Subiect: anpc
ACCES GRATUIT
UPDATE Litigiile dintre consumatori si comercianti vor putea fi solutionate si direct de ANPC, nu doar in instanta. Noile reglementari intra azi in vigoare
Litigiile dintre consumatori si comercianti vor putea fi solutionate si de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC), nu doar de instanta sau mediere, cum se intampla pana acum, potrivit unui act normativ care modifica legislatia privind protectia consumatorilor si care intra azi in vigoare. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ordinul ANPC nr. 123/2015 - modificarea Ordinului ANPC nr. 72/2010 - unele masuri de informare a consumatorilor
Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 123/2015 pentru modificarea Ordinului presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 238 din 8 aprilie 2015. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Firmele trebuie sa afiseze de azi o noua placheta cu Telefonul Consumatorilor
Placheta cu Telefonul Consumatorilor, pe care firmele sunt obligate sa o afiseze, a fost inlocuita de astazi cu un nou model, se mentioneaza intr-un ordin recent al ANPC. Modelul poate fi descarcat fie de pe site-ul ANPC, fie din acest articol. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cine trebuie sa afiseze noua placheta cu "Telefonul Consumatorilor"? Afla raspunsul oficial al ANPC!
Din 21 ianuarie, firmele vor trebui sa afiseze o noua placheta cu "Telefonul Consumatorilor". Reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) au declarat pentru AvocatNet.ro ca anumiti contribuabili vor fi exceptati de la aceasta obligatie. De asemenea, oficialii au facut referire si la sanctiunile care se vor aplica in cazul in care firmele nu vor afisa noua placheta. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Din 21 ianuarie, este obligatorie o noua placheta cu Telefonul Consumatorilor. Iata de unde poate fi descarcata!
Firmele vor trebui sa afiseze din 21 ianuarie 2015 o noua placheta cu Telefonul Consumatorilor, care a fost aprobata la finalul anului trecut. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE Din 2015, bancile vor fi obligate sa afiseze comisioanele la tranzactiile cu cardul pe ecranul bancomatelor
Bancile vor avea obligatia de anul viitor sa afiseze, pe ecranul bancomatelor, comisioanele pe care le percep clientilor pentru tranzactiile pe care acestia le efectueaza cu cardul de debit si credit la ATM-uri, se mentioneaza intr-un ordin al ANPC, publicat ieri in Monitorul Oficial. Costurile operatiunilor vor fi afisate in procent pentru fiecare operatiune si nu in suma exacta, asa cum prevedea documentul in forma lansata in dezbatere publica. Acest lucru vine in contextul in care bancherii au avertizat ca bancile nu vor putea sa afiseze comisioanele pe ecranul bancomatelor, in valoare absoluta, din cauza limitarilor tehnice. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Cumparaturile de Paste: cum sa alegi cele mai bune produse
Sarbatorile inseamna, printre altele, si o masa imbelsugata, pe care sa se afle toate mancarurile traditionale, de la oua si carne de miel pana la cozonac si vin. Trebuie, insa, sa fim foarte atenti atunci cand cumparam produsele, pentru a nu avea surprize neplacute, care ne-ar putea afecta sanatatea. Iata cateva sfaturi recomandate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
ACCES GRATUIT
Cum recunoastem clauzele abuzive si in ce tipuri de contracte sunt incluse?
Clauzele abuzive se regasesc nu doar in contractele de credit incheiate cu bancile, ci si in contractele care nu au fost negociate direct cu consumatorul, adica in cele standard preformulate, au declarat avocatii consultati de AvocatNet.ro. Afla din materialul urmator care sunt cele mai utilizate clauze abuzive si in ce tipuri de contracte sunt cuprinse. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ai clauze abuzive in contractul de credit? Ce trebui sa faci pentru a le elimina
Clientii bancilor care au clauze abuzive in contractele de credit le pot denunta pentru a obtine astfel eliminarea lor, odata cu intrarea in vigoare din 1 octombrie a unor noi reglementari legale. Procedura este fragmentata deoarece presupune ca initial clauzele sa fie reclamate la ANPC, institutie care ulterior trebuie sa ceara in instanta eliminarea lor. In cazul in care instanta va constata existenta clauzelor abuzive in contract, va obliga banca sa modifice toate contractele in curs de executare, precum si sa elimine clauzele abuzive din contractele preformulate. AvocatNet.ro va prezinta in materialul urmator ce procedura trebuie sa urmati pentru a denunta clauzele abuzive din contractul de credit. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Telefonul consumatorului s-a schimbat. La ce numar vei suna de-acum?
Pana acum, numarul de telefon la care consumatorul putea suna pentru a face sesizari sau reclamatii era 0800.080.999, apelul fiind gratuit din reteaua Romtelecom. Acest numar a fost schimbat recent, printr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial, care stabileste, totodata, ca apelul catre noul numar va fi taxat la tarif normal in toate retelele de telefonie. Citește articolul










