Ținând cont de faptul că traficul rutier este cea mai importantă sursă a poluării fonice din oraș, Primăria Capitalei vrea să limiteze, printr-un proiect de hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) pus marți în transparență publică, circulația vehiculelor ce generează un nivel mare de zgomot. Astfel, acestea vor putea circula doar în timpul zilei, între 08:00 și 22:00. Citește articolul
Pentru creșterea siguranței în trafic și atingerea obiectivelor privind reducerea poluării, Ministerul Dezvoltării a lansat recent în dezbatere publică o propunere legislativă prin care se vor stabili condițiile necesare pentru dezvoltarea în România, așa cum se întâmplă la nivel european, a unui sistem durabil de mobilitate urbană și nu numai. Potrivit proiectului, Bucureștiul și municipiile mari, inclusiv cele reședință de județ, vor trebui să stabilească, până la sfârșitul anului 2025, zone cu emisii scăzute sau chiar zone cu emisii zero. Accesul în respectivele zone va fi permis doar mașinilor care respectă regulile zonei sau pentru care se plătește o taxă. Citește articolul
În condițiile în care de azi se închid din nou interioarele restaurantelor, cafenelelor și cinematografelor, reamintim angajatorilor cum pot cere la stat subvenționarea indemnizației de șomaj tehnic. Măsura vine după ce, în București, în ultimele săptămâni, s-au înregistrat foarte multe cazuri noi de infectare cu coronavirus. Citește articolul
De astăzi, bucureștenii care au plătit tariful (de acces și de circulație) pentru Vignieta Oxigen pot depune cereri pentru rambursarea sumelor achitate, ca rezultat al abrogării acesteia. Banii vor fi virați în 30 de zile lucrătoare de la data solicitării, însă nu se va lua în considerare și perioada în care taxa a fost percepută legal (1 ianuarie - 22 martie 2020). Citește articolul
Vinieta Oxigen, cum a fost prezentată și adoptată anul trecut printr-o hotărâre a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) și care vizează taxarea mașinilor poluante care circulă în București nu se va mai aplica, cel puțin, în forma prezentată, deoarece, la propunerea primarului Capitalei, consilierii din primărie și-au dat recent votul pentru abrogarea acesteia. Taxa a intrat în vigoare la 1 ianuarie, dar aplicarea sancțiunilor pentru cei ce circulau fără vinieta a fost amânată până în această lună. În plus față de vinietă, din martie, în zona centrală a Bucureștiului, vehiculele extrem de poluante nu ar mai fi putut circula. Citește articolul
Companiile care activează în sectorul 2 al Bucureștiului datorează anul acesta o taxă specială pentru salubrizare, care a fost stabilită la 515,16 lei pe tonă sau la 171,87 lei pe metrul cub. Hotărârea Consiliului Local prin care s-a stabilit cine, cât și cum plătește pentru colectarea deșeurilor se aplică din prima zi a anului 2020 și implică depunerea unei declarații la primărie. Citește articolul
Cei ce vor să intre în centrul Bucureștiului cu o mașină cu normă de poluare Euro 3 vor fi nevoiți, începând de anul viitor, să plătească o taxă în acest sens, iar mașinile foarte poluante (non-Euro, Euro 1 și Euro 2) nu vor mai avea acces în zona centrală a Capitalei, potrivit unui proiect de act normativ aflat în dezbatere la Primăria Municipiului București (PMB). Totuși, anumite mașini vor fi exceptate de la această regulă. Citește articolul
De anul viitor, persoanele care vor să circule în Capitală cu o mașină ce nu are numere de înmatriculare de București sau Ilfov vor trebui să cumpere o vinietă, potrivit unui proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către Primăria Municipiului București (PMB). În același timp, proiectul mai prevede și interdicții de intrare în zona centrală a Capitalei pentru mașinile extrem de poluante, fără să se țină cont de locul înmatriculării. Citește articolul
Cei ce vor dori să intre în Capitală cu mașini ce nu au număr de București sau Ilfov vor fi nevoiți să plătească o taxă de poluare ce ar putea ajunge până la aproximativ 2.000 de lei pe an, potrivit unor declarații recente ale primarului general al urbei. Totodată, și cei ce dețin mașini poluante, indiferent de locul înmatriculării, vor avea interdicții la intrarea în centrul Capitalei. Citește articolul
Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple București are, începând de astăzi, un sediu nou, potrivit unui comunicat de presă recent al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Acesta se află pe Bulevardul Timișoara, însă bucureștenii se pot duce în continuare și la sediile din Șoseaua Pipera și Piața Amzei. Citește articolul