O clarificare foarte importantă legată de e-Factura este că acei contribuabili care se înscriu în registrul special al sistemului nu mai pot să iasă ulterior din el, informație confirmată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Automat, asta înseamnă că respectivii contribuabili sunt obligați să transmită în e-Factura toate facturile pe care le emit între ei, indiferent că sunt pentru bunuri riscante sau neriscante ori pentru servicii. Citește articolul
O clarificare importantă legată de folosirea sistemului e-Factura este că acesta se folosește strict pentru vânzările de bunuri, nu și pentru prestările de servicii, subliniază specialiștii, interpretarea fiind confirmată recent și de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De la 1 iulie 2022, e-Factura este obligatoriu pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. Citește articolul
Recent, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au publicat un document cu multiple întrebări și răspunsuri pentru situații des întâlnite în activitatea celor implicați în achiziții publice sau tranzacții cu bunuri riscante, care trebuie să folosească sistemul e-Factura. Citește articolul
În cazul e-Factura, autoritățile vor introduce la un moment dat atât un termen de raportare a facturilor electronice, pentru cine e obligat să folosească sistemul, cât și amenzi pentru nerespectarea acestuia, au precizat reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Din iulie 2022, companiile sunt obligate să folosească sistemul e-Factura în relația business to government (B2G). Însă, așa cum subliniază specialiștii, nu este vorba de orice fel de relație cu autoritățile statului, ci numai de relațiile ce implică achiziții publice, achiziții sectoriale sau concesiuni de lucrări ori servicii. Citește articolul
Companiile care sunt obligate să folosească, de la 1 iulie 2022, sistemul e-Factura pentru produsele riscante vândute în relația B2B trebuie să comunice, în continuare, facturile către clienți așa cum au făcut-o și până acum, atrag atenția specialiștii. Dacă vor să comunice facturile clienților exclusiv prin e-Factura, firmele trebuie să încheie acorduri cu aceștia. Citește articolul
Așa cum s-a stabilit în ultimele luni, sistemul e-Factura devine obligatoriu, în relația B2G, adică pentru achiziții publice, și în relația B2B, pentru produse riscante, de la 1 iulie 2022. În acest sens, specialiștii au clarificat că nici firmele care vând produse riscante în relația B2B, nici cele implicate în achiziții publice nu trebuie să se înregistreze în registrul e-Factura prin depunerea formularului 084. Așadar, facturile electronice vor fi transmise în e-Factura fără a fi nevoie de o înregistrare prealabilă datei de 1 iulie 2022. Citește articolul
Sistemul e-Factura este funcțional în România din noiembrie 2021. Acesta este opțional în primă fază și vizează relația B2G (achiziții publice) și relația B2B (vânzarea de produse riscante). Însă, de la 1 iulie 2022, e-Factura va deveni obligatoriu în cadrul ambelor relații. În acest context, în sinteza de astăzi am reunit tot ce știm până acum despre sistem. Citește articolul
În momentul de față, nu există un termen-limită în care facturile electronice să fie raportate în sistemul e-Factura, atenționează specialiștii. Însă autoritățile deja se gândesc să introducă unul în perioada următoare. Citește articolul
În cazul în care vorbim de vânzări de bunuri riscante în relația B2B, ambele părți fiind înregistrate în e-Factura, data comunicării facturii, pentru a calcula scadența, este considerată a fi data la care factura electronică devine disponibilă pentru descărcare, pentru beneficiar, în Spațiul Privat Virtual (SPV). Dacă beneficiarul nu este înregistrat în sistem, atunci scadența se calculează așa cum se înțeleg părțile. Citește articolul