie 2024, autoritățile încă n-au decis cum vor proceda concret. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Sondaj: Companiile se așteaptă la simplificarea controalelor fiscale după implementarea e-Factura
Majoritatea companiilor respondente în cadrul unui sondaj realizat de PwC România se așteaptă la simplificarea controalelor fiscale după ce va fi implementată facturarea electronică în relația dintre companii (B2B), care devine obligatorie din 2024. Citește articolul
ACCES PREMIUM
e-Factura și deducerea TVA: Folosirea obligatorie a sistemului va duce oricum la necesitatea facturii electronice pentru accesarea dreptului
Chiar dacă România n-a obținut o derogare expresă de la Directiva europeană de TVA pentru a impune necesitatea facturii electronice originale la deducerea taxei, acest deziderat tot va fi atins la un moment dat, consideră reprezentanții Ministerului Finanțelor (MF). Practic, vorbim de o consecință indirectă a trecerii la obligativitatea generalizată de folosire a sistemului e-Factura în relația dintre companii. Chiar și așa, specialiștii KPMG România spun că inspectorii fiscali nu vor putea să refuze dreptul de deducere, dar probabil că vor fi mai scrupuloși când se prezintă facturi tipărite. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Facturarea electronică obligatorie: Patru aspecte de care să țină cont firmele când se pregătesc de implementare
Pentru firme, trecerea la facturarea electronică obligatorie va veni cu unele provocări, astfel că specialiștii atrag atenția asupra aspectelor esențiale de avut în vedere. Guvernul dorește ca toate firmele să folosească e-Factura, în relația dintre ele, de la 1 ianuarie 2024. Și, din moment ce derogarea necesară de la autoritățile europene a venit deja, acum rămâne doar ca autoritățile de la noi să se hotărască asupra detaliilor tehnice și legislative. Citește articolul









