Atunci când folosesc rețeaua de drumuri din țara noastră, fie ele drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Nivelul tarifului de utilizare a drumurilor naționale a rămas neschimbat pe parcursul anului ce s-a încheiat recent, ceea ce înseamnă că, în 2019, șoferii vor plăti aceleași taxe de drum ca până acum. Citește articolul
Conducătorii auto care circulă cu mașina pe drumurile din România fără a deține o vinietă valabilă pot fi surprinși de una din cele peste 70 de camere utilizate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și amplasate pe mai multe drumuri naționale. În condițiile în care recent a fost modificată legislația privind taxele de drum, în sensul în care circularea fără rovinietă se prescrie în doar patru luni, prezentăm lista cu amplasarea din acest an a camerelor de luat vederi ale CNAIR. Citește articolul
În cazul celor care circulă cu mașinile, pe drumurile publice, fără a avea rovinietă valabilă, fapta se prescrie în patru luni de la săvârșire, conform unui act normativ care se aplică începând de astăzi. Până acum, prescrierea intervenea în șase luni de la săvârșirea faptei. Citește articolul
Șoferii care sunt surprinși că merg cu mașina pe drumurile naționale fără a avea o rovinietă valabilă pot fi sancționați de către autorități. De obicei, fapta este constatată cu ajutorul camerelor video de supraveghere, ceea ce poate duce la o întârziere în stabilirea amenzii și transmiterea ei către șoferi. În condițiile în care prescrierea faptei va interveni mai rapid, începând de vineri, vă explicăm astăzi cât de mult poate dura până ce șoferii primesc efectiv documentul. Citește articolul
Atât persoanele cu handicap, cât și însoțitorii sau asistenții personali ai acestora, sunt scutiți, potrivit legislației actuale, de plata taxei de utilizare a drumurilor din țara noastră sau, după cum mai este cunoscută, a rovinietei. Citește articolul
Circulația pe drumurile publice fără rovinietă ar putea ajunge să genereze amenzi mai mari. Astfel reiese dint-un proiect de act normativ lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor. Dacă proiectul este adoptat de Guvern și publicat în Monitorul Oficial, condusul fără rovinietă ar putea duce la amenzi mai mari decât în prezent pentru lipsa acesteia, în afara autoturismelor, în cazul cărora cuantumul amenzii ar rămâne la fel ca acum. Citește articolul
Transportatorii rutieri de marfă care folosesc autovehicule cu o greutate maximă autorizată mai mare de 3,5 tone vor plăti tarife mai mari la rovinietă, pentru a putea circulația pe drumurile publice, se arată într-un proiect de act normativ lansat recent în dezbatere publică de către Ministerul Transporturilor. Pentru ca tarifele majorate să se aplice este nevoie numai ca Guvernul să adopte proiectul, iar acesta să fie publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
În cazul unei mașini care și-a schimbat proprietarul, noul deținător este cel care trebuie amendat pentru circularea pe drumurile publice fără rovinietă valabilă, nu vechiul deținător. Așa a decis Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), subliniindu-se că vechiul proprietar trebuie să dovedească faptul că a vândut mașina. Decizia dată de judecători a devenit obligatorie astăzi, pentru toate instanțele din țară, după ce a fost publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
Nivelul tarifului de utilizare a drumurilor naționale este inclus într-un act normativ în vigoare din 2002, însă documentul a cunoscut mai multe modificări de-a lungul timpului, inclusiv anul trecut. Din acest motiv, îți spunem azi care sunt tarifele pentru rovinietă aplicabile în 2018. Citește articolul
În curând, tarifele de rovinietă datorate de unii transporatori de marfă aproape că se vor dubla, după cum reiese dintr-un proiect de act normativ pus recent în dezbatere. Creșterea acestora este o obligație pentru statul român, care riscă altfel sancțiuni din partea organismelor europene, din moment ce și-a asumat acum ceva timp să implementeze un tarif de 12 euro/zi pentru transportul de marfă. Citește articolul