Procedura de soluționare a plângerilor celor care consideră că li s-a încălcat un drept recunoscut de lege sau un interes legitim împotriva furnizorilor de curent electric sau gaze naturale va avea loc în două etape, una la nivelul furnizorului și una la nivelul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit unui ordin al ANRE publicat joi în Monitorul Oficial, care a intrat în vigoare tot de atunci. Citește articolul
Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul
Procedura de încheiere a contractelor de furnizare a energiei electrice de către clienții finali a fost simplificată, prin eliminarea obligației de prezentare a actului de proprietate a spațiului, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), ce a fost oficializat joi. În schimb, cei ce vor să semneze un contract de electricitate trebuie să dea o declarație pe proprie răspundere din care să reiasă că au dreptul să folosească respectivul spațiu. Această măsură vine după ce, în 2020, ANRE a stabilit că actul de proprietate nu mai e necesar în cazul racordării la rețeaua de electricitate a unei locuințe noi. Citește articolul
Dacă li se întrerupe furnizarea de curent electric de multe ori, chiar și pentru câteva minute, cei afectați pot primi de-acum de la distribuitorii de electricitate o serie de compensații financiare. Mai exact, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) oficializat miercuri, în anumite condiții, distribuitorii trebuie să plătească celor afectați de penele de curent despăgubiri de până la 300 de lei. În plus, au fost stabilite și limite maxime de timp pentru preluarea, de către distribuitori, a apelurilor telefonice ale clienților. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2021, preţul energiei electrice nu mai este reglementat de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). În acest context, printr-un ordin apărut spre începutul anului, ANRE a modificat termenul propus inițial (finalul lunii ianuarie) în care consumatorii casnici pot semna, dacă vor, un nou contract de furnizare de electricitate, mai avantajos și a stabilit că noul termen este 30 iunie. Dar ce se-ntâmplă totuși cu contractele vechi, dacă nu sunt actualizate și trecute în piața liberă până mâine? În esență, ele rămân valabile, dar vor aduce valori mai mari la facturile lunare de electricitate. Citește articolul
Numai 10% dintre consumatori și-au schimbat furnizorul de curent în urma liberalizării pieței de energie electrică, potrivit unei declarații recente a ministrului energiei, cu toate că termenul pentru a semna un nou contract de furnizare de electricitate, mai avantajos, este 30 iunie. Încheierea unui contract pe piaṭa concurenţială cu orice furnizor licenṭiat reprezintă un drept, nu o obligație a consumatorilor, însă, cei care nu decid până la termenul stabilit înseamnă că doresc serviciul universal, care, de principiu, e mai scump. Citește articolul
În condițiile liberalizării, de la începutul anului, a pieței de energie electrică, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a amendat, acum câteva zile, mai mulți furnizori de electricitate din țara noastră, deoarece aceștia nu au respectat prevederile legale privind frecvența de emitere a facturii și pentru facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare. În acest context, prezentăm azi detalii legate de facturarea electricității, respectiv la ce intervale se emit facturile și ce consum este luat în calcul la facturare, așa cum ne-au fost transmise luni de ANRE. Citește articolul
Dacă programul Casa Verde, destinat finanţării instalării de panouri fotovoltaice, a fost operaţionalizat la începutul lunii februarie, iar Administraţia Fondului de Mediu (AFM) urmează să plătească toate restanţele pe care le are din programul de anul trecut, finanţarea prin „Casa Eficientă Energetic” a lucrărilor făcute de persoanele fizice pentru eficientizarea consumului de energie în locuinţe este blocată, din cauza lipsei de personal suficient în cadrul AFM pentru a evalua cele peste 2.000 de cereri depuse. Citește articolul
Cei care doresc să se racordeze la reţeaua de electricitate o pot face, în mod gratuit, doar cu plata verificării dosarului de instalaţie, sau vor putea suporta ei costurile necesare pentru proiectarea şi execuţia instalaţiilor de racordare, urmând ca, apoi, să îşi recupereze banii de la distribuitorii de energie electrică, în cinci tranşe anuale egale, potrivit unui ordin al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Citește articolul
Așa cum s-a stabilit în mai 2020, în contextul pandemiei de coronavirus, pe perioada stării de alertă, furnizorii de curent, gaze, apă, canalizare și salubritate nu pot debranșa clienții în nicio situație. Totuși, pentru că mulți clienți, cu precădere cei din zona non-casnică, profită de această situație și nu-și plătesc facturile, autoritățile intenționează să modifice legislația, a declarat luni Niculae Havrileţ, secretar de stat în Ministerul Energiei. Citește articolul