avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Acasă Subiect: garantii produse
Subiect: garantii produse
ACCES GRATUIT

UPDATE E oficial: Dacă un consumator constată o neconformitate în 30 de zile de la livrare, produsul va trebui înlocuit de comerciant

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Iulie 2023 | 3 | 11489 | Timp de citire: 1 min.

Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: La vânzarea unor produse ale unor terți, pe platformele de comerț electronic, trebuie oferite informații privind garanția comercială, dacă aceasta determină cumpărătorul să facă achiziția

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Mai 2022 | 0 | 2198 | Timp de citire: 4 min.

Un comerciant care oferă, pe site-uri precum Amazon, un bun pe care nu l-a produs el însuși trebuie să informeze consumatorul cu privire la garanția producătorului (comercială) în cazul în care face din aceasta un element central sau decisiv al ofertei sale este concluzia la care a ajuns recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza Victorinox. Altfel spus, dacă oferta, ce cuprinde referirea la garanția comercială îl convinge sau e de natură să-l convingă prin asta pe cumpărător, atunci el ar trebui să primească și informațiile necesare privind această garanție comercială. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția legală 2022: Ce modificări a adus noua legislație de la 1 ianuarie pentru cumpărători

AVA Lawyers în Justițiabil in România
23 Ianuarie 2022 | 9 | 22695 | Timp de citire: 4 min.

Acum, când ne uităm la drepturile noastre în calitate de consumatori în privința garanțiilor pe care comercianții trebuie să ni le ofere pentru unele bunuri produse pe care le cumpărăm, avem în vedere un nou act normativ. De la 1 ianuarie, legea garanțiilor s-a schimbat, iar modificările aduse în privința garanției legale sunt, în mare, favorabile consumatorilor. O analiză, pe scurt: Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția comercială 2022: Ce oferă în plus față de cea legală și care e termenul în care trebuie reparate sau înlocuite bunurile

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2022 | 0 | 5113 | Timp de citire: 3 min.

Garanția comercială este ceva asumat de producător sau comerciant în plus față de ceea ce reprezintă garanția legală la care avem dreptul (adică cei doi ani de garanție). Să zicem că producătorul și-a asumat față de noi, contractual, zece ani de durabilitate a produsului pe care l-am cumpărat, garantându-ne astfel reparațiile necesare ori înlocuirea produsului pe toată această perioadă. Ce condiții trebuie să îndeplinească însă această garanție și ce putem cere noi, consumatorii, de la comercianți și producători, conform noii reglementări a garanțiilor: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost publicat noul cadru legal al vânzării bunurilor și garanțiilor oferite. Schimbările ce se vor aplica din 1 ianuarie, diferite față de ce se propusese inițial

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 Decembrie 2021 | 1 | 13711 | Timp de citire: 7 min.

După ce recent Ministerul Economiei a republicat în dezbatere un proiect de OUG prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, Guvernul l-a și adoptat săptămâna asta în ședință, iar azi ordonanța care-l cuprinde a apărut în Monitorul Oficial. La fel ca vechea Lege nr. 449/2003 (pe care o va înlocui de la 1 ianuarie), ordonanța tratează, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, măsurile ce vor trebui luate de vânzători în caz de neconformitate a produselor, dar și regimul garanției produselor. Doar că Guvernul a trimis la Monitorul Oficial o formă semnificativ diferită, pe partea de garanții legale, față de ceea ce ne-a arătat că adoptă în ședința care a avut loc zilele trecute. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Jurisprudență utilă

Ai cumpărat un autoturism cu garanție antirugină? E bine să te asiguri că reviziile speciale sunt efectuate la timp și menționate în carnetul de service și garanții pentru a evita neplăcerile

Dan Năstase în Ghid auto
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Noiembrie 2021 | 0 | 2180 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Probleme și nemulțumiri cu produsele cumpărate de Black Friday? Ce opțiuni au cei nemulțumiți

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2020 | 1 | 2338 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce acte îți trebuie ca să beneficiezi de garanția unui produs

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Iulie 2016 | 10 | 30076 | Timp de citire: 6 min.

Cetățenii care cumpără produse de la comercianți au dreptul de a beneficia de garanție pentru acestea, conform legislației în vigoare. În situația în care produsele au probleme și nu pot fi folosite cum trebuie, cumpărătorii trebuie doar să facă dovada achiziției acestora pentru a se bucura de reparații, înlocuire sau returnarea banilor. Citește articolul