Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Într-o perioadă impredictibilă din punct de vedere economic și social, soluțiile pentru rezolvarea problemelor financiare nu pot fi generale, ci sunt la îndemâna băncilor și consumatorilor, prin negociere. Citește articolul
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a crescut, marţi, la 5,97% pe an, de la 5,95% anterior, un nivel similar fiind înregistrat în data de 11 februarie 2013. Citește articolul
Dreptul european prevede că instanța națională este obligată să aprecieze din oficiu caracterul abuziv al unei clauze contractuale și că e nevoie de un control eficient al caracterului potențial abuziv al clauzelor. Drepturile consumatorilor în materia acestor clauze nu mai pot fi efectiv fructificate dacă ne lovim de reguli procedurale ce stabilesc, de pildă, că potențialul caracter abuziv al unei clauze poate fi analizat doar în ipoteza X sau Y, sau doar într-o anumită perioadă de timp, că instanța de executare nu poate face asta ș.a.m.d. Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat pe marginea întrebărilor ridicate în mai multe state europene cu privire la interpretarea Directivei privind clauzele abuzive. Vestea bună e că legislația din România se va modifica în sensul indicat de CJUE la finele acestei luni. Citește articolul
Cei care s-au împrumutat de la bănci și sunt la limită cu cheluielile ar putea avea probleme în perioada următoare, anticipează Banca Națională a României. Citește articolul
Pentru a transpune, cu câteva luni întârziere, o directivă europeană, Guvernul a adoptat recent o ordonanță ce va modifica trei acte normative importante în materia protecției consumatorilor. Noua ordonanță, publicată vineri în Monitor și care se va aplica de la final de mai, va aduce amenzi mai mari pentru inserarea clauzelor abuzive în contracte, amenzi pentru comercianții ce se folosesc de recenzii false ori neverificate, precum și remedii pentru consumatori. Citește articolul
Pentru a putea moderniza sistemul de depunere a reclamațiilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) anunță că formularul online de reclamații va putea fi folosit de consumatori doar în timpul săptămânii și doar între anumite ore. ANPC nu a anunțat însă și o dată de la care se va reveni la normal. Citește articolul
În ultima perioadă, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a primit mai multe solicitări din partea unor consumatori români care au întâmpinat probleme atunci când au folosit unele site-uri deținute de comercianți cu sediul în alte state Uniunii Europene (UE), speciale pentru crearea de CV-uri sau pentru generarea unui cod QR. Citește articolul
Se anunță un an cu creșteri însemnate ale ratelor, pentru românii care au credite. Banca Națională a majorat agresiv dobânda cheie de la 2%, la 2,5%, peste estimările analiștilor. Citește articolul
Interesul românilor pentru telefoane, televizoare sau laptop-uri de ultimă generație, cumpărate în rate, a început din nou să crească, după doi ani în care mulți au fost mai reticenți să se îndatoreze, din motive lesne de înțeles. Citește articolul
Un Ghid de bune practici dedicat celor care operează, sau care doresc să își înființeze platforme de comerț electronic a fost publicat recent de Asociatia Română a Magazinelor Online (ARMO). În mare, ghidul conține recomandări pentru o relație de afaceri echitabilă și transparentă între furnizorii de servicii de intermediere online și utilizatorii acestora. Citește articolul