Companiile pot urma trei pași mari pentru a se pregăti de raportarea aranjamentelor fiscale transfrontaliere, potrivit specialiștilor de la EY România. Adică a acelor tranzacții sau scheme ce le permit, folosind diferențele între sistemele fiscale ale mai multor țări, să-și reducă obligațiile fiscale sau chiar să scape complet de ele. Raportările vor trebui făcute către Fisc începând din vară, astfel că firmele deja ar trebui să ia măsuri de pregătire, chiar dacă obligația de declarare va fi, în mare, la intermediarii care au ajutat la implementarea schemelor. Citește articolul
Regulile europene referitoare la raportarea optimizărilor fiscale transfrontaliere, de către contabili, consultanți fiscali, notari și companii, sunt incluse în legislația autohtonă printr-o ordonanță a Guvernului, ce a fost publicată azi în Monitorul Oficial. Cei care nu le vor respecta vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul
În vară, fiscaliștii și companiile vor începe să raporteze către Fisc trazancțiile sau aranjamentele transfrontaliere făcute cu scopul optimizării fiscale, inclusiv pentru o perioadă retroactivă de aproximativ doi ani, conform unei ordonanțe a Guvernului. Adică vor trebui raportate toate schemele ce implică alte țări și cu ajutorul cărora firmele pot evita taxele și impozitele sau pot obține o reducere a acestora. Citește articolul
Din acest an, fiscaliștii și companiile vor avea o nouă obligație majoră de raportare către Fisc, dacă fac trazancții transfrontaliere cu scopul optimizării fiscale. În esență, vor trebui raportate toate aranjamentele ce implică alte țări și cu ajutorul cărora firmele pot evita taxele și impozitele sau pot obține o reducere a acestora. Citește articolul
Până la finele anului 2019, în legislația de la noi trebuie implementate modificări impuse prin două directive europene, dar autoritățile se mișcă destul de greu. În aceste condiții, specialiștii EY România spun că firmele se pot pregăti pentru schimbări, cel puțin parțial, chiar dacă nu știm încă planurile exacte ale autorităților de la noi. Citește articolul
Noile reguli europene referitoare la raportarea optimizărilor fiscale agresive, de către contabili, consultanți fiscali și avocați, trebuie introduse în legislația noastră până la finalul anului 2019. În acest context, specialiștii EY România estimează cam ce tranzacții ar putea fi raportate obligatoriu în țara noastră, de către fiscaliști, și ce măsuri de pregătire ar trebui să ia companiile. Citește articolul
Din 25 iunie 2018 a intrat în vigoare Directiva 2018/882, care obligă intermediarii (categorie în care intră, practic, oricine) să raporteze orice aranjament de optimizare fiscală transfrontalieră care ar putea fi catalogat ca fiind agresiv. Concret, începând din anul 2020, intermediarii, precum consultanții fiscali, auditorii financiari, contabilii sau avocații, vor trebui să raporteze optimizările prin care se evită taxele și impozitele, în vederea eliminării acestora din practică. Citește articolul
Activitatea pe care o desfășoară consultanții fiscali, contabilii, avocații și băncile va fi verificată strict, conform unui act normativ european oficializat recent și pe care România trebuie să-l pună în aplicare din iulie 2020. Regulile noi prevăd că vor fi combătute sistemele de planificare fiscală agresivă ce pot aduce pierderi la buget pentru guvernele statelor membre ale Uniunii Europene (UE). În esență, autoritățile vor să elimine încet-încet practicile fiscale discutabile care permit companiilor să evite plata taxelor și impozitelor. Citește articolul
Planificarea fiscala este o practica legala, pe care firmele o pot folosi cu scopul de a-si reduce impozitele si taxele. Mai exact, ele pot alege solutia favorabila oferita de legislatia fiscala, cu conditia de a se incadra in limita legii. Tocmai de aceea, atunci cand apeleaza la o astfel de metoda firmele trebuie sa fie atente la caracteristicile operatiunilor pe care le desfasoara, pentru ca pragul dintre planificare fiscala si evitarea platii impozitelor si taxelor este foarte fin. Astfel, pentru a nu intra in conflict cu ANAF, societatile pot tine cont de cateva lucruri. Citește articolul