Act normativ: LEGE nr 449/2003
ACCES GRATUIT
De Black Friday, fii informat!
Reminder Garanția legală: Ce drepturi ai dacă produsele pe care le cumperi sunt stricate
În cazul în care produsul pe care l-ai cumparat este defect, ai dreptul la repararea sau înlocuirea acestuia, dar poți obține chiar și banii înapoi. De Black Friday, comercianții se întrec în oferte, dar nu întotdeauna produsele cumpărate sunt conforme. Tu știi care sunt condițiile în care te poți bucura de garanția legală a unui produs? Citește articolul
ACCES GRATUIT
(P) Canon vine în sprijinul freelancerilor și al antreprenorilor din România în următorii trei ani
În ultimii ani, programele de finanțare pentru tinerii antreprenori s-au înmulțit, iar piața locală din România a devenit din ce în ce mai aglomerată. Bugetele alocate pe anul 2016 au fost calculate astfel încât să atragă tineri investitori din toate domeniile. Mai mult decât atât, tot mai mulți oameni renunță la joburile sigure din corporații pentru a-și urma visurile, deschizându-și propria afacere. Finanțarea, deși o parte importantă a unui proiect antreprenorial, nu este de ajuns pentru a conduce o afacere de succes. Pe lângă un management sănătos și o idee cu potențial, nevoile de bază ale dezvoltatorilor rămân mereu aceleași. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ce acte îți trebuie ca să beneficiezi de garanția unui produs
Cetățenii care cumpără produse de la comercianți au dreptul de a beneficia de garanție pentru acestea, conform legislației în vigoare. În situația în care produsele au probleme și nu pot fi folosite cum trebuie, cumpărătorii trebuie doar să facă dovada achiziției acestora pentru a se bucura de reparații, înlocuire sau returnarea banilor. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Chiar reduci costurile firmei dacă reîncarci cartuşele imprimantei?
Firmele care au multe hârtii de imprimat ştiu cât de costisitoare poate deveni în timp o simplă imprimantă care a costat iniţial doar câteva sute de lei. În condiţiile în care costul unui cartuş negru, plus cel al unuia color, este mai mare decât preţul imprimantei, este lesne de înţeles de ce foarte multă lume apelează la opţiunea mai puţin ortodoxă de reîncărcare a cartuşelor de imprimantă folosind kituri de „refill”. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Acordarea garanției la cumpărarea unui produs din Italia: iată ce drepturi ai!
Pe tot teritoriul Uniunii Europene, orice consumator care cumpără produse are dreptul să primească garanție, astfel încât în cazul în care ele se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul să fie obligat să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau chiar să înapoieze banii cumpărătorului. Italia nu face excepție de la această regulă, astfel că și pe teritoriul ei, cetățenii primesc garanții pentru produsele achiziționate de la comercianți. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Alexandru Boiciuc
în
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Februarie 2016 | 12 | 62531 | Timp de citire: 8 min.
De duminică, regulile referitoare la garanţiile produselor se schimbă. Ce trebuie să ştie consumatorii?
26 Februarie 2016 | 12 | 62531 | Timp de citire: 8 min.
Legislaţia referitoare la garanţiile produselor cumpărate de consumatori va fi modificată în data de 28 februarie, atunci când va intra în vigoare un act normativ emis recent de Guvern. Din acest motiv, AvocatNet.ro vă prezintă o sinteză a celor mai importante dispoziţii legale de care trebuie ţinută seama la achiziţionarea de bunuri de la comercianţi. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE De la sfârşitul lunii februarie, garanţiile vor fi prelungite automat cu perioadele în care produsele sunt nefuncţionale
Guvernul va aduce unele modificări legislaţiei referitoare la garanţiile produselor cumpărate de la comercianţi, potrivit unui act normativ publicat astăzi în Monitorul Oficial. Principala noutate este prelungirea automată a garanţiilor cu perioadele în care produsele sunt nefuncţionale. Citește articolul
ACCES GRATUIT
CJUE: Defectele depistate in sase luni de la livrarea unui bun se considera ca au existat si la momentul livrarii. Ce trebuie sa probeze consumatorul pentru a beneficia de prevedere?
In principiu, se presupune ca orice defect care este depistat in termen de sase luni de la livrarea unui bun a existat si la momentul livrarii, stabileste legislatia comunitara. In acest sens, judecatorii Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) au precizat ca, totusi, consumatorul trebuie sa dovedeasca anumite elemente pentru a beneficia de aceasta prevedere. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Trebuie sau nu pastrat ambalajul produselor pentru garantie?
Una din problemele de care se lovesc cei care se duc la un service este cerinta de a aduce produsul defect in ambalajul original si cu toate accesoriile livrate de producator. Este aceasta cerinta fundamentata din punct de vedere legal sau este doar o alta piedica pusa in calea celor care doresc doar sa le fie reparat produsul? Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ce trebuie stiut despre garantia produselor
Un avantaj al intrarii Romaniei in Uniunea Europeana este alinierea treptata la legislatia europeana. In ceea ce priveste garantia produselor putem spune ca legislatia din Romania este acum la acelasi nivel cu cel al tarilor vecine, ceea ce inseamna drepturi suplimentare pentru consumatorul de rand cand i se strica un produs sau primeste un produs neconform cu specificatiile pe baza carora s-a luat decizia de cumparare si s-a emis factura. Citește articolul










