Cei interesați pot solicita, prin e-mail, informații cu privire la modalitatea de calcul a pensiei și la documentele care au fost folosite la stabilirea dreptului la pensie, informează Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Citește articolul
Salariații care întâmpină diverse probleme la locul de muncă pot sesiza acest lucru la Inspectoratele Teritoriale de Muncă (ITM) sau direct pe site-ul Inspecției Muncii (IM). Plângerile se pot depune în format fizic, la sediile ITM, sau în format electronic, prin e-mail, fax sau completând un formular electronic disponibil pe site-ul IM. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul
Avocații pot, de curând, să solicite și ei acordarea indemnizațiilor pentru starea de urgență, dacă activitatea le-a fost afectată de măsurile adoptate de autorități, în timpul stării de urgență. În acest context, prezentăm, mai jos, care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze membrii baroului, pentru a solicita acordarea acelei indemnizații. Citește articolul
Persoanele fizice sau juridice care vor să depună sesizări împotriva entităților reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), inclusiv împotriva asiguratorilor de răspundere civilă auto (RCA), pot face acest lucru online, numai prin intermediul unei aplicații, nu și prin e-mail, așa cum era procedura, informează ASF. Citește articolul
Începând de azi, și companiile pot să facă plăți online din conturile pe care le au la trezorerii, cu ajutorul ordinului de plată multiplu electronic (OPME), prevede un ordin al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Acest lucru este posibil prin intermediul platformei e-Guvernare, dar și serviciul Spațiul Privat Virtual (SPV) al Fiscului este implicat, iar astfel sunt evitate deplasările la ghișeele trezoreriilor. Citește articolul
Dacă vrei să faci o reclamație, în această perioadă, împotriva unui comerciant, poți să accesezi o platformă online pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Însă, înainte de a depune această plângere trebuie să faci dovada că ai încercat să ajungi la o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Citește articolul
De câteva săptămâni, din cauza extinderii epidemiei de coronavirus, au fost impuse limitări în ceea ce privește interacțiunea directă între oameni, astfel că cele mai multe instituții din țara noastră oferă acum cetățenilor posibilitatea de a trimite și obține documente fără să fie nevoie de deplasarea la acestea. Acesta este și cazul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), instituție de la care se pot obține online două tipuri de extrase, respectiv cel de carte funciară și, doar de puțină vreme, cel de plan cadastral. Citește articolul
Documentele necesare firmelor afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, pentru a le folosi în relațiile comerciale și pentru a beneficia de unele măsuri acordate de stat, respectiv certificatele de stare de urgență, se pot obține, de azi, pe o platformă online a Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. În acest context, prezentăm pașii pe care trebuie să-i parcurgă reprezentanții firmelor și nu numai pentru a obține aceste documente. De curând, acești pași au fost cuprinși și într-un ghid video realizat de autorități. Citește articolul
Cei care vor să obțină direct online un certificat constatator de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot accesa serviciul InfoCert. Eliberarea documentului se face fără să fie nevoie de o semnătură electronică, în baza unei plăți cu cardul bancar. Citește articolul