Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul
Contabilii trebuie să își adapteze munca de zi cu zi pentru a rămâne esențiali, în următorii zece ani, pentru companiile la care lucrează, scrie într-un articol recent al Federației Internaționale a Contabililor (IFAC). Practic, reprezentanții federației au identificat, în baza experiențelor anterioare și a interacțiunilor cu clienții, câteva roluri financiare și contabile la care trebuie să se adapteze fiscaliștii în viitorul apropiat. Citește articolul
Din 25 iunie 2018 a intrat în vigoare Directiva 2018/882, care obligă intermediarii (categorie în care intră, practic, oricine) să raporteze orice aranjament de optimizare fiscală transfrontalieră care ar putea fi catalogat ca fiind agresiv. Concret, începând din anul 2020, intermediarii, precum consultanții fiscali, auditorii financiari, contabilii sau avocații, vor trebui să raporteze optimizările prin care se evită taxele și impozitele, în vederea eliminării acestora din practică. Citește articolul
Formarea profesională continuă a auditorilor financiari se face potrivit unor reguli noi, începând de vineri, conform unui act normativ apărut în Monitorul Oficial. Noutățile vizează numărul de ore de pregătire profesională pe care îl vor urma auditorii, tipul de subiecte a căror aprofundare constituie formare profesională, autorizarea lectorilor, precum și stabilirea modalităților de formare profesională structurată, respectiv nestructurată. Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS) a preluat o parte din atribuțiile Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), astfel că a început recent să emită noi reglementări pentru auditorii financiari. Citește articolul
În vederea efectuării auditului statutar, auditorii financiari şi firmele de audit autorizate în România trebuie să îndeplinească anumite condiţii şi să parcurgă o serie de etape necesare necesare înregistrării şi autorizării în Registrul public electronic, conform unui document apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Testul privind accesul la stagiu pentru auditori financiari se va desfăşura conform unui document emis de Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), apărut recent în Monitorul Oficial. De asemenea, acest document reglementează şi condiţiile pe care cei interesaţi trebuie să le îndeplinească pentru a deveni stagiari în activitatea de audit. Citește articolul
Auditul statutar, adică un audit al situațiilor financiare anuale individuale sau al situațiilor financiare anuale consolidate efectuat în conformitate cu standardele internaționale de audit, va fi reglementat diferit în legislația națională începând de mâine, odată cu intrarea în vigoare a unui act normativ în acest sens. Concret, calitatea de auditor financiar va desemna de-acum persoanele fizice autorizate să efectueze activitatea de audit financiar, inclusiv activitatea de audit statutar. Citește articolul
Auditorii financiari care vor să lucreze ca persoane fizice autorizate (PFA) nu mai trebuie să facă o cerere specială pentru a obține o adeverință de exercitare a profesiei, ci trebuie doar să facă o simplă mențiune într-un registru special, potrivit celor mai noi modificări la legislația specifică profesiei. De asemenea, cei care vor să renunțe la calitatea de auditor nu mai sunt obligați să respecte un termen de preaviz, iar neachitarea cotizațiilor și taxelor ar putea duce la retragerea mai rapidă a calității de auditor. Citește articolul
Persoanele care doresc să devină auditori financiari trebuie să promoveze un examen organizat de Camera Auditorilor Financiari din Romania (CAFR). Mai mult, pentru a se putea înscrie la acest examen, candidații sunt obligați să îndeplinească mai multe condiții, printre care se numără terminarea studiilor de licență ale unei facultăți cu profil economic și acumularea unei experiențe profesionale de cel puțin patru ani. Citește articolul
Lista auditorilor financiari autorizați în alte state membre ale Uniunii Europene care au dobândit calitatea și dreptul de exercitare a profesiei de auditor financiar în România a apărut în Monitorul Oficial. Auditorii au obținut dreptul de a profesa în urma unui test de aptitudini organizat la sfârșitul lunii noiembrie de Camera Auditorilor Financiari. Citește articolul