Prețurile au crescut peste așteptări în ultimul an. O spune clar chiar guvernatorul Băncii Naționale care a constatat că inflația a ajuns în jur de 5%. Iar prognoza arată că va continua să urce spre 5,6% până la finalul lui 2021. Citește articolul
Clienții care nu primesc servicii de calitate din partea furnizorilor de electricitate sau gaze naturale vor primi, începând de anul viitor, compensații de cel puțin 100 de lei (sumă fixă), la care se adaugă o compensație de suplimentară de 50 lei, calculată pe fiecare zi de întârziere, atunci când furnizorii răspund greoi la cererile clienților, după cum apare într-un Ordin nr. 83/2021 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), oficializat astăzi. Citește articolul
Dacă li se întrerupe furnizarea de curent electric de multe ori, chiar și pentru câteva minute, cei afectați pot primi de-acum de la distribuitorii de electricitate o serie de compensații financiare. Mai exact, potrivit unui ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) oficializat miercuri, în anumite condiții, distribuitorii trebuie să plătească celor afectați de penele de curent despăgubiri de până la 300 de lei. În plus, au fost stabilite și limite maxime de timp pentru preluarea, de către distribuitori, a apelurilor telefonice ale clienților. Citește articolul
Numai 10% dintre consumatori și-au schimbat furnizorul de curent în urma liberalizării pieței de energie electrică, potrivit unei declarații recente a ministrului energiei, cu toate că termenul pentru a semna un nou contract de furnizare de electricitate, mai avantajos, este 30 iunie. Încheierea unui contract pe piaṭa concurenţială cu orice furnizor licenṭiat reprezintă un drept, nu o obligație a consumatorilor, însă, cei care nu decid până la termenul stabilit înseamnă că doresc serviciul universal, care, de principiu, e mai scump. Citește articolul
În condițiile liberalizării, de la începutul anului, a pieței de energie electrică, Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a amendat, acum câteva zile, mai mulți furnizori de electricitate din țara noastră, deoarece aceștia nu au respectat prevederile legale privind frecvența de emitere a facturii și pentru facturarea în perioada cuprinsă între două citiri consecutive ale aparatului de măsurare. În acest context, prezentăm azi detalii legate de facturarea electricității, respectiv la ce intervale se emit facturile și ce consum este luat în calcul la facturare, așa cum ne-au fost transmise luni de ANRE. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Scumpirile vor reveni anul acesta pe lista de griji a românilor, potrivit celor mai noi proiecții făcute de Banca Națională. Inflația va fi cu un punct mai mare față de 2020. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii.
Citește articolulDistribuitorii de energie electrică vor fi obligați să conecteze gratis clienții casnici la rețelele pe care le administrează, urmând să-și recupereze costurile de racordare din facturile consumatorilor, potrivit unei legi ce se va aplica începând de mâine. De fapt, această lege introduce obligația și pentru distribuitorii de energie electrică, după ce, în octombrie, racordarea la gaze a devenit gratuită pentru clienții finali casnici. Citește articolul
Atât persoanele fizice, cât și firmele care au probleme pe care nu le-au putut soluționa direct cu furnizorul de energie electrică, de energie termică sau de gaze naturale pot cere Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), în mod gratuit, ajutor în soluționarea situației. Toate detaliile procedurii de soluționare a unor astfel de plângeri apar într-un act normativ al autorității, document ce a fost oficializat luni. Citește articolul