Produsele ce au fost subiectul unei campanii promoționale sau a unei vânzări la care se oferă un alt produs gratuit și care au fost personalizate pentru respectiva campanie vor putea fi vândute și după încheierea acesteia, însă numai după ce se obține acordul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Măsura se regăsește într-un proiect de act normativ pus recent în dezbatere publică de către autoritatea ce urmărește respectarea drepturilor consumatorilor. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) este instituția care reprezintă interesele consumatorilor din țara noastră în raport cu firmele și care, dacă firmele nu remediază situația reclamată de un client, le poate sancționa. De la 1 septembrie, ANPC va introduce un cazier contravențional pentru operatorii economici, în care se vor înscrie atât abaterile pentru care au fost sancționate firmele, dar și sancțiunile aplicate, care variază de la avertismente până la amenzi substanțiale. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) va introduce, de la sfârșitul acestei săptămâni, un cazier contravențional pentru operatorii economici, potrivit unui comunicat recent al autorității. În cazierul contravențional se vor nota faptele pentru care au fost sancționate firmele, precum și felul sancțiunii, astfel încât, atunci când firma încalcă din nou legislația, sancțiunile să nu se repete și să fie mai dure. Citește articolul
În interacțiunea comerciant-client pot apărea, mai ales în perioadele în care volumul produselor vândute este mare, adică în perioadele cu reduceri de preț, diverse neînțelegeri sau chiar probleme, care nu-și găsesc întotdeauna o rezolvarea rapidă și facilă. Astfel, în cazul în care comerciantul nu a rezolvat situația apărută, cumpărătorul se poate adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Citește articolul
Consumatorii nemulţumiţi de produsele sau serviciile unui comerciant, care aleg procedura de soluţionare alternativă a litigiilor (SAL) în loc să se adreseze instanţei, trebuie să ştie care sunt paşii necesari pentru deschiderea procedurii SAL şi cum se desfăşoară aceasta. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
Paștele se va sărbători în 8 și 9 aprilie, iar românii deja au început pregătirile pentru a celebra, cum se cuvine, această sărbătoare. Totuși, autoritățile ne atenționează să fim atenți atunci când mergem la cumpărături, în special în ceea privește produsele din carne, ouăle, dar și băuturile alcoolice. Citește articolul
Ceea ce pare inițial o ofertă de neratat poate ajunge, până când apăsăm butonul de cumpărare, la un cost mult mai mare. Se întâmplă frecvent ca prețul final să difere de cel inițial, mai ales dacă ne referim la biletele de avion. Așadar, dacă vă plănuiți vacanța de iarnă departe de casă, ar fi bine să vă asigurați de mai multe ori înainte că știți pentru ce plătiți. Citește articolul
Începând cu 1 ianuarie 2017, activitatea de recuperare creanţe poate fi desfăşurată numai de către entităţile înregistrate de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), potrivit unei ordonanţe de urgenţă intrate anul trecut în vigoare. Pentru a putea funcţiona, aceste entităţi trebuie să urmeze o anumită procedură, mai exact să depună o cerere şi o serie de documente, prevăzute într-un act normativ publicat miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
În perioada următoare, Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) colaborează cu Inspecția Muncii pentru a preveni și combate munca la negru și cea declarată parțial, prin controale la nivel naţional. Verificările sunt efectuate în Operațiunea „Cronos”, care a început joi și se va întinde până în septembrie. Aproximativ în aceeaşi perioadă, pe litoral au loc și controale ale Autorității Naţionale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Citește articolul