Experiențele anterioare cu perioadele marilor reduceri le lasă consumatorilor, adesea, un gust amar. Comercianții nu se aliniază prevederilor legislației de protecție a consumatorului, iar fenomenul ajunge să fie atât de răspândit în aceste perioade că e foarte greu de urmărit și sancționat. În spațiul public se vorbește deseori de sancțiunile prea mici pe care le aplică inspectorii, dar sunt acestea realmente atât de mici, în toate cazurile? Dacă ne uităm în diversele acte normative privind obligațiile comercianților, vom vedea că nu. Din toamna aceasta, avem un element de noutate în sistemul sancționator - cazierul comercial. În funcție de implementarea sa, am putea observa, pe termen mediu și lung, o îmbunătățire a respectării legii. Cât despre regimul sancționator, ar mai fi o corecție pe care legiuitorul ar putea să o facă și care ar aduce sancțiunile suferite de comercianți la un nivel superior. Citește articolul
Încă de la finalul lunii mai a acestui an, comercianții care oferă reduceri au obligația să afișeze, pe lângă prețul redus, și cel mai mic preț practicat pentru respectivul produs în ultimele 30 de zile. Acest lucru este menit să scoată la iveală ofertele înșelătoare, mai ales în contextul actual de Black Friday. Nerespectarea acestei obligații le poate aduce vânzătorilor cele mai mari amenzi care pot fi acordate pe baza cadrului legislativ aplicabil în materia prețurilor produselor. Citește articolul