De câteva săptămâni, din cauza extinderii epidemiei de coronavirus, au fost impuse limitări în ceea ce privește interacțiunea directă între oameni, astfel că cele mai multe instituții din țara noastră oferă acum cetățenilor posibilitatea de a trimite și obține documente fără să fie nevoie de deplasarea la acestea. Acesta este și cazul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), instituție de la care se pot obține online două tipuri de extrase, respectiv cel de carte funciară și, doar de puțină vreme, cel de plan cadastral. Citește articolul
Documentele necesare firmelor afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, pentru a le folosi în relațiile comerciale și pentru a beneficia de unele măsuri acordate de stat, respectiv certificatele de stare de urgență, se pot obține, de azi, pe o platformă online a Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. În acest context, prezentăm pașii pe care trebuie să-i parcurgă reprezentanții firmelor și nu numai pentru a obține aceste documente. De curând, acești pași au fost cuprinși și într-un ghid video realizat de autorități. Citește articolul
Cei care vor să obțină direct online un certificat constatator de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot accesa serviciul InfoCert. Eliberarea documentului se face fără să fie nevoie de o semnătură electronică, în baza unei plăți cu cardul bancar. Citește articolul
Atât firmele, cât și persoanele fizice își pot face un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV), platformă pusă la dispoziție de către Fisc și care face posibilă comunicarea, în format electronic, între autoritățile fiscale și cotribuabili. Crearea unui astfel de cont presupune parcurgerea mai multor etape care, în mare, sunt similare pentru ambele categorii de contribuabili, iar, mai nou, Fiscul a făcut posibilă activarea contului de la distanță pentru mai mulți contribuabili. Citește articolul
Mai nou, o serie de documente care țin de rezidența fiscală se pot depune și primi inclusiv în format electronic, în baza formularului de contact din Spațiul Privat Virtual (SPV), se arată într-un ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), publicat vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Ca în cazul majorității instituțiilor publice, cei interesați pot trimite și solicita Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), începând de joi, documente prin mijloace electronice, potrivit unui act normativ oficializat recent. Această măsură a fost luată, ca și în cazul celorlalte instituții, pentru a limita interacțiunea umană directă, mai ales în contexul extinderii epidemiei de coronavirus din țara noastră. Citește articolul
Plata amenzilor pentru încălcarea prevederilor ordonanțelor militare se poate face online, direct dintr-o platformă disponibilă gratuit. Dacă ați luat o astfel de amendă, tot ce trebuie să faceți este să accesați aplicația și să plătiți cu cardul suma datorată, nefiind necesar să vă faceți un cont în prealabil. Citește articolul
Persoanele fizice și juridice care vor să facă reclamații cu privire la modul în care băncile aplică reglementările impuse de Executiv cu privire la amânarea ratelor pot depune formularele online, prin intermediul unei platforme puse la dispoziție de Guvern. Redacția noastră vă detaliază care sunt pașii pe care trebuie să îi urmați, pentru a face o astfel de sesizare. Citește articolul
În perioada stării de urgență, avocații sunt nevoiți să comunice cu clienții lor preponderent online sau prin telefon, așa încât identitatea profesioniștilor este mai greu de testat. Acest lucru a favorizat apariția unor avocați falși în mediul online care oferă asistență juridică în mod ilegal, anunță Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR). În articolul ce urmează, redacția noatră vă explică unde puteți să căutați un avocat și cum să verificați online dacă acea persoană este sau nu avocat. Citește articolul
Persoanele fizice autorizate (PFA) trebuie să transmită Fiscului, până spre finele lunii viitoare, declarația unică. Deși acest lucru se poate face și la ghișee, recomandabil este ca depunerea să se facă online în perioada epidemiei de coronavirus. Pentru a evita eventualele dificultăți tehnice cu site-ul Fiscului, în preajma termenului-limită, PFA-urile ar trebui să transmită formularul mai din timp. Citește articolul