avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 569 soluții astăzi
Acasă Subiect: comunicarea comerciantului cu consumatorul
Subiect: comunicarea comerciantului cu consumatorul
ACCES GRATUIT

CJUE: Dacă n-a fost informat despre dreptul de retragere, un consumator este scutit de plată, dacă se retrage dintr-un contract încheiat la domiciliu, care a fost deja executat

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Mai 2023 | 0 | 3011 | Timp de citire: 2 min.

Un consumator este scutit de orice obligație de plată în cazul în care se retrage dintr-un contract de prestări de servicii, încheiat în afara unui magazin, respectiv la domiciliul sau locul de muncă al acestuia, care a fost deja executat, cu condiția ca firma să nu-l fi înștiințat în legătură cu dreptul de a se retrage din contract, potrivit unei hotărâri de azi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Comercianții care vând produse online trebuie să asigure un canal direct și efectiv de comunicare cu clienții

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
11 Iulie 2019 | 0 | 1012 | Timp de citire: 1 min.

Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul