Subiect: facturi neincasate
ACCES PREMIUM
Speță din controalele ANAF
O firmă a încercat să deducă integral cheltuielile cu deprecierea creanțelor, deși limita admisă e de maximum 30%
Cazul unui contribuabil care a încercat să deducă integral cheltuielile cu deprecierea creanțelor, deși acest lucru este permis doar parțial de Codul fiscal, a fost prezentat recent în raportul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) cu controalele terminate în ianuarie 2025. Citește articolul
ACCES PREMIUM
CCF: Sunt necesare clarificări pentru noutățile la ajustările pentru deprecierea creanțelor și costul excedentar al îndatorării
Câteva probleme noi au fost identificate de fiscaliști în legătură cu noutățile aduse de OUG 115/2023 în privința ajustărilor pentru deprecierea creanțelor și a costului excedentar al îndatorării, conform unei adrese a Camerei Consultanților Fiscali (CCF) către Ministerul Finanțelor (MF). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Impozit pe profit
Facturi neîncasate: Lipsa unor norme tranzitorii la modificările la ajustările pentru deprecierea creanțelor, problematică pentru firme
La impozitul pe profit, de la 1 ianuarie 2024, ajustările pentru deprecierea creanțelor sunt deductibile doar în proporție de 30% (față de 50% anterior), iar facilitatea se mai aplică numai creanțelor comerciale. Totuși, lipsa unor norme tranzitorii la această măsură din OUG 115/2023 aduce probleme practice companiilor, atrag atenția specialiștii de la Viboal FindEx. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Modificări la tratamentul fiscal al facturilor neîncasate: Din 2024, ștergerea datoriei se deduce doar în proporție de 30% și numai pentru creanțe comerciale
Începând cu ianuarie 2024, condițiile în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți se modifică, potrivit unei ordonanțe recente. Concret, la impozitul pe profit, ajustările pentru deprecierea creanțelor sunt deductibile doar în proporție de 30%, iar facilitatea se mai aplică numai creanțelor comerciale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Noutățile anului 2021 în materie de facturare: Apariția e-Facturare, de departe schimbarea principală
Apariția sistemului național de facturare electronică este în topul noutăților apărute în 2021 în domeniul facturării, însă tot aici mai merită amintite și alte schimbări importante pentru firme și persoanele fizice. Iată ce e de știut: Citește articolul
ACCES PREMIUM
Pregătirea afacerilor pentru 2022: Șapte schimbări importante care pot influența activitatea firmelor pe plan financiar-fiscal
Companiile și persoanele fizice ar trebui -- dacă n-au început deja demersuri în acest sens -- să-și pună la punct un calendar al schimbărilor pentru 2022. Printre noutățile anului viitor se numără chestiuni precum începerea procesului (îndelungat al) implementării fișierului SAF-T, simplificarea declarațiilor de înregistrare fiscală, mutarea anumitor termene fiscale majore pentru afaceri și reorganizarea Fiscului. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ajustarea TVA-ului pentru facturile neîncasate de 12 luni de la persoanele fizice, aplicabilă abia din 2022
De la 1 ianuarie 2021, comercianții și prestatorii de servicii pot reduce baza de impozitare a TVA-ului atunci când au facturi neîncasate, de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni. Însă, având în vedere acel termen minim de 12 luni, specialiștii atrag atenția că facilitatea devine efectiv disponibilă abia la începutul anului 2022. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Care sunt beneficiile recuperării TVA aferente creanțelor neîncasate și de ce nu accesează firmele mai des această opțiune
Reglementările legate de recuperarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) aferentă creanțelor neîncasate au fost modificate, în ultimii ani, în România, în favoarea contribuabililor afectați de problemele financiare ale clienților lor. De la 1 ianuarie 2021 a fost simplificată și procedura de recuperare a TVA pentru facturile emise către persoane fizice și neîncasate timp de un an. Cu toate acestea, procesul rămâne destul de meticulos, neclar pe alocuri, astfel încât puține societăți iau în considerare această oportunitate, deși reprezintă o modalitate de îmbunătățire a fluxului financiar. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Tratamentul fiscal al facturilor neîncasate se modifică din 2022. Ștergerea datoriei se va deduce în proporție de 50%
Începând cu ianuarie 2022, condițiile în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți se vor îmbunătăți, însă nu așa cum promiseseră autoritățile, reiese dintr-o ordonanță publicată aseară în Monitorul Oficial. Astfel, la impozitul pe profit, ajustările pentru deprecierea creanțelor o să fie deductibile în proporție de 50% (deși se promisese deducerea integrală), nu doar în proporție de 30%, ca acum. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Facturi neîncasate: Dacă creanța a fost vândută recuperatorilor, baza TVA nu mai poate fi ajustată, spun specialiștii EY
Din acest an, comercianții și prestatorii de servicii pot ajusta baza de impozitare a TVA-ului atunci când au facturi neîncasate de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni. Totuși, în situația în care creanțele au fost vândute recuperatorilor, ajustarea bazei TVA devine imposibilă, au anunțat specialiștii EY România la conferința lor anuală de fiscalitate. Citește articolul










