avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1123 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 449 / 2003

Act normativ: LEGE nr 449 / 2003

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

A doua zi de Crăciun, prilej de a returna sau schimba cadourile de sub brad

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Decembrie 2018 | 398 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2018: Ghidul pentru cumpărăturile din ziua cu cele mai mari reduceri din an

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Noiembrie 2018 | 3065 | Timp de citire: 2 min.

Garanția legală de doi ani și dreptul de a returna produsele achiziționate sunt, după cum stabilește legislația în vigoare, principalele drepturi ale cumpărătorilor. Dar, pe lângă acestea, cumpărătorii ar trebui să știe și că ar trebui să verifice produsele la livrare, că nu au nevoie de ambajul original al produsului pentru a beneficia de garanție sau că vânzătorii trebuie să le pună la dispoziție o serie de informații. În contextul în care Black Friday 2018 are loc chiar în această perioadă, prezentăm azi o serie de informații ce pot ușura misiunea celor ce vor să facă cumpărături în perioada reducerilor de preț. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2018: Ce e de făcut atunci când produsele livrate au defecte

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2018 | 1 | 2244 | Timp de citire: 2 min.

În acestă lună are loc Black Friday, evenimentul ce aduce în fiecare an reduceri mari de prețuri la mai toți comercianții importanți din țara noastră și din străinătate. De aceea, prezentăm astăzi ce ar trebui să facă un cumpărător în cazul în care produsele comandate ajung la acesta deteriorate sau prezintă vreun defect. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday: Ce drepturi au cumpărătorii în baza garanției legale a produselor

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Octombrie 2018 | 1 | 5353 | Timp de citire: 2 min.

În situația nefericită în care produsul cumpărat prezintă un defect, cumpărătorul are dreptul, după cum stabilește legislația din țara noastră, la repararea ori înlocuirea produsului și, în anumite situații, chiar la returnarea banilor plătiți comerciantului. Tocmai de aceea, în condițiile în care mai mulți comercianți importanți din România au anunțat reduceri mari ale prețurilor de Black Friday din acest an, ne-am gândit să prezentăm toate detaliile legate de garanția legală de conformitate și de drepturile cumpărătorilor în raport cu această garanție. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți construi și menține o imagine pozitivă a afacerii tale în ochii clienților

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
22 Martie 2018 | 3474 | Timp de citire: 3 min.

Atât în momentul lansării unei afaceri, cât și pe întreaga durată de viață a acesteia, imaginea publică a societății și a antreprenorului trebuie să fie întreținută cu o atenție sporită. Având în vedere faptul că mediul online permite transmiterea informațiilor într-un termen foarte rapid, reputația câștigată cu dificultate în ani de zile poate fi afectată iremediabil într-un timp scurt. De aceea, este recomandat ca relațiile de afaceri să nu se limiteze doar la drepturile și obligațiile asumate prin contractul semnat, ci să se acorde importanța cuvenită și unor aspecte subiective care pot influența felul în care serviciile sunt percepute de către parteneri.   Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce faci când telefonul se încinge mai mult decât ar trebui

Playtech.ro în Weekend
10 Martie 2018 | 2589 | Timp de citire: 2 min.

Sunt multe circumstanțe în care smartphone-ul tău s-ar putea încălzi tare. De aceea, trebuie să ai în vedere ce faci dacă ai telefonul fierbinte. Citește articolul

ACCES GRATUIT
De Black Friday, fii informat!

Chiar poți beneficia de garanția bunului cumpărat la mâna a doua?

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
15 Noiembrie 2017 | 1 | 7960 | Timp de citire: 3 min.

Cumpărătorii au dreptul la garanție pentru bunurile pe care le iau de la comercianți, potrivit legislației în vigoare. Dar dacă cumpărăm de la o persoană fizică, adică de la primul cumpărător? Faptul că bunul luat la mâna a doua e încă în garanție ne ajută să beneficiem de toate drepturile oferite prin lege pentru primul cumpărător? Răspunsul l-am aflat de la Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România). Citește articolul

ACCES GRATUIT
De Black Friday, fii informat!

Ce trebuie să știi când ți se livrează un produs cu defecte

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
13 Noiembrie 2017 | 1 | 5541 | Timp de citire: 3 min.

Vânzătorul e răspunzător față de cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul când au fost livrate produsele, potrivit legislației din domeniu. Dar dincolo de defectele ascunse, cele care nu pot fi semnalate de noi la prima vedere, atunci când primim bunul, defectele vizibile trebuie să ne determine să refuzăm produsul la livrare. Dacă primim un produs cu defecte vizibile și apoi alegem să-l returnăm, s-ar putea să ne trezim cu o surpriză: să fim "acuzați" că noi am adus stricăciunile și să primim mai puțini bani înapoi. Citește articolul