Subiect: e-Factura
ACCES PREMIUM
Digitalizarea ANAF: Anul 2023 va aduce o nouă etapă în implementarea a trei proiecte majore
Trei proiecte majore pentru digitalizarea relației contribuabililor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vor trece în 2023 printr-o etapă nouă de implementare. Ne referim la raportarea fișierului SAF-T și la sistemele e-Transport și e-Factura. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Companiile din industria auto, între provocările externe și noile sisteme de raportare fiscală
Companiile care activează în industria auto din România sunt preocupate, în această perioadă, de numeroase aspecte care țin de activitatea de bază, de tendințele din piața europeană și globală, de planurile autorităților din întreaga lume cu privire la reducerea emisiilor poluante, dar și de cerințele de raportare fiscală tot mai complexe la care trebuie să se conformeze în perioada următoare. Din aceste considerente, jucătorii din acest domeniu trebuie să intre în 2023 pregătiți pentru a face față în primul rând provocărilor pe termen scurt, reprezentate de implementarea noilor sisteme de raportare, precum SAF-T, RO e-Factura sau RO e-Transport, astfel încât să economisească resurse pentru transformările necesare pe termen lung, pentru a ține pasul cu evoluțiile din piață. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Nomenclatura combinată a UE va fi actualizată la 1 ianuarie. Firmele ar trebui să analizeze dacă sunt efecte pentru activitatea lor
Nomenclatura combinată (NC) a UE va fi actualizată la data de 1 ianuarie 2023 printr-un regulament european recent oficializat. Din moment ce NC stă la baza mai multor operațiuni fiscale, specialiștii spun că firmele ar trebui să analizeze dacă sunt efecte pentru activitatea lor. Citește articolul
ACCES PREMIUM
e-Factura: Sunt șanse mici ca obligația de raportare să fie extinsă, de la 1 ianuarie, pentru toate firmele, apreciază specialiștii
Pentru a extinde obligația de a raporta facturi electronice, în sistemul e-Factura, la toate operațiunile derulate în relația business to business, este nevoie de o derogare de la Comisia Europeană. Deși planul autorităților este, teoretic, ca această obligație să fie extinsă din ianuarie 2023, specialiștii spun că sunt șanse mici să vedem așa ceva, pentru că România încă n-a obținut derogarea de care are nevoie. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Firmele înscrise în registrul e-Factura trebuie să trimită în sistem toate facturile emise între ele, chiar și pentru servicii. Ieșirea din registru e imposibilă
O clarificare foarte importantă legată de e-Factura este că acei contribuabili care se înscriu în registrul special al sistemului nu mai pot să iasă ulterior din el, informație confirmată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Automat, asta înseamnă că respectivii contribuabili sunt obligați să transmită în e-Factura toate facturile pe care le emit între ei, indiferent că sunt pentru bunuri riscante sau neriscante ori pentru servicii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Anul fiscal 2023: Firmele ar trebui să analizeze, în aceste luni, cum să se pregătească pentru schimbările majore ce le pot afecta activitatea
Ne apropiem cu pași repezi de finalul lui 2022, un an care a adus o multitudine de schimbări fiscale majore pentru companii. În acest context, contribuabilii ar trebui să înceapă urgent (dacă n-au făcut-o deja) o amplă analiză a propriilor afaceri, pentru a vedea dacă și cum se pot adapta, până la finalul anului, la regulile actualizate din 2023 ale sistemului fiscal autohton. Iată principalele repere de avut în vedere la această analiză: Citește articolul
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Octombrie 2022 | 2 | 16120 | Timp de citire: 3 min.
UPDATE ANAF spune că în e-Factura trebuie transmise și facturile pentru livrări către clienți străini, dar că asta nu se poate încă: „Sistemul urmează să fie ajustat”
19 Octombrie 2022 | 2 | 16120 | Timp de citire: 3 min.
De la 1 iulie 2022, contribuabilii care vând în România, în relația B2B, produse cu risc fiscal ridicat trebuie să transmită în sistemul e-Factura facturile electronice emise. Într-o serie de răspunsuri date recent, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) arată că această obligație intervine chiar dacă vorbim de livrări intracomunitare și exporturi, doar că acest lucru nu este posibil în prezent, din punct de vedere tehnic. Dar sistemul va fi ajustat curând pentru a primi și aceste facturi. Citește articolul
ACCES PREMIUM
e-Factura: Cum trebuie comunicate, între firme, facturile pentru produse riscante, conform ANAF
Comunicarea între firme a facturilor pentru vânzarea de produse riscante trebuie să se facă în funcție de cine este înregistrat sau nu în sistemul e-Factura, așa cum reiese dintr-un ghid publicat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Șeful ANAF: Vom renunța la multe dintre declarațiile actuale abia după ce se finalizează digitalizarea Fiscului
Amplul proces de digitalizare prin care trece, de ceva timp, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va duce, în viitorul apropiat, la dispariția mai multor formulare pe care contribuabilii trebuie să le depună periodic în prezent. Conform șefului ANAF, cam în doi ani de zile vom putea avea discuții concrete pentru reducerea obligațiilor declarative ale firmelor și persoanelor fizice. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE ANAF confirmă: e-Factura se aplică, în relația B2B, doar pentru vânzări de bunuri, nu și pentru prestări de servicii. Restaurantele scapă de obligație
O clarificare importantă legată de folosirea sistemului e-Factura este că acesta se folosește strict pentru vânzările de bunuri, nu și pentru prestările de servicii, subliniază specialiștii, interpretarea fiind confirmată recent și de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De la 1 iulie 2022, e-Factura este obligatoriu pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. Citește articolul










