avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1123 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 449 / 2003

Act normativ: LEGE nr 449 / 2003

ACCES GRATUIT
România online

Cum poți să faci reclamații la ANPC, în această perioadă, dacă ai probleme cu un comerciant

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
20 Aprilie 2020 | 7 | 9685 | Timp de citire: 3 min.

Dacă vrei să faci o reclamație, în această perioadă, împotriva unui comerciant, poți să accesezi o platformă online pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Însă, înainte de a depune această plângere trebuie să faci dovada că ai încercat să ajungi la o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

De Crăciun, dăruiește bijuterii cu emoție

Oxette în Weekend
21 Decembrie 2019 | 1079 | Timp de citire: 2 min.

Mai sunt doar câteva zile până la Crăciun și încă nu te-ai hotărât ce cadouri să le iei apropiaților tăi? Îți dorești să-i suprinzi cu cele mai inedite cadouri, dar trebuie să ții cont și de buget, deoarece familia e numeroasă, iar prietenii sunt, și ei, mulți? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday a trecut. Ce poți să faci dacă produsele au probleme sau nu-ți plac?

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2019 | 3189 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile în care majoritatea magazinelor online au organizat promoții de Black Friday în weekendul ce tocmai a trecut, explicăm azi ce opțiuni au consumatorii care primesc produse cu defecte sau care nu funcționează ori care nu sunt mulțumiți de ele. Black Friday, adică Vinerea Neagră, este ziua din an cu cele mai mari reduceri de prețuri la produse. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Black Friday 2019: Cinci practici de evitat pentru comercianții care au promoții în perioada asta

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 2243 | Timp de citire: 2 min.

Luna noiembrie (și nu numai) aduce, de obicei, tot felul de promoții la produse, ce vin sub umbrela ideii de „Black Friday” (adică „Vinerea Neagră” sau ziua/perioada din an cu cele mai mari reduceri de prețuri). Asta înseamnă că vânzătorii ar trebui să fie la curent cu obligațiile legale pe care le au și cu practicile care le pot aduce sancțiuni din partea autorităților. În materialul de față, am selectat cinci astfel de practici interzise pe care să ți le prezentăm. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Black Friday 2019: Ce trebuie să știe cei ce fac cumpărături în sezonul reducerilor de preț din acest an

Dragoș Niculescu în Știri & Revista presei
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 Octombrie 2019 | 1 | 7729 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care o parte dintre comercianții din țara noastră se pregătesc deja pentru perioada din an cu cele mai mari reduceri de preț, respectiv Black Friday, cumpărătorii ar trebui să știe că produsele cumpărate au o garanție legală de doi ani, că pot returna produsele achiziționate, dar și că, pentru a beneficia de garanție, nu trebuie să păstreze ambalajele produselor cumpărate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Telefonul nu se încarcă: care este soluția și ce poți să încerci

Playtech.ro în Weekend
22 Iunie 2019 | 1838 | Timp de citire: 1 min.

Dacă telefonul nu se încarcă atunci când îl conectezi la priză sau la laptop, în spatele acestei situații nefericite ar putea fi o serie de explicații. Mai jos, voi oferi câteva soluții pe care să le încerci, înainte să ajungi cu el la service. Citește articolul

ACCES GRATUIT

În cazul defectării electrocasnicelor în garanție, comercianții ar putea fi obligați să le înlocuiască gratuit pe durata reparațiilor

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
7 Martie 2019 | 1 | 2707 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce au ghinionul de a constata că frigiderul, mașina de spălat, plita electrică sau alte produse aflate în perioada de garanție nu mai funcționează ar putea beneficia de înlocuirea gratuită a acestora, dar doar în perioada în care produsul este la reparat. Măsura se regăsește într-o inițiativă legislativă pusă recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Propunere UE

Consumatorii ar putea beneficia de protecții suplimentare, când cumpără produse

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
13 Februarie 2019 | 2993 | Timp de citire: 2 min.

O propunere de directivă europeană - care, dacă ar fi adoptată, va trebui transpusă și în țara noastră - ar putea acorda protecții sporite consumatorilor, în relațiile cu comercianții, conform unei declarații de presă a Parlamentului European. Printre altele, ar urma să se extindă substanțial perioada în care un client poate solicita reparația sau înlocuirea unui produs care s-a defectat, considerându-se că defectul exista de la cumpărare, de la șase luni la unul sau chiar doi ani. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Studiu

Studiu: Clienții români consideră că Black Friday 2018 a fost un succes, dar au fost nemulțumiți de prețuri

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Ianuarie 2019 | 708 | Timp de citire: 2 min.

Varietatea produselor, cuantumul reducerilor, viteza de încărcare a site-urilor și livrarea din ce în ce mai bună: acestea au fost elementele care au constituit succesul campaniei online Black Friday 2018, în pofida insatisfacției cauzate de nivelul prețurilor, reiese dintr-un studiu realizat de TRUSTED.RO și Eureka Insights, remis redacției avocatnet.ro. Nouă din zece respondenți intenționează să participe și în 2019 la Black Friday. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Retur produse 2019: Comercianții trebuie să suporte inclusiv costul transportului

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2019 | 3 | 24034 | Timp de citire: 2 min.

Din cauză că, în prezent, este foarte ușor să se facă vânzări la distanță (în special prin internet), pot apărea situații în care, din cauza distanței, să fie implicate și costuri de transport (uneori, ridicate, în funcție de bun). Astfel, în cazul în care un comerciant a vândut un produs neconform cu angajamentele asumate față consumator, primul oferind o garanție comercială celui din urmă, puteau exista discuții cu privire la persoana care are obligația de a suporta costurile de transport pentru retur. Citește articolul