avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Acasă Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 120 / 2021

Act normativ: ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 120 / 2021

ACCES GRATUIT
LIVE.AVOCATNET.RO

De la ora 11.00, urmărește live, pe avocatnet.ro, evenimentul ”e-Factura: Noutăți de aplicare, strategii de optimizare și soluții pentru probleme des întâlnite în procesul de facturare”

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Octombrie 2024 | 1035 | Timp de citire: 2 min.

Implementarea sistemului e-Factura va intra într-o nouă etapă în 2025, extinzându-se și la tranzacțiile B2C, iar ulterior impunând facturarea electronică și entităților care până acum nu aveau această obligație. În plus, procesul de facturare este în continuare complicat de numeroase necunoscute și neclarități care nu și-au găsit încă răspunsuri sau clarificări oficiale. Alături de Mirela Păunescu, un specialist reputat și experimentat în analiza, aplicarea și interpretarea legislației fiscale din România, ne propunem să lămurim și să clarificăm punctual cele mai presante noutăți și problematicile actuale ce țin de standardul de facturare electronică. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Nelămuriri fiscale actuale

Ridesharing: Dacă facturile nu sunt transmise de platforme în e-Factura, obligația e la firmele de transport

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
4 Octombrie 2024 | 3774 | Timp de citire: 1 min.

De câteva luni, e-Factura a devenit unicul canal oficial pentru transmiterea facturilor în relația B2B. În aceste condiții, contribuabilii semnalează tot felul de spețe problematice de care se lovesc, una dintre ele fiind legată de facturile emise în contextul folosirii platformelor de ridesharing. Cine are obligația transmiterii facturii în acest caz? Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: ONRC transmite facturi în sistem doar pentru activitățile din afara domeniului său specific, nu și pentru activitatea sa de bază

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Octombrie 2024 | 7500 | Timp de citire: 1 min.

În contextul aplicării obligației generale de folosire a e-Factura, în relația B2B, de la 1 iulie 2024, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a clarificat recent în ce situații folosește sistemul și în ce situații nu-l folosește. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Atenție la facturile care lipsesc din sistem din cauza erorilor tehnice

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
1 Octombrie 2024 | 30713 | Timp de citire: 2 min.

Deși sistemul e-Factura este operațional de ceva timp, obligația generală de a-l folosi pentru operațiunile B2B se aplică abia de astă-vară. Asta înseamnă că mulți contribuabili încă fac eforturi să se adapteze la sistem, iar una dintre problemele de care se pot lovi este identificarea unor facturi lipsă care fuseseră transmise, teoretic, la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Parteneriat media

Conferința Națională de Drept Fiscal, ediția a XI-a, joi, 10 octombrie 2024, Aula Magna a Academiei de Studii Economice din București

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Septembrie 2024 | 556 | Timp de citire: 3 min.

Facultatea de Drept a Universității de Vest din Timișoara, Facultatea de Drept din cadrul Academiei de Studii Economice din București și Camera Consultanților Fiscali, în parteneriat cu Editura Hamangiu, vă invită să participați la ediția a XI-a a CONFERINȚEI NAȚIONALE DE DREPT FISCAL, eveniment care va avea loc joi, 10 octombrie 2024 (orele 9:30-17:00) în Aula Magna a Academiei de Studii Economice din București, Piața Romană, nr. 6. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Firmele ar trebui să facă verificări și reconcilieri cât mai des, în această perioadă de acomodare, pentru a evita problemele

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Septembrie 2024 | 1 | 11869 | Timp de citire: 3 min.

Deși obligația generalizată de a folosi sistemul e-Factura, în relația B2B, se aplică de la 1 iulie 2024, putem spune că cei vizați se află în continuare într-o perioadă de acomodare cu noua cerință impusă de autorități. În acest context, specialiștii de la EY România sfătuiesc contribuabilii să facă des verificări și reconcilieri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: MF greșește în privința calculului termenului de cinci zile, iar amenzile date pentru întârzieri de o zi pot fi contestate cu succes

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Septembrie 2024 | 2 | 23035 | Timp de citire: 3 min.

Chestiunea modului în care se calculează termenul de cinci zile calendaristice pentru transmiterea facturilor în e-Factura e departe de a fi tranșată. Potrivit fiscaliștilor de la Nowium, interpretarea publicată recent de Ministerul Finanțelor (MF) este contrazisă chiar de legislația în vigoare, iar contribuabilii sancționați pentru întârzieri de o zi (sau, uneori, mai multe) pot contesta cu succes contravențiile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Factura: MF clarifică modul de calcul al termenului de cinci zile și printr-un comunicat de presă pe site-ul propriu, nu doar pe Facebook

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Septembrie 2024 | 28518 | Timp de citire: 3 min.

Ministerul Finanțelor (MF) venise recent cu o clarificare în care explica modul de calcul al termenului de cinci zile pentru transmiterea facturilor în sistemul e-Factura, doar că această clarificare a venit printr-o simplă postare pe pagina sa de Facebook. Ulterior, MF a postat și pe site-ul propriu aceeași clarificare, în secțiunea dedicată sistemului e-Factura. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura și termenul de cinci zile

Interviu O clarificare dată de MF pe Facebook e lipsită de valoare. Contribuabilii au nevoie de comunicate oficiale sau de acte normative

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 August 2024 | 1962 | Timp de citire: 3 min.

Problema spinoasă a modului de calcul al termenului de cinci zile calendaristice, în care trebuie transmise facturile în sistemul e-Factura, a fost „rezolvată” de Ministerul Finanțelor (MF) printr-o simplă postare pe Facebook. Însă această clarificare n-are nicio valoare reală pentru contribuabili, potrivit specialiștilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cod de TVA anulat: Cum calculează ANAF taxa când face impuneri din oficiu la cei ce n-au depus declarația 311

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 August 2024 | 2533 | Timp de citire: 3 min.

Mai nou, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) poate face impuneri rapide din oficiu la contribuabilii cu codul de TVA anulat care nu-și îndeplinesc obligațiile de taxă ce le revin. Conform procedurii date în acest sens, autoritățile se folosesc de mențiunile despre TVA din facturi și bonuri fiscale pentru a face impuneri, iar dacă acestea lipsesc, taxa se calculează prin procedeul sutei mărite, aplicându-se cota standard de 19%. Citește articolul