Șoferii care folosesc telefonul mobil sau camera pentru a face filmări vor risca o amendă de câteva sute de lei, potrivit unui proiect de act normativ înregistrat recent la Senat. În plus, dacă din cauza filmatului alte persoane sunt puse în pericol, șoferii vor risca să-și piardă permisul auto pentru trei luni. Citește articolul
Din procesul-verbal de contravenție prin care se dispune reținerea permisului nu trebuie să lipsească și mențiunile cu privire la aplicarea sancțiunii complementare a suspendării dreptului de a conduce, durata suspendării și temeiul legal, potrivit unei soluții oferite de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), publicată azi în Monitorul Oficial. Altfel, procesul-verbal e anulabil în instanță, la cererea șoferului sancționat. Citește articolul
Persoanele care modifică sau acoperă numărul de înmatriculare al mașinii, pentru a nu fi identificate de camerele video amplasate pe autostrăzi sau drumuri naționale și cu ajutorul cărora se identifică șoferii care depășesc limita de viteză, nu vor mai primi pedepse cu închisoarea. Citește articolul
În 2017 se puteau face ridicări doar într-un sector al Capitalei, potrivit informațiilor disponibile și oferite de primării. Lucrurile nu au evoluat foarte mult de anul trecut: se pot ridica mașini acum din două sectoare, dar în restul lipsesc cu totul procedurile. Chiar dacă ridicarea, la nivel teoretic, e posibilă de ceva vreme, e nevoie ca fiecare municipalitate să adopte proceduri proprii și să stabilească tarife, ca să nu mai vorbim de faptul că sunt necesare și spații de depozitare. Citește articolul
O formă fără fond e răspunderea politică prin comparație cu toate celelalte tipuri de răspundere dintr-un stat. Când aud spunându-se, din gurile votanților și aleșilor, cum cutare și cutare va avea de pierdut când va fi să pupe iar ștampila buletinul de vot, îmi trosnesc în minte două probleme: una, că răspunderea nu funcționează pentru omisiuni și comisiuni, ci pentru promisiuni, iar alta, că oamenii uită repede. Citește articolul
București. Straduta mică. El, 40+, îmbrăcat voit murdaro-învechit. Conduce un Bentley frumos, nu știu din ce an, genul de mașină a cărei culoare impecabilă, abia spălată, te face să-ți fie milă sa pui mana pe ea. Citește articolul
Vorbim la telefon, butonăm, dăm like-uri, sau chiar ne filmăm atunci când suntem la volan. Este realitatea de pe şoselele României, confirmată de un studiu recent, dar mai ales de nenorocirea din Ungaria. Citește articolul
În luna mai a acestui an au intrat în vigoare mai multe modificări la legislația privind inspecțiile tehnice periodice (ITP) ale mașinilor: s-au schimbat condițiile în care pot trece mașinile de inspecție și regimul sancționatoriu, în principal. De la 1 ianuarie, șoferii cu mașini mai vechi sunt obligați să le ducă anual în inspecție, iar cei cu mașini noi fac prima inspecție la trei ani de la înmatriculare. Mașinile la care se vor găsi probleme majore sau periculoase nu vor trece de ITP și vor reveni în inspecție peste 30 de zile pentru a se verifica dacă problemele s-au remediat. Citește articolul
În cazurile în care se schimbă proprietarul unei mașini, Codul rutier stabilește o perioadă mai mare în care noul proprietar să fie obligat să notifice autorităților tranzacția. În caz contrar, înmatricularea automobilului este suspendată automat, iar cel care circulă cu acesta riscă o amendă de până la 2.900 de lei. Prevederile respective se aplică din data de 20 mai 2018. Citește articolul
În situația în care inspecția tehnică periodică (ITP) a unei mașini expiră, înmatricularea acesteia este suspendată automat, potrivit unor prevederi care se aplică din data de 20 mai 2018. Astfel, șoferii care circulă în continuare cu respectivul automobil riscă atât o amendă pentru lipsa ITP-ului valabil, cât și una pentru condusul în timpul suspendării înmatriculării, totalul putând să ajungă la 5.800 de lei. Citește articolul