avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 313 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: ajustare tva
Subiect: ajustare tva
ACCES PREMIUM

Ajustarea TVA-ului pentru facturile neîncasate de 12 luni de la persoanele fizice, aplicabilă abia din 2022

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Octombrie 2021 | 0 | 1646 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 ianuarie 2021, comercianții și prestatorii de servicii pot reduce baza de impozitare a TVA-ului atunci când au facturi neîncasate, de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni. Însă, având în vedere acel termen minim de 12 luni, specialiștii atrag atenția că facilitatea devine efectiv disponibilă abia la începutul anului 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Te muți în sediu nou și vrei să-l amenajezi? Ce implicații fiscale sunt dacă modernizarea depășește 20% din valoarea spațiului

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
26 August 2021 | 1 | 2830 | Timp de citire: 4 min.

În cazul firmelor plătitoare de TVA care își mută sediul, prin închirierea sau achiziționarea unui spațiu într-o clădire, modernizarea respectivului spațiu reprezintă, de cele mai multe ori, o decizie firească de business, în scopul amenajării noului sediu potrivit nevoilor companiei. Cu toate acestea, este important de reținut că, în cazul în care valoarea amenajărilor depășește 20% din valoarea spațiului închiriat sau cumpărat, potrivit legislației fiscale, se consideră că acea amenajare se asimilează bunurilor de capital, care trebuie utilizate 20 de ani. În cazul în care spațiul modernizat este folosit pentru o durată mai mică, pentru intervalul de timp rămas până la perioada minimă de utilizare de 20 de ani prevăzută de lege trebuie făcută, spun specialiștii, ajustare de TVA, sumă care nu mai poate fi recuperată de la stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Facturi neîncasate: Dacă creanța a fost vândută recuperatorilor, baza TVA nu mai poate fi ajustată, spun specialiștii EY

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Ianuarie 2021 | 2 | 1502 | Timp de citire: 3 min.

Din acest an, comercianții și prestatorii de servicii pot ajusta baza de impozitare a TVA-ului atunci când au facturi neîncasate de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni. Totuși, în situația în care creanțele au fost vândute recuperatorilor, ajustarea bazei TVA devine imposibilă, au anunțat specialiștii EY România la conferința lor anuală de fiscalitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM
De la 1 ianuarie 2021

Baza de impozitare a TVA-ului poate fi ajustată în cazul facturilor neîncasate în 12 luni de la persoanele fizice

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Decembrie 2020 | 0 | 3139 | Timp de citire: 2 min.

La articolul 287 din Codul fiscal, cel care face referire la reducerea bazei de impozitare a TVA-ului, s-a introdus recent o nouă facilitate pentru comercianți și prestatorii de servicii, valabilă de la 1 ianuarie 2021. Mai precis, aceștia pot reduce baza de impozitare atunci când au facturi neîncasate, de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni, conform unei noi legi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația privind sumele rezultate din ajustarea sau regularizarea TVA, actualizată de Fisc

Andra Stana în Contabil și fiscal
26 Februarie 2016 | 0 | 1231 | Timp de citire: 3 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat joi în Monitorul Oficial ordinul prin care aprobă un nou model al formularului 307, folosit de contribuabili pentru declararea sumelor rezultate din ajustarea/corecția ajustărilor/regularizarea taxei pe valoarea adăugată, în situația în care beneficiarul transferului de active nu este înregistrat în scopuri de TVA și nici nu se înregistrează în scopuri de TVA ca urmare a transferului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

TVA, un labirint cu multe interpretari si exceptii. Ce ar trebui sa corecteze Noul Cod fiscal in acest domeniu?

Elena Voinea în Taxe și impozite
15 Septembrie 2014 | 0 | 5135 | Timp de citire: 8 min.

Principalele deficiente in materie de TVA, din actualul Cod fiscal, sunt cele privind dreptul de deducere a TVA, mecanismul de ajustare a TVA si scutirile de TVA pentru livrari intracomunitare si exporturi, sustin specialistii contactati de AvocatNet.ro. La toate acestea, se adauga faptul ca organele fiscale interpreteaza si aplica in mod diferit prevederile. Avand in vedere acest lucru, specialistii sustin ca ar fi necesara publicarea unui set de instructiuni despre cum ar trebui sa fie interpretata legislatia de catre autoritatile fiscale, care sa conduca la o abordare unitara. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noul formular 307, publicat in Monitor. Afla cum se completeaza!

Anca Dumitrescu în IMM-uri
4 Octombrie 2011 | 9 | 6569 | Timp de citire: 2 min.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat luni in Monitorul Oficial ordinul prin care aproba noul model al formularului 307, utilizat de contribuabili pentru declararea sumelor rezultate din ajustarea taxei pe valoare adaugata, in situatia in care beneficiarul transferului de active nu este persoana inregistrata in scopuri de TVA. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai emis o factura si ulterior operatiunea este anulata? Afla cum poti ajusta TVA-ul in acest caz

Anca Dumitrescu în Economie&Finante
1 Iunie 2011 | 9 | 9766 | Timp de citire: 3 min.

Contribuabilii isi pot reduce baza de impozitare a TVA in cazul in care au emis o factura si operatiune este anulata sau in cazul in care contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate nu se poate incasa din cauza falimentului beneficiarului. AvocatNet.ro iti spune cum poti ajusta taxa pe valoare adaugata si modul in care acest lucru se reflecta in facturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce presupune transferul de active, din perspectiva TVA?

Anca Dumitrescu în Economie&Finante
18 Mai 2011 | 3 | 11031 | Timp de citire: 2 min.

Articolul prezentat astazi vizeaza aplicarea taxei pe valoare adaugata in cazul unui transfer de active, aferent unui transfer de afacere. Incepand cu 1 ianuarie 2007, legislatia de TVA din Romania mentioneaza ca transferul total sau partial de active in cadrul unei fuziuni, divizari, vanzari de active sau aport in natura la capitalul social al unei societati nu are implicatii din punct de vedere al TVA, daca se poate califica drept transfer de afacere. Citește articolul