Subiect: reguli black friday
ACCES GRATUIT
Reminder 11 lucruri pe care trebuie să le știi despre returnarea și garanția produselor cumpărate de Black Friday și nu numai
În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Reminder Unde poți reclama o reducere de preț înșelătoare, în contextul Black Friday și nu numai
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatori și sancționată de către autorități. Ținând cont de faptul că, peste numai câteva zile, începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cum să te asiguri că ai o campanie de Black Friday conformă: Care este cadrul legal al soldărilor în România
Legislația națională stabilește reguli stricte pentru ca informațiile privind produsele și serviciile, inclusiv prețurile, să fie afișate clar și corect, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate. Sunt definite diverse tipuri de vânzări la preț redus, cum ar fi vânzările de lichidare, promoționale și altele, fiecare având reguli specifice pentru protejarea consumatorilor și asigurarea corectitudinii tranzacțiilor. De exemplu, vânzările de lichidare sunt permise de două ori pe an pentru stocurile sezoniere și trebuie să respecte anumite condiții, în timp ce vânzările promoționale pot avea loc oricând și necesită transparență în ceea ce privește prețurile reduse comparativ cu cele anterioare. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Black Friday: Care sunt regulile pentru afișarea reducerilor de preț și ce sancțiuni riscă comercianții
Încă de la finalul lunii mai a acestui an, comercianții care oferă reduceri au obligația să afișeze, pe lângă prețul redus, și cel mai mic preț practicat pentru respectivul produs în ultimele 30 de zile. Acest lucru este menit să scoată la iveală ofertele înșelătoare, mai ales în contextul actual de Black Friday. Nerespectarea acestei obligații le poate aduce vânzătorilor cele mai mari amenzi care pot fi acordate pe baza cadrului legislativ aplicabil în materia prețurilor produselor. Citește articolul
ACCES GRATUIT
La ce nereguli să fii atent de Black Friday privind prețurile, valabilitatea ofertelor și condițiile de livrare/retur. Adresă specială a ANPC unde poți face reclamații
Comercianții profită de neatenția consumatorilor și de entuziasmul creat de reducerile anunțate de Black Friday. Anul acesta, mai mult ca anii precedenți, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a amendat mai multe magazine mari care ofereau reduceri înșelătoare cumpărătorilor din online și nu numai. În acest context, ANPC a înființat o „divizie” specială de control, care se concentrează pe reducerile de Black Friday, dar și o adresă specială de e-mail la care consumatorii pot trimite reclamații și orice dovezi consideră necesare pentru a arăta neregulile constatate. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dan Năstase, Consilier juridic specializat în relații de muncă
10 Noiembrie 2021 | 1777 | Timp de citire: 3 min.
Black Friday și Codul penal sau cum să-ți înșeli clienții că e superofertă
10 Noiembrie 2021 | 1777 | Timp de citire: 3 min.
Reducerile de Black Friday seamănă destul de mult, dacă ne uităm în urmă câțiva ani: sunt comercianți care, deși atenționați an de an că procedează nu doar neconcurențial, dar și contrar normelor stabilite pentru protecția consumatorilor, continuă să prezinte reduceri care sunt înșelătoare pe platformele de achiziții online sau la raft. Recenta amendă aplicată de Protecția Consumatorului unui mare comerciant din România ne demonstrează un lucru: că e datoria noastră, de fapt, în calitate de consumatori, să fim atenți să nu fim înșelați de vânzător. Citește articolul





