Cuvântul „leasing” provine din limba engleză, de la verbul „to lease” (a ceda folosința unui bun în schimbul primirii unei sume de bani). Spre deosebire de închiriere (verbul „to rent” = a închiria), leasingul este un termen folosit și cu referire la bunurile intangibile, cum ar fi aplicațiile pentru computer sau licențele pentru o anumită frecvență radio. Termenul de închiriere se folosește cu precădere în legătură cu bunurile tangibile, cum ar fi imobilele și terenurile. În România, atunci când vorbim despre leasing întâlnim cel mai des utilizarea termenului de leasing auto, care face referire la cedarea folosinței unui autovehicul de către finanțatorul său, o societate de leasing - instituție financiară nebancară (IFN) al cărei obiect de activitate este tocmai acesta: finanțarea achizițiilor de autovehicule al căror drept de utilizare îl cedează celor interesați. Citește articolul
Sunt situații în care o companie trebuie să plătească cheltuieli aferente angajaților altor companii. Aceste situații se întâlnesc atunci când un furnizor este implicat în implementarea unui produs/serviciu la sediul clientului. Citește articolul
Contribuția pentru accidente de muncă și boli profesionale este o altă contribuție socială obligatorie pe care angajatorii trebuie să o plătească pentru salariații lor. La fel ca în celelalte articole din seria „Dosarul contribuțiilor”, vă prezentăm astăzi ce cotă de contribuție se aplică actualmente, cum se raportează și se achită suma către stat, dar și ce drepturi asigură aceasta angajaților. Citește articolul
Din 2017, progresiv, toţi operatorii economici vor fi obligaţi să utilizeze numai case de marcat echipate cu jurnal electronic, în detrimentul celor cu jurnal pe suport hârtie, încă întâlnite în prezent. De altfel, trecerea la noile aparate nu va fi chiar simplă, avertizează specialiştii, dar este o măsură necesară, mai ales în contextul în care România este singura ţară din Uniunea Europeană (UE) care nu a operat modificările în acest sens. Citește articolul
Mai multe raportări către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) devin scadente astăzi. Aflaţi din acest articol care sunt obligaţiile fiscale pe care trebuie să le îndeplinească unii contribuabili până diseară. Citește articolul
Contribuția la șomaj se numără, conform Codului fiscal, printre contribuțiile sociale obligatorii pe care angajatorii trebuie să le achite pentru propriii salariați. Plata acestei contribuții către unitățile teritoriale ale Fiscului aduce asiguraților o serie de beneficii, cel mai important fiind indemnizația de șomaj. Citește articolul
În cazul cursurilor de dezvoltare profesională la care participă angajații, principala greșeală pe care o fac companiile este aceea că nu documentează necesitatea programelor de instruire și nu arată care este beneficiul cursurilor, astfel că, în cazul unui control fiscal, ANAF poate considera că cheltuielile sunt nedeductibile. Citește articolul
Ziua de astăzi reprezintă, conform calendarului obligațiilor fiscale pe 2016, termenul-limită pentru depunerea a patru formulare, precum şi pentru efectuarea a două plăţi. Citește articolul
Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) ține evidența persoanelor impozabile și persoanelor juridice neimpozabile din România, care efectuează tranzacții cu parteneri din Uniunea Europeană sau, altfel spus, care efectuează operațiuni intracomunitare. Înscrierea în ROI este obligatorie atunci când se tranzacționează în UE servicii de orice valoare și atunci când se tranzacționează bunuri în sumă mai mare de 10.000 de euro (34.000 de lei la cursul de la data aderării României la UE). Pentru înscrierea în ROI este obligatorie existența unui cod valabil de TVA. La nivel european există VIES, un mijloc electronic de transmitere a informaţiei referitoare la înregistrarea în scopuri de TVA (validitatea numerelor de înregistrare pentru TVA) a companiilor înregistrate în UE. Citește articolul
Persoanele fizice sau juridice care intră în relaţii comerciale şi financiare cu entităţi, alte persoane fizice sau juridice afiliate trebuie să întocmească un dosar al preţurilor de transfer, o astfel de obligativitate fiind introdusă în legislaţia românească din 2016, odată cu intrarea în vigoare a noului sistem fiscal. De altfel, domeniul preţurilor de transfer este considerat de autorităţi unul cu risc fiscal ridicat, astfel că finalul anului în curs va aduce un val de controale la contribuabili din partea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul