Dacă vrei să faci o reclamație, în această perioadă, împotriva unui comerciant, poți să accesezi o platformă online pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Însă, înainte de a depune această plângere trebuie să faci dovada că ai încercat să ajungi la o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Citește articolul
Mai sunt doar câteva zile până la Crăciun și încă nu te-ai hotărât ce cadouri să le iei apropiaților tăi? Îți dorești să-i suprinzi cu cele mai inedite cadouri, dar trebuie să ții cont și de buget, deoarece familia e numeroasă, iar prietenii sunt, și ei, mulți? Citește articolul
În condițiile în care majoritatea magazinelor online au organizat promoții de Black Friday în weekendul ce tocmai a trecut, explicăm azi ce opțiuni au consumatorii care primesc produse cu defecte sau care nu funcționează ori care nu sunt mulțumiți de ele. Black Friday, adică Vinerea Neagră, este ziua din an cu cele mai mari reduceri de prețuri la produse. Citește articolul
Luna noiembrie (și nu numai) aduce, de obicei, tot felul de promoții la produse, ce vin sub umbrela ideii de „Black Friday” (adică „Vinerea Neagră” sau ziua/perioada din an cu cele mai mari reduceri de prețuri). Asta înseamnă că vânzătorii ar trebui să fie la curent cu obligațiile legale pe care le au și cu practicile care le pot aduce sancțiuni din partea autorităților. În materialul de față, am selectat cinci astfel de practici interzise pe care să ți le prezentăm. Citește articolul
În condițiile în care o parte dintre comercianții din țara noastră se pregătesc deja pentru perioada din an cu cele mai mari reduceri de preț, respectiv Black Friday, cumpărătorii ar trebui să știe că produsele cumpărate au o garanție legală de doi ani, că pot returna produsele achiziționate, dar și că, pentru a beneficia de garanție, nu trebuie să păstreze ambalajele produselor cumpărate. Citește articolul
Dacă telefonul nu se încarcă atunci când îl conectezi la priză sau la laptop, în spatele acestei situații nefericite ar putea fi o serie de explicații. Mai jos, voi oferi câteva soluții pe care să le încerci, înainte să ajungi cu el la service. Citește articolul
Cei ce au ghinionul de a constata că frigiderul, mașina de spălat, plita electrică sau alte produse aflate în perioada de garanție nu mai funcționează ar putea beneficia de înlocuirea gratuită a acestora, dar doar în perioada în care produsul este la reparat. Măsura se regăsește într-o inițiativă legislativă pusă recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
O propunere de directivă europeană - care, dacă ar fi adoptată, va trebui transpusă și în țara noastră - ar putea acorda protecții sporite consumatorilor, în relațiile cu comercianții, conform unei declarații de presă a Parlamentului European. Printre altele, ar urma să se extindă substanțial perioada în care un client poate solicita reparația sau înlocuirea unui produs care s-a defectat, considerându-se că defectul exista de la cumpărare, de la șase luni la unul sau chiar doi ani. Citește articolul
Varietatea produselor, cuantumul reducerilor, viteza de încărcare a site-urilor și livrarea din ce în ce mai bună: acestea au fost elementele care au constituit succesul campaniei online Black Friday 2018, în pofida insatisfacției cauzate de nivelul prețurilor, reiese dintr-un studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights, remis redacției avocatnet.ro. Nouă din zece respondenți intenționează să participe și în 2019 la Black Friday. Citește articolul
Din cauză că, în prezent, este foarte ușor să se facă vânzări la distanță (în special prin internet), pot apărea situații în care, din cauza distanței, să fie implicate și costuri de transport (uneori, ridicate, în funcție de bun). Astfel, în cazul în care un comerciant a vândut un produs neconform cu angajamentele asumate față consumator, primul oferind o garanție comercială celui din urmă, puteau exista discuții cu privire la persoana care are obligația de a suporta costurile de transport pentru retur. Citește articolul